Gå til innhold

Det å selge dyr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at det er mye større risk å kjøpe kattunge vs valp. I tilfelle man ikke kan ha den lengre og må selge eller omplassere den?

Alle vil ha en to år gammel hund mens ingen vil ha en to år gammel katt. Satt på spissen.

Eller er dette bare meg?

Anonymkode: 37340...64c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

går man lei av et kjæledyr i løpet av bare to år, så burde man aldri skaffet seg noen kjæledyr i det hele tatt. 

hunder og katter kan fort bli 10 år gammel, og dette burde man selvfølgelig ha tenkt på i god tid FØR man skaffer seg sånne dyr. 

Anonymkode: 8f358...1b6

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du sånn burde du i alle fall ikke kjøpe katt.

Anonymkode: ac789...2a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan bli akutt syke.

AnonymBruker
Skrevet

Om det er en katt du må kjøpe, altså rasekatt, så får du nok solgt den. Men du har helt feil utgangspunkt for dyrehold når du tenker mer på mulighet for videresalg, enn det å skaffe deg et familiemedlem. 

Anonymkode: 89f41...e7c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du sånn burde du i alle fall ikke kjøpe katt.

Anonymkode: ac789...2a4

Det jeg tenker på også ja. At det er mye vanskelige med en katt enn hund.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen med hund? Kan du ikke heller tilby deg å passe den neste gang de skal reise bort, så får du prøvd litt? Dyr er levende og krevende. Det er så mye kos og moro, men også arbeid og man er bunden opp. De skal ha stell og aktivisering, man kan ikke bare ta seg av de når det passer. Hunder lever ofte 10-14 år avhengig av rase, og moderne huskatter kan bli 15-20 år. Vær sikker før du tar på deg dette ansvaret. Evt kan du heller adoptere et omplassert, eldre dyr? 

Anonymkode: 84a35...5c9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det sånn at det er mye større risk å kjøpe kattunge vs valp. I tilfelle man ikke kan ha den lengre og må selge eller omplassere den?

Alle vil ha en to år gammel hund mens ingen vil ha en to år gammel katt. Satt på spissen.

Eller er dette bare meg?

Og derfor burde man øke prisen på katter, sånn at man forhåpentligvis får eliminert litt flere av de som har den samme forkastelig holdningen som du har.

Anonymkode: 549db...fb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

går man lei av et kjæledyr i løpet av bare to år, så burde man aldri skaffet seg noen kjæledyr i det hele tatt. 

hunder og katter kan fort bli 10 år gammel, og dette burde man selvfølgelig ha tenkt på i god tid FØR man skaffer seg sånne dyr. 

Anonymkode: 8f358...1b6

Katter kan fort bli 20.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan bli akutt syke.

Selvsagt kan man det og derfor skaffer man seg ikke et dyr før man har funnet ut av om det er noen som kan hjelpe til med dyret om det skulle oppstå en situasjon som gjør at man ikke er i stand til å gi dyret sitt det den trenger. Jeg er selv kronisk syk og har i perioder trengt innleggelse på sykehus så når jeg adopterte pusefrøkna for 10 år siden forsikret jeg meg om at hun kunne få bo hos min mamma frem til jeg ble utskrevet. Jeg har også forsikret meg om at om det verste skulle skje med meg så vil mine nærmeste ta seg av jenta mi.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rasekatt, britisk korthår med NRR stamtavle. Betalte over 20.000 kr for å få henne hjem. Jeg elsker katten som et familiemedlem. Skulle jeg være så uheldig at jeg kom i den situasjonen at jeg ikke kunne ta vare på henne lengre, og ingen jeg kjente kunne overta ansvaret hadde jeg ikke solgt henne videre, jeg hadde gitt henne gratis til rette personen. All glede hun har gitt meg kan ikke måles i penger ❤️ 

Anonymkode: 194cb...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har rasekatt, britisk korthår med NRR stamtavle. Betalte over 20.000 kr for å få henne hjem. Jeg elsker katten som et familiemedlem. Skulle jeg være så uheldig at jeg kom i den situasjonen at jeg ikke kunne ta vare på henne lengre, og ingen jeg kjente kunne overta ansvaret hadde jeg ikke solgt henne videre, jeg hadde gitt henne gratis til rette personen. All glede hun har gitt meg kan ikke måles i penger ❤️ 

Anonymkode: 194cb...1ce

Jeg hadde en Hellig Birma som måtte omplasseres. Og det var ingen som ville ha den gratis engang.

Anonymkode: 979c7...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...