Gå til innhold

Hvor viktig er det for deg å bo i ett stort og fint hus.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal her.. vi krangler hele tiden om oppussing. Mannen bryr seg ikke og jeg er oversnittet opptatt av bolig og interiør. Jeg synes det er så kjipt å bo i ett stygt hus. Vi bor dessverre på en nydelig plass og kommer aldri til å kunne få en sånn tomt igjen så flytting er ikke ett alternativ. Vi har heller ikke råd til å kjøpe inn arbeidskraft. Jeg synes huset er alt for lite og dårlig planløsning.  Hvor viktig er dette for deg ? Synes det er flaut at barna tar med andre hjem og kvier meg for besøk. 

Anonymkode: 4f321...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lite viktig.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Trives i leiligheta mi jeg. Slipper å stresse med utvendig vedlikehold, gressklipping, snømåking og alle slags utgifter. Barna her har aldri fått kommentarer fordi vi ikke bor i hus. Verken de eller jeg syns det er flaut.

Anonymkode: 974e2...6eb

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Betyr ingenting. Men kan du ikke gjøre det fint med å pusse opp selv da?

Anonymkode: 0c9c1...031

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Kjempeviktig for trivsel, glede og ja til tider kan jeg kjenne på en stor god varm lykkefølelse over at hele dette deilige huset er mitt🙌🏻

Anonymkode: 81b8b...08d

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Skulle gjerne ha pusset opp ene badet, men er fornøyd med husfred. Livet er for kort til å krangle og diskutere 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trives i leiligheta mi jeg. Slipper å stresse med utvendig vedlikehold, gressklipping, snømåking og alle slags utgifter. Barna her har aldri fått kommentarer fordi vi ikke bor i hus. Verken de eller jeg syns det er flaut.

Anonymkode: 974e2...6eb

Men da tipper jeg du bor i ganske ny leilighet når det ikke er vedlikehold ? Heller det enn ett lite hus med masse oppussingsbehov 

• Liker 1
Skrevet

Betyr ingenting. Men kan du ikke gjøre det fint med å pusse opp selv da?

Anonymkode: 0c9c1...031

Har dessverre ikke råd til det og er syk så har dessverre ikke kapasitet. Går dagen lang og ser på alt på som må gjøres. Mannen ser ikke sånne ting og mener det er viktigere med fine biler og fine ting. Han som eier huset også

Skrevet

‘Dere bor dessverre på en nydelig plass’. Er du klar over hvor heldig du er? Ta små steg, hvorfor i all verden krangle med mannen om det.. Skulle ønske jeg var like heldig. Prøv å bytte med noen som har en knøttliten sliten leilighet med masse støy utenfor. Kort sagt: sett ting i litt perspektiv. Du vil heller krangle og ødelegge forholdet, for å få det akkurat som du vil? Synes litt synd på mannen din kjenner jeg

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi valgte å bosette oss i et sameie. For å slippe utvendig vedlikehold i småbarnsfasen. Alt innendørs er gjort, litt oppussing, maling, osv. Begynner å tre ut av småbarnsfasen, og ønsker oss hus. Som ufør er det greit å ha noe å holde på med. Så hadde vært greit med et lite hus med oppussingsbehov. 

Skrevet

Vi har stort hus, men mange av rommene skulle vært pusset opp. Hadde såklart vært deilig at alt hadde vært tipp topp, men vi stresser ikke med det. Ingen av oss tenker noe over det i hverdagen. 

Anonymkode: bd738...093

• Liker 3
Skrevet

Synes trivsel er veldig viktig ☺️

Om man ikke trives/synes det er fint, koster det mye energi å ergre seg over det 😰

Anonymkode: 964a0...bbc

• Liker 2
Skrevet

Det er viktig for meg å få sette mitt preg så det føles som mitt hjem. 

Men jeg bor vesentlig dårligere enn jeg hadde trengt, og foretrekker sentral beliggenhet fremfor størrelse/hvor fint det er. 

Litt kjedelig å ikke kunne ha større middagsbord etc. 

Anonymkode: e19d0...7e8

Skrevet
Abra skrev (1 minutt siden):

Vi valgte å bosette oss i et sameie. For å slippe utvendig vedlikehold i småbarnsfasen. Alt innendørs er gjort, litt oppussing, maling, osv. Begynner å tre ut av småbarnsfasen, og ønsker oss hus. Som ufør er det greit å ha noe å holde på med. Så hadde vært greit med et lite hus med oppussingsbehov. 

Hmm ja du har sikkert rett.. jeg er ufør og går og går å ser på det dagen lang, sikkert derfor det plager meg 

• Hjerte 1
Skrevet

Det er viktig for meg å få sette mitt preg så det føles som mitt hjem. 

Men jeg bor vesentlig dårligere enn jeg hadde trengt, og foretrekker sentral beliggenhet fremfor størrelse/hvor fint det er. 

Litt kjedelig å ikke kunne ha større middagsbord etc. 

Anonymkode: e19d0...7e8

Det er barndomshjemmet til mannen så derfor er vi så heldige å bo slik vi gjør men det finnes jo ingen ting av meg i dette huset.. huset er ikke så gammelt at det har sjel bare gammelt og stygt 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg holder på å bli gal her.. vi krangler hele tiden om oppussing. Mannen bryr seg ikke og jeg er oversnittet opptatt av bolig og interiør. Jeg synes det er så kjipt å bo i ett stygt hus. Vi bor dessverre på en nydelig plass og kommer aldri til å kunne få en sånn tomt igjen så flytting er ikke ett alternativ. Vi har heller ikke råd til å kjøpe inn arbeidskraft. Jeg synes huset er alt for lite og dårlig planløsning.  Hvor viktig er dette for deg ? Synes det er flaut at barna tar med andre hjem og kvier meg for besøk. 

Lag en plan som tar hensyn til kapasitet og økonomi - og nyt underveis! 

Vi bor i et kjempestort hus, 550 m2, og huset er fra 1700 tallet. Pluss flere driftsbygninger. Det er en gård. 

Da vi flyttet inn skulle vi gjøre alt på en gang, også fikk vi ikke gjort noe, for det ble så mye, og så himla stort. Nå tar vi ting i det små. Vi gjør litt og litt, og tenker at det her vil være en livstil og er livsprosjket. 

Vi forsøker å lage årsplaer, være kreative og lage rom for å nyte og kose oss. 

Jeg kan ikke bidra på samme måte som mannen, men han kan heller ikke bidra på samme måte som meg. Vi utfyller hverandre. 

Anonymkode: 691f8...969

• Liker 2
Skrevet

Ta det litt etter litt❤️ Ett prosjekt av gangen. 

Anonymkode: 88013...8ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Spørs jo hva du definerer med dårlig planløsning, hva som er stygt for deg og hva som gjør det flaut ? For meg er det veldig viktig å bo fint. Kunst på veggene, heltre gulv, oppdatert kjøkken og bad. Varme i gulv. Møbler av god kvalitet. Jeg pusser heller opp eller kjøper kunst, hvis jeg må velge mellom det og ferie. Jan også leve på «havregryn» Nå har ikke jeg hjemmeboende barn da. 

Anonymkode: 56951...13e

• Liker 1
Skrevet

Trives både i store og mindre boliger. Synes interiøret er det viktigste og at det ikke er noe galt med bygningsmassen :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok veldig opptatt av at det er fint (og praktisk) rundt meg, men noe stort hus har vi ikke. Vi flyttet da ungene var tenåringer, og tanken var tre soverom, men likevel lite nok til at jeg og mannen kan bli boende når det kun blir oss to. 

Hele huset ble pusset opp, inkludert ny planløsning, men min mann har ikke gjort mer enn å bidra litt med maling. Å endre planløsning i tre av fire etasjer (små etasjer) tegnet jeg, men hyret inn profesjonelle for å bygge. Bad også. Resten har jeg tatt litt etter litt. Både inne og ute. 

Bet ikke om det er penger eller å gjøre ting din mann steiler angående, men kvinner kan også. Er det noe jeg lurer på finner jeg en video på YouTube. 😄

Jeg er også kronisk syk, men tar det litt og litt, i forhold til hva helsa er ok med. 

Anonymkode: 0a9b6...9a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...