Gå til innhold

Å stelle barna før barnehagen og skolen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som utlending som har vokst opp i Norge, så er jeg både enig og uenig. Jeg vet foreldrene mine reagerte på at norske barn ofte går snørrete rundt, at snørr ikke er noe man fjerner umiddelbart men er en del av pakka med å være bhgbarn.

Og da jeg selv gikk på skole så byttet vi fra finere klær til hjemmeklær da vi kom hjem. Det har også med matlukt og os å gjøre, utlendinger lager generelt mer mat fra bunnen av og med mer grønnsaker som løk og paprika og krydder, friterer, og det setter seg i klærne. Noen løser det med tøymykner og parfyme. 

I dag har jeg to sønner, og jeg kler de ikke i upraktiske harry plagg, men jeg reagerer også på at folk kler barna veldig stygt. Jeg synes det ser rart ut hvis man selv går i pene klær også kommer ungen som et reklameskilt for Disney Channel, i ti farger og noen svære overgangssko. Nå er jeg over snittet opptatt av estetikk og jobber med klær, men vil minne om at det finnes merker som Wheat, Konges sløjd, FUB, Mini a ture, Joha, Nøstebarn ++ som lager like praktiske klær som Polarn O. Pyret og Helly Hansen, bare i penere design. Og hvis du holder deg til ensfargede eller stripete plagg så er det ikke en jobb å drive å matche antrekk om morgenen, alt bare klaffer.

Det finnes sko fra Angulus, Bisgaard, Wheat++ det må ikke være Viking året rundt. Du trenger ikke å bruke ungen din som et reklameskilt for den nyeste kinofilmen. Det er ingen som kler en bomullslue uten oppbrett. Barn skal ikke ha på seg polyester, mikroplast er real og skader barnet ditt og miljøet. Så å vaske klær sammen med en genser med passe perler på gjør at plasten havner på alle klærne i maskina. Du kan gjerne gå en størrelse eller to opp i klær, det ser mye bedre ut med for stort enn pølseskinn. 

Anonymkode: a16ae...3ba

Når ungene går med genser med Spider-Man eller Elsa på, så er det jo ofte fordi barna liker de - og blir glad for å ha denne genseren på seg 😊 For mange er dette mye viktigere enn at de er kledd estetisk riktig. 

Anonymkode: 3f378...ae8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...