AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #1 Skrevet 24. november 2025 Jeg skulle bare google dårlig nattesøvn ca 10 dager før menstruasjon og nå har jeg altså lest masse om PMDD, noe jeg aldri hadde hørt om før.. Har jo hørt om PMS og trudde jo at dette er vel noe alle har. Jeg er godt voksen. Snart 43 år. Symptomene mine på at menstruasjonen nærmer seg har endret seg voldsomt bare de siste par årene. Jeg sover elendig ca 10 dager før (vi snakker typ maks 4 timer pr natt), veldig vonde bryst, ekstremt hodepine (så vondt at jeg føler jeg ikke får til å åpne øynene skikkelig), veldig oppblåst og ekstremt nedstemt. Gråter for absolutt ingenting. Tåler ingenting og føler alt er helt håpløst. Alt dette forsvinner når jeg er noen dager ut i perioden. Men symptomene er så ille at jeg gruer meg som en hund til periodene mine. Så leser jeg om PMDD og kjenner meg så godt igjen i flere punkter men tør ikke gå til legen for det er jo vanlige plager..? Eller? Noen med erfaring? Og hva skal legen evt gjøre? Anonymkode: d56c9...25f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #2 Skrevet 24. november 2025 Velkommen til perimenopausen! Anonymkode: c174c...ead 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #3 Skrevet 24. november 2025 Hjelp til søvn og antidep. Hatt siden jeg var 38.. Anonymkode: 44137...162
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå