Smørblomsten Skrevet 1. april 2006 #1 Skrevet 1. april 2006 Hvordan unngå at den supertynne pizzabunnen blir tørr og flattbrød-aktig/crispy? Først forsteker jeg den på stenplate nedert i ovnen ved 250 grader, og så stekes pizzaen med fyll i ca 6-8 min nederst i ovnen, fortsatt på stenen. Syntes resultatet ble litt for tørt...Ønsker jo en sprø/crispy pizza, men noe ble feil...Stekte jeg den for lenge? Oppskriften (for 2 tynne bunner): 5 dl hvetemel 2 dl vann 1 tørrgjær ca 1,5 ss olje 1 ts sukker 1 ts salt
Gjest Emera Skrevet 1. april 2006 #2 Skrevet 1. april 2006 Ja, det er muligens litt lenge å steke pizzaen i 6-8 minutter når bunnen er forstekt. Jeg har en liten pizzaovn, med stenbunn. Og jeg foretrekker å ikke forsteke pizzabunnene. Passer på å legge den utkjevlede bunnen over på en melet plate, slik at pizzaen lett kan flyttes over på ovnen når den er fylt. Pizzaen stekes da i ca. 4 minutter, og det holder.
Blueberry Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Du kan droppe forstekinga og øke steketiden til ca 10 min midt i ovnen. Sånn lager jeg min på pizzasten og den er herlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå