Gå til innhold

Samboer som er alltid bare med hans familie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser hvor bra det går for dere som velger nymotens menn :fnise:

Anonymkode: 3500e...8ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser hvor bra det går for dere som velger nymotens menn :fnise:

Anonymkode: 3500e...8ca

Hva er “nymotens” ved å ikke gidde å gjøre husarbeid og bare sitte og spille?

Anonymkode: 430c2...459

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 18.17):

Jeg og min samboer bor i en annen by enn familien hans, ca 1 time å kjøre til de. Hver andre helg og hver gang han er bedt å gå på besøk/ invitert til noe møter han opp. Dvs noen ganger kan han være der 2-3 ganger hver uke. Når vi prater om framtiden alt han sier at det eneste han planlegger for neste år f.eks er å reise med familien hans på ferie i 2 uker.

jeg ønsker meg å stifte familie, få barn og ha en partner som er fysisk tilstede når det trengs. Mens han er hjemme gjør han ingen husarbeid; kun sitter og spiller eller prater med familien hans på telefon . Starter å bli ganske lei av å alltid være aleine men han tør ikke å si nei til hans familiemedlemmer. I tillegg vil han aldri gå på besøk hos mine fordi» så lenge man er ikke gift eller har barn sammen, da må hver av oss besøke og ferie ting kun med egen familie»( ifølge hans mor og søster)

Overdriver jeg eller det her en massiv red flag og jeg burde bare akseptere at ting kommer aldri til endre og jeg må bare gjøre det slutt? Har noen andre slik erfaring?

Anonymkode: 94e72...d04

Personlig ville jeg ikke vurdert å få barn med en som ikke gidder å gjøre sin del av husarbeidet når dere bare er to. 

Jeg forstår ikke dem som insisterer å henge sammen og alltid må være med begge to dersom foreldrene/familien til den ene skal besøkes, men dette du beskriver er jo veldig spesielt. Det er fint at også menn bevarer et nært forhold til sin familie selv om de er i et forhold, men slik du beskriver det høres det ekskluderende og sært ut. Det er også et problem dersom han bruker så mye tid med sin familie at det går ut over tiden dere kan bruke sammen.

Anonymkode: 430c2...459

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes veldig rart ut.

Når det er sagt, så er det veldig vanlig at kvinnen i et forhold insisterer på at det skal være mest/mye kontakt med hennes familie, og at hun sitter ofte i tlf med sin mor. Ingen reagerer på det 🙃. Barnebarn har ofte mest kontakt med mormor og morfar.

Anonymkode: 98495...f82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er nok en tett familie som liker å gjøre ting sammen. Det er jo koselig det, men hvorfor er ikke du med? Vi drar også på ferie med hans foreldre. Sammensveiset gjeng som trives sammen. Gjør likevel en god del ting alene på feriene også.

Vanskelig å kreve at han ikke skal treffe familie sikkert. Men han burde jo kanskje informert om at de var en tett familie før dere flyttet sammen. Og vært sikker på at han gikk en kjæreste som synes det var ok.

Mye verdi og hjelp i en tett familie.

Anonymkode: 63bd7...918

AnonymBruker
Skrevet

Hadde forøvrig aldri funnet meg i at han brukte tiden han var  hjemme på gaming, ikke bidrar til husarbeid eller blir med til din familie. Mye mer rødt lys enn at gan besøker sin familie. Er han fra en annen kultur?

Anonymkode: 63bd7...918

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det med å bli selvstendig, og å ha kjæreste som den nærmeste, foran foreldre og søsken er en prosess. 

Ja, det var det jeg tenkte å skrive etter HI, hvor jeg antok at dette var to 20-åringer på vei mot voksenlivet. At han nesten er 40....bare å gi opp her ts. 

Anonymkode: 3719e...899

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 18.33):

Han nærmer seg 40

Oi, trodde han var 18-19, basert på hva du skrev i HI. Hadde han vært 18-19, hadde det vært mulig at han hadde endret seg når han ble mer voksen og moden. Det er særs lite sannsynlig at en på 40 vil endre seg markant. Er han så avhengig og styrt av egen familie nå, vil han alltid være det. 

Du må tenkte over om dette er noe du kan leve med og godta, selv om dere en gang får barn. Jeg regner jo med at det er mye positivt med han også, siden du er sammen med han. Så du får veie de positive sidene opp med de negative sidene, og finne ut hva som er viktigst for deg. Jeg personlig hadde nok ikke funnet nok positive sider med en mann, til å godta disse negative sidene i et langt samliv, men du har kanskje andre verdier og ønsker for en partner enn meg. 

Anonymkode: 0e19e...571

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt det bra i et slikt forhold som du beskriver, og da hadde jeg gjort det slutt. Han lever et liv der det ikke er plass til deg, eller barn, og han synes ikke dine meninger og følelser er viktige, virker det som. Så da ville jeg ha avsluttet forholdet.

Anonymkode: d075a...9fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 18.33):

Han nærmer seg 40

Tenkte kanskje han var i begynnelsen av tyveårene og på tampen av løsrivelsesfasen fra mamma, men da skjønner jeg det ikke er noe goodwill som kan legges til her. Det du har skaffet deg er en gutt, ikke en voksen mann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...