Gå til innhold

Samboer som er alltid bare med hans familie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer bor i en annen by enn familien hans, ca 1 time å kjøre til de. Hver andre helg og hver gang han er bedt å gå på besøk/ invitert til noe møter han opp. Dvs noen ganger kan han være der 2-3 ganger hver uke. Når vi prater om framtiden alt han sier at det eneste han planlegger for neste år f.eks er å reise med familien hans på ferie i 2 uker.

jeg ønsker meg å stifte familie, få barn og ha en partner som er fysisk tilstede når det trengs. Mens han er hjemme gjør han ingen husarbeid; kun sitter og spiller eller prater med familien hans på telefon . Starter å bli ganske lei av å alltid være aleine men han tør ikke å si nei til hans familiemedlemmer. I tillegg vil han aldri gå på besøk hos mine fordi» så lenge man er ikke gift eller har barn sammen, da må hver av oss besøke og ferie ting kun med egen familie»( ifølge hans mor og søster)

Overdriver jeg eller det her en massiv red flag og jeg burde bare akseptere at ting kommer aldri til endre og jeg må bare gjøre det slutt? Har noen andre slik erfaring?

Anonymkode: 94e72...d04

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Høres ut som du burde finne en mann som vil være med deg, og bidrar hjemme. Han du har vil bare ha en ekstra morsfigur. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

De har ikke kuttet navlestrengen, det blir neppe bedre med barn og ekteskap. 

Anonymkode: fb37d...4aa

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gammel er han?

Anonymkode: 20011...8d1

Skrevet

Han nærmer seg 40

• Nyttig 1
Skrevet

Hva får du utav det her, ts? 
For han velger å være som han er. Han er ikke slik fordi «mamma sier det er sånn» eller fordi han «ikke tør». Han har tatt et aktivt valg om å være den han er. Og det er den partneren du får, om du ikke avslutter.

Anonymkode: a4eea...cb1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han nærmer seg 40

Du ønsker å stifte familie med en giddalaus mammadalt som nærmer seg middelaldrende? 😬

Anonymkode: 892ba...483

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du ønsker å stifte familie med en giddalaus mammadalt som nærmer seg middelaldrende? 😬

Anonymkode: 892ba...483

Skjønner selv at jeg er dum og naiv

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Red flag! Herregud. Jeg feiret jul med familien til kjæresten min første jul vi var sammen! 

• Liker 2
Skrevet

Hadde skjønt det hvis han var 20, men snart 40🤪 Han skal du ikke få barn med. 

Anonymkode: f6038...eb8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

tillegg vil han aldri gå på besøk hos mine fordi» så lenge man er ikke gift eller har barn sammen, da må hver av oss besøke og ferie ting kun med egen familie»( ifølge hans mor og søster)

En voksen mann som fortsatt har mor og søster til å bestemme for seg.

De blir gøy å få som svigerfamilie.

Anonymkode: 95a9c...22c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Åherregud at du gidder 🙈

Anonymkode: f8305...764

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe av det rareste jeg har lest.

Er du virkelig aldri med på besøk til hans familie eller han til din?  Har hans familie utenlandsk bakgrunn eller er med i en religiøs sekt? 

Han er så sær, så her tror jeg det beste for deg er å gjøre det slutt. Dette kommer ikke til å bedre seg om dere får barn.

Anonymkode: 6f6e7...765

• Liker 1
Skrevet

Run don’t walk away, hvis du skal ha familie. Folk endrer seg som regel ikke. 

Anonymkode: 3abda...23e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg forventet ikke "han er 40 år"  🤦‍♀️ når jeg leste det endret alt jeg tenkte seg til "dette er en tapt sak, på tide å gå videre" 

Anonymkode: bf898...98a

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg ikke giddet, han hørtes spesiell ut, og ikke på en god måte.

• Liker 1
Skrevet

Vurderer du virkelig å få barn med denne mannen? Velger du å få barn med han, har du ingen rett til å klage etterpå. Du vet jo nøyaktig hvordan han er. Det kommer ikke til å endre seg..

Anonymkode: 6f6a9...3ec

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg og min samboer bor i en annen by enn familien hans, ca 1 time å kjøre til de. Hver andre helg og hver gang han er bedt å gå på besøk/ invitert til noe møter han opp. Dvs noen ganger kan han være der 2-3 ganger hver uke. Når vi prater om framtiden alt han sier at det eneste han planlegger for neste år f.eks er å reise med familien hans på ferie i 2 uker.

jeg ønsker meg å stifte familie, få barn og ha en partner som er fysisk tilstede når det trengs. Mens han er hjemme gjør han ingen husarbeid; kun sitter og spiller eller prater med familien hans på telefon . Starter å bli ganske lei av å alltid være aleine men han tør ikke å si nei til hans familiemedlemmer. I tillegg vil han aldri gå på besøk hos mine fordi» så lenge man er ikke gift eller har barn sammen, da må hver av oss besøke og ferie ting kun med egen familie»( ifølge hans mor og søster)

Overdriver jeg eller det her en massiv red flag og jeg burde bare akseptere at ting kommer aldri til endre og jeg må bare gjøre det slutt? Har noen andre slik erfaring?

Han viser deg hvem han er, og da er det jo opp til deg å avgjøre om dette er en framtidig partner eller ikke. Du kan ikke lage deg en fantasi om hvordan han burde være, det kan ikke han leve opp til. Han er slik han viser deg å være. Hva som er egenskaper du ønsker i en partner må du selv bestemme. 

Anonymkode: 2d294...eab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"we teach people how to treat us, by the behavior we accept from them"

Anonymkode: a5f9d...b76

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...