Gå til innhold

Kombimaskin vask/tørk - erfaringer med spesifikke merker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i den heldige uheldige situasjon at jeg  ha ny vaskemaskin akkurat  som det er Black Week...

Jeg ønsker meg kombinert vask/tørk (to separate maskiner er uaktuelt) for å slippe å snuble i tørkestativ. 

Jeg ser på en Samsung hos Elkjøp og en LG hos Power i ca samme prisklasse. Er det noen som har erfaring med disse spesifikke merkene av kombimaskin? Er noen av dem fullstendig ubrukelig evt helt fantastisk? 

Anonymkode: ea19f...140

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kombi fra LG, og den har funket utmerket i 10 år. Stor er den også, med en kapasitet på 12 kg vask. Om man stapper den helt full tar det jo sin tid å få alt skikkelig tørt, men dersom jeg begrenser mengden er den fin. Setter på maskina når jeg drar på jobb om morgenen når jeg drar på jobb og kommer hjem til tørre klær. 

Anonymkode: d8b77...240

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en kombi fra LG, og den har funket utmerket i 10 år. Stor er den også, med en kapasitet på 12 kg vask. Om man stapper den helt full tar det jo sin tid å få alt skikkelig tørt, men dersom jeg begrenser mengden er den fin. Setter på maskina når jeg drar på jobb om morgenen når jeg drar på jobb og kommer hjem til tørre klær. 

Anonymkode: d8b77...240

Nydelig - vi er kun to personer og med 9kg kapasitet (den jeg ser på) burde det gå greit å få rent og tørt sengetøy og håndklær i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler ikke kombi. Tar jo 8-10 timer før maskina er ferdig og det er ikke ordentlig tørt engang 

Anonymkode: 26d47...071

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Anbefaler ikke kombi. Tar jo 8-10 timer før maskina er ferdig og det er ikke ordentlig tørt engang 

Hvorfor svarer du på noe annet enn det jeg spør om?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en LG. Veldig fornøyd nå når jeg har lært meg å bruke programmene korrekt. 

Anonymkode: e2e97...7e9

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor lenge siden er det du testet og opplevde det der? 
Jeg hadde en LG kombi i tidsrommet 2015-2020 og var veldig fornøyd. Vask og tørk tok lang tid ja, men det tar lang tid med to separate maskiner også. Fikk barn, følte for å oppgradere. Nå tar det 2,5 timer for vask og 2 timer for tørk. Jeg må gå ned på vaskerommet for å flytte nyvasket tøy til tørketrommelen. Før tok alt kanskje 5 timer totalt. Og jeg slapp å gå ut av sofaen 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ikke kjent med noen av merkene som vurderes, men har en forholdsvis dyr AEG selv som jeg er veldig fornøyd med. Sjelden jeg bruker kombiprogram fordi jeg nesten alltid har noe som ikke skal tromles, så synes ikke det tar gruelig lang tid. Har en med varmepumpeteknologi, ble anbefalt det og synes både vaskeprogrammene og tørkeprogrammene funker som bare det! 

Endret av enkefru
Skrevet (endret)

Folk spør om erfaring om merker hele tiden. Men i visse produktkategorier (f.eks laptops) kan det være tredve prosent som må repareres eller erstattes i løpet av det første året, uavhengig av merke. Så ikke spør om merker, men spør om modeller, priser og bruksområder. 

Endret av Brukernavn84
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (28 minutter siden):

Hvor lenge siden er det du testet og opplevde det der? 
Jeg hadde en LG kombi i tidsrommet 2015-2020 og var veldig fornøyd. Vask og tørk tok lang tid ja, men det tar lang tid med to separate maskiner også. Fikk barn, følte for å oppgradere. Nå tar det 2,5 timer for vask og 2 timer for tørk. Jeg må gå ned på vaskerommet for å flytte nyvasket tøy til tørketrommelen. Før tok alt kanskje 5 timer totalt. Og jeg slapp å gå ut av sofaen 

For ikke å snakke om hvor lang tid det tar å stativtørke sengetøy og håndklær og hvor stor plass det tar og hvor kjipt inneklimaet blir... Noen timers trommeltid er en oppgradering fra et døgn eller to spredt over flere stativer.

Skrevet

For ikke å snakke om hvor lang tid det tar å stativtørke sengetøy og håndklær og hvor stor plass det tar og hvor kjipt inneklimaet blir... Noen timers trommeltid er en oppgradering fra et døgn eller to spredt over flere stativer.

Et døgn eller to? Da er det noe galt med luftsirkulasjonen og luftfuktigheten på vaskerommet ditt… Bør ikke ta særlig mer enn 12 timer å tørke et fult tørkestativ. 
Om så er tilfelle bør du vurdere en lufttørker for å ta hånd om luftfuktigheten 

Men på generell basis er jeg enig i at tørketrommel er kjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...