kommodevaran Skrevet mandag kl. 17:55 #21 Skrevet mandag kl. 17:55 Tja, kommer jo an på hvem dere er som personer, det. Selv ville jeg nok blitt veldig skuffet om jeg hadde sett for meg en hyggelig kveld sammen med de jeg er mest glad i i verden, og så hadde partneren invitert på oss ekstra gjester. Jeg får ikke slappet av og hygget meg på samme måte da. Og det er jo liksom normen at man gjør det man selv liker best og er mest komfortabel med på sin bursdag. 2 4
Queen19 Skrevet mandag kl. 17:58 #22 Skrevet mandag kl. 17:58 kommodevaran skrev (2 minutter siden): Tja, kommer jo an på hvem dere er som personer, det. Selv ville jeg nok blitt veldig skuffet om jeg hadde sett for meg en hyggelig kveld sammen med de jeg er mest glad i i verden, og så hadde partneren invitert på oss ekstra gjester. Jeg får ikke slappet av og hygget meg på samme måte da. Og det er jo liksom normen at man gjør det man selv liker best og er mest komfortabel med på sin bursdag. Det er greit å kjenne på følelser, det er hvordan disse følelsene uttrykkes som er problemet. Han har jo en veldig barnslig reaksjon som er veldig lite konstruktiv. 7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:00 #23 Skrevet mandag kl. 18:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen min har bursdag. Jeg ringer min 14 år gamle datter og sier hun skal komme hjemover da vi om ikke så lenge skal ha familieselskap. Jeg sa da at datteren min sin venninne som hun var med gjerne kunne bli med, jeg tenkte det var hyggelig. Mannen min ble da dritsur og sa at jeg ikke kunne invitere noen i hans bursdag da det var familieselskap. Han masjerte opp trappa i sinne. Nå er han sur mot meg og støvsuger på en sur og hard måte. Jeg tenkte det ikke gjorde noe at en av min datters nærmeste venner ble med. Var jeg teit her? Anonymkode: 5ea74...10c Du kunne jo med hell ha spurt han. Alternativt må dere avtale hva som er og ikke er innafor mtp endringer i gjesteliste den enkelte av dere kan - og ikke kan - gjøre. Det sagt så er han et voksent menneske. Velger han ofte å la være å regulere egne følelser på det her viset? For det kan ikke fortsette. Dersom han er eller velger å være mentalt på stadiet «omtrent 8-10 år» (som er aldersgruppen denne adferden passer til) så kan dere ikke lengre ha et voksent forhold. Å ha sex med noen som i hodet er (eller velger å være) under 16 er etisk ugreit. Du får formidle i klartekst at han enten er voksen 100% av tiden eller også må du beskytte han mot seg selv og velge bort enhver voksen relasjon til han. Anonymkode: 08087...2d5 1
Eva00 Skrevet mandag kl. 18:00 #24 Skrevet mandag kl. 18:00 Urwa skrev (3 timer siden): Hvem fylte 14 her? Datter eller mannen? Enig !!! 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:05 #25 Skrevet mandag kl. 18:05 Maleficenta skrev (1 time siden): Eh ja du var litt teit men mannen din ble litt unødig forbanna og. Men en venninne av datteren deres er jo ikke hans familie så hun har jo ikke noe i familieselskapet deres å gjøre For 14 åringen så føles nok venninna nærmere enn mange i familien, det sånn det er å være en tenåring i utvikling. Ser ingen problemer med at ts lot jenta si få invitere med seg en venninne i et familieselskap som sikkert blir kjedelig for tenåringen. Er denne mannen far til jenta? Er så utrolig merkelig reaksjon... Kjenner så mange særinger og introverte men ALLE lar barna sine ta med en venninne på familiemiddag og andre slike ting, det er ikke et emne en gang at barna ikke kan ta med en venn... Uansett, fyren er et rødt flagg-. Anonymkode: 33b54...7e7 5 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:09 #26 Skrevet mandag kl. 18:09 Hadde du invitert en kollega av deg, eller en annen voksen som mannen din ikke kjenner noe særlig, så kunne jeg ha skjønt reaksjonen hans. Ei venninne av datter burde da virkelig ikke ha noe å si. Anonymkode: 9a1fb...15f 8 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:16 #27 Skrevet mandag kl. 18:16 Jeg forstår mannen din. Det er hans dag. Anonymkode: 59d0e...40e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:18 #28 Skrevet mandag kl. 18:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår mannen din. Det er hans dag. Anonymkode: 59d0e...40e Han er en voksen mann men er mer umoden enn en 4 åring. Altså hallo... Anonymkode: 33b54...7e7 12 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:23 #29 Skrevet mandag kl. 18:23 Nesten ikke til å tro at en godt voksen mann har et så infantilt forhold til egen «bursdag». Her må modningsprosessen ha stoppet opp i 10 års-alderen. Anonymkode: be32e...121 7 3
Rødvinsfilosofen Skrevet mandag kl. 18:25 #30 Skrevet mandag kl. 18:25 Er dette en engangshendelse, eller en vanlig måte han pleier å reagere på når det gjelder selskap? Har forstått at det ikke er helt uvanlig at menn får et trassanfall før familieselskap / middager med venner. Det er visstnok også veldig utbredt at menn får et akutt behov for å vaske bilen, rydde i garasjen, henge opp hyller i boden, eller andre livsnødvendige ting - én til to timer før selskapet starter. Mens det er mindre viktig at huset blir støvsugd, bad vasket, bordet dekket, maten påbegynt, osv. 4
Grüner Skrevet mandag kl. 18:29 #31 Skrevet mandag kl. 18:29 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen min har bursdag. Jeg ringer min 14 år gamle datter og sier hun skal komme hjemover da vi om ikke så lenge skal ha familieselskap. Jeg sa da at datteren min sin venninne som hun var med gjerne kunne bli med, jeg tenkte det var hyggelig. Mannen min ble da dritsur og sa at jeg ikke kunne invitere noen i hans bursdag da det var familieselskap. Han masjerte opp trappa i sinne. Nå er han sur mot meg og støvsuger på en sur og hard måte. Jeg tenkte det ikke gjorde noe at en av min datters nærmeste venner ble med. Var jeg teit her? Anonymkode: 5ea74...10c Det er jo hans bursdag, så jeg synes ikke du skulle ha invitert hun venninnen uten å spørre han først. Men likevel en overreaksjon fra hans side. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:30 #32 Skrevet mandag kl. 18:30 Er det bare meg som tenker at denne mannen kan være tiltrukket av datterens venninne? Anonymkode: 4c089...f15 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:30 #33 Skrevet mandag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han er en voksen mann men er mer umoden enn en 4 åring. Altså hallo... Anonymkode: 33b54...7e7 Noen ting betyr veldig mye for enkelte. Bursdag er en sånn ting. Det handler ikke om umodenhet, men om å forstå hva som er viktig for ens nærmeste. Anonymkode: 59d0e...40e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:38 #34 Skrevet mandag kl. 18:38 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det bare meg som tenker at denne mannen kan være tiltrukket av datterens venninne? Anonymkode: 4c089...f15 Ja. Det er bare deg som tenker det. Anonymkode: fa2e4...bd5 18 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:43 #35 Skrevet mandag kl. 18:43 Bestevenninnen til tenåringen er praktisk talt familie. Anonymkode: 8fe3f...615 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:46 #36 Skrevet mandag kl. 18:46 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja. Det er bare deg som tenker det. Anonymkode: fa2e4...bd5 Sorry for at jeg er kynisk, men det er jo ikke uvanlig dessverre. Anonymkode: 4c089...f15 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:07 #37 Skrevet mandag kl. 22:07 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja. Det er bare deg som tenker det. Anonymkode: fa2e4...bd5 Nei, det var min første tanke også. Anonymkode: c261d...89c 2
Hansehan Skrevet mandag kl. 22:24 #38 Skrevet mandag kl. 22:24 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, det var min første tanke også. Anonymkode: c261d...89c Så da blir han ekstra kåt på ungen på bursdagen sin? 🙄
kommodevaran Skrevet tirsdag kl. 04:03 #39 Skrevet tirsdag kl. 04:03 Queen19 skrev (10 timer siden): Det er greit å kjenne på følelser, det er hvordan disse følelsene uttrykkes som er problemet. Han har jo en veldig barnslig reaksjon som er veldig lite konstruktiv. Enig i den. Men spørsmålet til TS var om hun var teit her, så det var det jeg svarte på. At mannen oppfører seg som en femåring når TS ikke tar hans ønsker med i betraktning når bursdagen hans planlegges er en annen sak.
Kålrota Skrevet tirsdag kl. 04:26 #40 Skrevet tirsdag kl. 04:26 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det bare meg som tenker at denne mannen kan være tiltrukket av datterens venninne? Anonymkode: 4c089...f15 Det der er bare sykt. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå