AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:43 #1 Skrevet mandag kl. 14:43 Mannen min har bursdag. Jeg ringer min 14 år gamle datter og sier hun skal komme hjemover da vi om ikke så lenge skal ha familieselskap. Jeg sa da at datteren min sin venninne som hun var med gjerne kunne bli med, jeg tenkte det var hyggelig. Mannen min ble da dritsur og sa at jeg ikke kunne invitere noen i hans bursdag da det var familieselskap. Han masjerte opp trappa i sinne. Nå er han sur mot meg og støvsuger på en sur og hard måte. Jeg tenkte det ikke gjorde noe at en av min datters nærmeste venner ble med. Var jeg teit her? Anonymkode: 5ea74...10c 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:50 #3 Skrevet mandag kl. 14:50 Capazitet skrev (3 minutter siden): Det er jo hans gebursdag, då. Såklart, hadde ikke bedt hvem som helst andre. Men dette er min datter sin venninne som han kjenner veldig godt. Men kanskje det var teit av meg da, jeg mente ihvertfall ikke noe vondt med det. Vi har også masse nok kake. Anonymkode: 5ea74...10c 5 2
Cam03 Skrevet mandag kl. 14:50 #4 Skrevet mandag kl. 14:50 Her har det støtt og stadig vært et ekstra barn i bursdager o.l, så ingen av oss hadde reagert på dette. Er han redd for at datteren "forsvinner" fra selskapet fordi hun har besøk? 11 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:54 #5 Skrevet mandag kl. 14:54 Jeg synes ikke du nødvendigvis var teit. Jeg har blitt med som pluss 1 for tenårings venniner i store 40 og 50 årsdag selskap. En tenåring vil ha godt av å ha noen med seg som er jevnaldrende. Men her er kontekst litt viktig også. Hvis selskapet kun er noen få mennesker som svigers, svigersøster og en tante så er det litt unødvendig at din datter skal komme hjem og ha med seg noen. Jeg tenker at her har dere større kommunikasjons utfordringer og forventninger/grenser ovenfor hverandre enn dette med enn gjest i bursdagen. Jeg tror jeg ville ringt datteren og bedt henne bare bli der hun er. Sagt at bursdagen ikke skal gjøres så mye ut av allikevel og heller funnet ut hva jeg skulle gjort med forholdet og kommunikasjonen på sikt. Anonymkode: 568a9...ff3 8 1
Urwa Skrevet mandag kl. 14:55 #6 Skrevet mandag kl. 14:55 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen min har bursdag. Jeg ringer min 14 år gamle datter og sier hun skal komme hjemover da vi om ikke så lenge skal ha familieselskap. Jeg sa da at datteren min sin venninne som hun var med gjerne kunne bli med, jeg tenkte det var hyggelig. Mannen min ble da dritsur og sa at jeg ikke kunne invitere noen i hans bursdag da det var familieselskap. Han masjerte opp trappa i sinne. Nå er han sur mot meg og støvsuger på en sur og hard måte. Jeg tenkte det ikke gjorde noe at en av min datters nærmeste venner ble med. Var jeg teit her? Anonymkode: 5ea74...10c Hvem fylte 14 her? Datter eller mannen? 26 19
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:58 #7 Skrevet mandag kl. 14:58 Mannen din reagerte som en fjortis, jeg hadde blitt flau om samboeren min reagerte på den måten. Anonymkode: 6ff05...cc5 31 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:03 #8 Skrevet mandag kl. 15:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen din reagerte som en fjortis, jeg hadde blitt flau om samboeren min reagerte på den måten. Anonymkode: 6ff05...cc5 +1 på denne. Som voksen mann må jeg si at dette var en svært barnslig oppførsel. Anonymkode: 6e665...0cd 15 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:03 #9 Skrevet mandag kl. 15:03 Jeg tror at denne saken ikke handler om bursdag eller invitasjoner i det hele tatt. Jeg tror denne saken handler om noe helt annet mellom dere to. Har du en tendens til å overstyre, overkjøre, bestemme, kjøre egne løp, finne på ting utav det blå osv? Kanskje han bare fikk nok av dine "påfunn", og reagerte deretter. Uten at det har noe med saken å gjøre. For ellers er ikke dette noe å reagere mot i det hele tatt. Anonymkode: d7944...c40 16 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:14 #10 Skrevet mandag kl. 15:14 Jeg hadde tenkt at noe lå bak, om ikke dette var typisk reaksjon for han. Kanskje han er sliten, har en dårlig dag, ikke liker venninnen, synes de bråker mye sammen, ikke ønsket så mye styr på sin bursdag, hodepine, tapt penger, kranglet med en kompis.... et eller annet...midtlivskrise og sur og panikk for at han fyller 40? Pleier dere å ha familiebesøk når det er bursdag? Ønsket han seg dette? Anonymkode: 98c59...894 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:19 #11 Skrevet mandag kl. 15:19 Fin stefar dette her... Anonymkode: 926bc...717 2 3
Trek Skrevet mandag kl. 16:03 #12 Skrevet mandag kl. 16:03 Du burde bli nysgjerrig og finne ut hvorfor han reagerer slik tenker jeg. Du må spørre han altså, ikke KG. 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:09 #13 Skrevet mandag kl. 16:09 Det må jo ligge noe annet bak her? Ikke uvanlig i min familie at halvstore barn/ungdommer har med seg en venn i selskap dersom de ønsker det, og spesielt dersom det ikke er noen jevnaldrende i familien der. De er for store til å leke rundt som små barn gjør, og for unge til at det er interessant å småprate med de voksne en hel kveld. Vi fikk også lov til dette når jeg var på den alderen, og var også med til mine venner. Men ikke sikkert alle er vant med dette? Anonymkode: d47a8...e43 2 2
Maleficenta Skrevet mandag kl. 16:12 #14 Skrevet mandag kl. 16:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min har bursdag. Jeg ringer min 14 år gamle datter og sier hun skal komme hjemover da vi om ikke så lenge skal ha familieselskap. Jeg sa da at datteren min sin venninne som hun var med gjerne kunne bli med, jeg tenkte det var hyggelig. Mannen min ble da dritsur og sa at jeg ikke kunne invitere noen i hans bursdag da det var familieselskap. Han masjerte opp trappa i sinne. Nå er han sur mot meg og støvsuger på en sur og hard måte. Jeg tenkte det ikke gjorde noe at en av min datters nærmeste venner ble med. Var jeg teit her? Anonymkode: 5ea74...10c Eh ja du var litt teit men mannen din ble litt unødig forbanna og. Men en venninne av datteren deres er jo ikke hans familie så hun har jo ikke noe i familieselskapet deres å gjøre 6
Kålrota Skrevet mandag kl. 16:14 #15 Skrevet mandag kl. 16:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din reagerte som en fjortis, jeg hadde blitt flau om samboeren min reagerte på den måten. Anonymkode: 6ff05...cc5 Helt klart! For en merkelig oppførsel av en voksen mann? 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:16 #16 Skrevet mandag kl. 16:16 Ja, det var teit gjort. Familieselskap inkluderer som oftest ikke venner av barn, særlig ikke venner av ditt barn. Anonymkode: f1e6c...78e 4
huldra_hildur Skrevet mandag kl. 16:17 #17 Skrevet mandag kl. 16:17 Mannen høres ut som en bortskjemt drittunge! 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:18 #18 Skrevet mandag kl. 16:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din reagerte som en fjortis, jeg hadde blitt flau om samboeren min reagerte på den måten. Anonymkode: 6ff05...cc5 👆🏻 Anonymkode: 86d0e...f64 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:19 #19 Skrevet mandag kl. 16:19 Hvorfor oppfører mannen din seg som en 13-åring? Pleier han oppføre seg sånn? Anonymkode: ddd92...c57 2 1
Fru Uperfekt Skrevet mandag kl. 16:23 #20 Skrevet mandag kl. 16:23 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det var teit gjort. Familieselskap inkluderer som oftest ikke venner av barn, særlig ikke venner av ditt barn. Anonymkode: f1e6c...78e Hø hæ Hvorfor særlig ikke sådanne gjester? Blir en ilag med en med barn fra før så kjøper en hele pakken ikke kun enkelt komponenter 3 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå