AnonymBruker Skrevet i går, 13:36 #1 Skrevet i går, 13:36 Hej Blir man minstepensjonist med ung ufør? Anonymkode: 480f5...5a4
AnonymBruker Skrevet i går, 13:40 #2 Skrevet i går, 13:40 Ja. Derfor jeg har begynt å spare til pensjon i fond allerede nå - i slutten av 20 årene. Anonymkode: 780d3...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Derfor jeg har begynt å spare til pensjon i fond allerede nå - i slutten av 20 årene. Anonymkode: 780d3...4e5 Hvor mye mindre pr mnd får du som minstepensjonist kontra uu i dag? Anonymkode: 1e383...bfc
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye mindre pr mnd får du som minstepensjonist kontra uu i dag? Anonymkode: 1e383...bfc 17300. Anonymkode: 94eda...999
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 17300. Anonymkode: 94eda...999 Altså utbetaling på minste pensjon pr dags dato er 17300 med bostøtte blir det mer. Anonymkode: 94eda...999
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden En må spare til alderdommen om en er på minstesats som ufør. Jeg var heldig og fikk med meg en liten pensjonsavtale igjennom jobben, og så sparer jeg noen lapper selv hver måned i samme fond. Så vil få litt endel mer utbetalt en hva jeg har som ufør. Dette er også en pensjonsavtale ungene kan arve om jeg faller fra før jeg blir pensjonist. Er du ung så skal det ikke mange hundrelappene i måneden til, før du er sikret en bedre pensjon, så anbefaler deg å starte sparingen idag. Anonymkode: 01754...10c
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Altså utbetaling på minste pensjon pr dags dato er 17300 med bostøtte blir det mer. Anonymkode: 94eda...999 Er ikke minstepensjon for ektefeller 231645 og for enslige 279933? Ingen av disse blir 17300 i mnd... Anonymkode: 1e383...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Minstepensjon for oss under 62 år er den dritten du må huke av på NAV sin nettside, altså finne den seksjonen som sier: "Født etter 1963" tror jeg den heter. Tror minstepensjonen ligger på 240.000, så er faktisk mindre enn 2 G. Tragiske greier. Det betyr 20.000 per måned, og eier man ikke egen bolig (helst nedbetalt) innen tiden, så er man fucked ganske heavy in the behind, for å si det passe diplomatisk, for husleie blir minst halvparten av det allerede uverdige månedsbeløpet en enslig, eldre person får. De rike fortsetter selvsagt å bare være rikere og rikere for hvert eneste år, så det er ikke så nøye med folk som "cruiser" inn mot minstepensjon, særlig om man IKKE eier egen bolig innen den tid. Vi er ment bare for å daue så raskt som mulig. Anonymkode: 2c804...1a4 1 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er ikke minstepensjon for ektefeller 231645 og for enslige 279933? Ingen av disse blir 17300 i mnd... Anonymkode: 1e383...bfc Min slektning er minste pensjonist og jeg hjelper med å styre konto og regninger, det kommer inn ca 17300 i pensjon fra NAV ja. Anonymkode: 94eda...999
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min slektning er minste pensjonist og jeg hjelper med å styre konto og regninger, det kommer inn ca 17300 i pensjon fra NAV ja. Anonymkode: 94eda...999 Da er nok skattetrekket satt for høyt. Noe annet går neppe an, såfremt ikke vedkommende mangler trygdetid. Anonymkode: 1e383...bfc
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er nok skattetrekket satt for høyt. Noe annet går neppe an, såfremt ikke vedkommende mangler trygdetid. Anonymkode: 1e383...bfc Takk for tips skal sjekke det ut! Anonymkode: 94eda...999
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Er alderspensjon samme som minstepensjonist? Anonymkode: 480f5...5a4
Grüner Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hej Blir man minstepensjonist med ung ufør? Anonymkode: 480f5...5a4 Ja, hvis du aldri kommer ut i jobb, så gjør du det.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden hva man får i minste pansjonist kommer også ann på om man er enslig eller ikke jeg tror faren min som er enslig får 23 000 i mnd Anonymkode: 9f4c3...6be 1
Grüner Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er alderspensjon samme som minstepensjonist? Anonymkode: 480f5...5a4 Ikke nødvendigvis. Men de som har vært uføre hele sitt yrkesaktive liv eller har jobbet veldig kort eller i veldig lav stillingsprosent blir minstepensjonister. Andre har selv jobbet seg opp til pensjon. 1
William_S Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden (endret) Man kan jo lure på hvorfor minstepensjon er lavere enn minstesats uføretrygd. Ganske teit igrunn Endret 21 timer siden av William_S 5
Grüner Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hva man får i minste pansjonist kommer også ann på om man er enslig eller ikke jeg tror faren min som er enslig får 23 000 i mnd Anonymkode: 9f4c3...6be Pensjonen utbetales til hver enkelt. Men er du f.eks. enke etter en mann som var yrkesaktiv og hadde opparbeidet seg pensjon, kan du få enkepensjon i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden Jepp. Først yte, så nyte. Ingen innsats inn til Norges rike, ingen bonus tilbake fra Norges rike. Anonymkode: 15444...adf 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er nok skattetrekket satt for høyt. Noe annet går neppe an, såfremt ikke vedkommende mangler trygdetid. Anonymkode: 1e383...bfc Er ikke de på minstepensjon fritatt fra å betale skatt? De får vel også frikort "gratis"? Anonymkode: 98307...457 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jepp. Først yte, så nyte. Ingen innsats inn til Norges rike, ingen bonus tilbake fra Norges rike. Anonymkode: 15444...adf Solidarisk type, du. Anonymkode: 3febf...7bf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå