Rødvinsfilosofen Skrevet 7 timer siden #161 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle uansett alder som ikke tenker lengre enn akkurat nå, burde ikke få lov til å ha dyr. Hvor mange VOKSNE skaffet seg dyr under corona og kvittet seg med dem når landet åpnet opp? Mange. Hvor mmange VOKSNE skaffer seg dyr, for så å drepe eller kvitte seg med dyret når sommerferien starter? Alt for mange. Det er skremmende hvor mange som ser på hund/katt som bruk og kast. Anonymkode: 3bfc3...22a Mange har ikke tenkt grundig nok igjennom hva det vil si å ha dyr. Men i TS sitt tilfelle så er det ikke mulig å skru tiden åtte år tilbake heller. Hun vet heller ikke hvor lang tid det vil ta før hun blir gravid, eller om hun i det hele tatt kan få flere barn. Hvis hun velger bort muligheten for å få barn nå, fordi de har hund, så er det ingen garanti for at hunden hennes vil leve til den blir femten år. 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #162 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 21.18): Folk er helt hysteriske her inne!! Jeg er bonde, og elsker hvert eneste dyr jeg har her av hele mitt hjerte. Likevel er dyr og mennesker langt fra det samme. Jeg dikker og duller med dyrene mine, og bruker mye penger på deres ve og vel. Men jeg er også den som bestemmer når de skal leve og når de skal dø. brutalt, men likevel en naturlig syklus. og Selvsagt går mennesker foran dyr. Og barn er en velsignelse, så ville ikke nølt med å få nr 3. Bruk god tid på å finne det rette hjemmet, og få barn nr 3 med god samvittighet. ❤️ Anonymkode: 612e8...109 Det er tenger ikke å være enten eller her. Hilsen annen bonde Anonymkode: 76d35...970 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #163 Skrevet 6 timer siden Kjipt at du ser på en hund som drar på årene, som mindre verdt. Hadde selv to hunder da vi fikk barn. Merket selvsagt at det var travelt, og hundene tok hele bagasjerommet pga buret. Hadde vært uaktuelt å få et til barn slik som det var. Ene hunden var eldre enn den andre, og måtte bli avlivet av sykdom når barnet var 2år. Vi har ikke flere barn enda, men det er så klart noe vi vurderer nå. Er overkommelig med en hund. Jeg mener at når man skaffer seg et levende vesen, enten det er å få barn eller dyr, så dropper man ikke dyret som kom i hus FØR barna. Man må ta valg i livet. En hund kan leve lenge. Ønsker man hund kun en kort periode bør man heller være forvert, passe hund, ha hund på deltid (om noen ønsker) eller kjøpe en eldre hund. Så får man ta konsekvensene senere av valgene man har gjort. Men jeg skjønner det stiller seg annerledes om hunden feks er aggressiv mot barn. For da kan det også være et problem selv om en ikke har barn selv. Anonymkode: eaa1a...d5b 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #164 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 17.47): Kommer et menneske som ikke eksisterer, før en allerede eksisterende hund på 7 år? Anonymkode: 3bfc3...22a Hva med griser som blir spist? Kommer mennesker sitt behov for å spise dyr før dyrenes behov? er det ikke et problem at det blir født for lite barn i Norge? Anonymkode: 74a90...fc6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #165 Skrevet 5 timer siden Hvordan kan man få seg et barn når kapasiteten er så dårlig at man ikke håndterer hund. Jeg fikk valp mår jeg var gravid med tredje, jeg fikk og hyperemesis (altså alvorlig oppkast og kvalme), mannen jobbet turnus, ingen hjelp av venner eller familie. Vi fiksa det også, jeg kastet opp, hunden tisset/bæsjet, når barnet var født var det bæresele og ut i skogen. I dag er hunden gammel, ville aldri byttet ut han. Han er jo familiemedlem. Ikke få barn om du mener du ikke klarer å ta vare på en hund, et barn krever veldig mye mer! Anonymkode: 65f5e...833 2 1 2
Tanuki Skrevet 4 timer siden #166 Skrevet 4 timer siden Du har tydligvis bestemt deg for at hunden skal bort, uansett. Sliter med å forstå argumentene dine for å omplassere. Helt normalt at hunden kommer i andre rekke når det er baby i hus, men dere er 2 voksne å burde klare å dekke behovene dens. Plass i bli? Med 3 barn må dere vel før eller senere oppgradere til større bil uansett? 2 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #167 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 14.29): Nå må du huske at mange hunder i barnefamilier går for lut og kaldt vann. Det er da bedre å se sin begrensning, hvis det blir gjort på en god måte. Anonymkode: 01190...059 Enig, det kan godt hende hunden får det bedre i en familie uten små barn. Det er ganske vanlig - man skaffer seg hund som «felles barn» først. Så får man faktiske barn, og da faller korthuset sammen, og hunden kommer (naturlig nok) nederst på prioriteringslista. I alle fall lavere enn ungene. Tror det er bedre for de fleste familier å ikke kjøpe seg hund før ungene er minst i skolealder. Anonymkode: c8f66...69a
LadyGrey Skrevet 4 timer siden #168 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 14.16): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d Jeg tenker det er bruk og kast mentalitet. Ser det veldig ofte, hunden må vike pga barn. Men om du absolutt vil omplassere så gjør det på hundens premisser, at den får gradvis tilvenning til det nye hjemmet og nye folka. Tenk å være en godt voksen hund som brått blir kastet ut fra et trygt og godt hjem. Avtal prøvetid med det nye hjemmet, slik at dere får tilbake hunden om det ikke funker.
mommyaka Skrevet 3 timer siden #169 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan man få seg et barn når kapasiteten er så dårlig at man ikke håndterer hund. Jeg fikk valp mår jeg var gravid med tredje, jeg fikk og hyperemesis (altså alvorlig oppkast og kvalme), mannen jobbet turnus, ingen hjelp av venner eller familie. Vi fiksa det også, jeg kastet opp, hunden tisset/bæsjet, når barnet var født var det bæresele og ut i skogen. I dag er hunden gammel, ville aldri byttet ut han. Han er jo familiemedlem. Ikke få barn om du mener du ikke klarer å ta vare på en hund, et barn krever veldig mye mer! Anonymkode: 65f5e...833 Ok først.. herlig og godt jobba. Men sorry..men jeg leste setningen så så for meg du kasta opp mens bikkja stod p bæsje 🤣 full av hormoner og så stå der. Herlig he he
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #170 Skrevet 3 timer siden Jeg har fem barn (fikk alle på 7 år, så tett i alder), to katter og en hund. Jeg ser ikke engang problemet med å utvide flokken, på tross av hunden. Hunder tilpasser seg, og elsker flokken sin. Kjøp en større, men billig bil, så taper dere neppe penger heller. Hvis det skulle være et argument.. Anonymkode: b66bf...68a 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #171 Skrevet 3 timer siden mommyaka skrev (4 minutter siden): Ok først.. herlig og godt jobba. Men sorry..men jeg leste setningen så så for meg du kasta opp mens bikkja stod p bæsje 🤣 full av hormoner og så stå der. Herlig he he Se for deg å plukke opp den bæsjen med så mye kvalme 😂 Kan slite den dag i dag, fordi den minner meg om de tidene. Der var tøffe tider, hadde jo ikke skaffet valp om jeg viste at svangerskapet ble så tøft. Jeg ga den ikke bort når det ble det, vi gjorde vårt beste. Jeg var mye lagt inn også, da fikk mannen litt tilrettelegging på jobb. Så verdt det, i dag får jeg vondt i magen av å tenke på vi nærmer oss slutten av vårt kjære familiemedlem. Har du ikke energi til hund, er tredjebarnet virkelig ikke noe man skal få seg. Ja, bilen må du mest sannsynlig bytte uansett med tre barn, om man ikke dropper sikkerheten til barna da. Vi stod hos bilforhandleren med vogn, bur, 3 barneseter for å se om vi fikk plass. 3 barn er en for mye i alle mulige settinger, ja det blir vanskeligere med bur også. Det valget har man tatt da man skaffet seg hund. Anonymkode: 65f5e...833 1 1
Nowayback Skrevet 3 timer siden #172 Skrevet 3 timer siden Veldig synd på hunden. Dere har et ansvar når dere har valgt å få hund. En hund er ikke bare et substitutt for et barn nummer tre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #173 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 21.41): Fy faen så hjerteløse dere er! Dere burde aldri fått lov til å ha dyr!! Anonymkode: 4f2fd...17e Det er derfor de vil kvitte seg med den. Så du trenger ikke klage,de gjør som du vil. Anonymkode: f21ea...8e0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #174 Skrevet 3 timer siden Brunello skrev (På 24.11.2025 den 23.15): Dersom man ikke klarer tre små barn og en hund, har man ikke kapasitet til tre store barn/ungdommer. Du klarer ikke å snakke folk ned mer? Du har kapasitet til alt i verden selv? Verste jeg vet er slik uttalelser. Anonymkode: f21ea...8e0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #175 Skrevet 3 timer siden Folk før de sier jeg. Hva kommer dere til å angre mest på om 10-40 år, det er neppe den hunden. Anonymkode: 86c78...330
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #176 Skrevet 3 timer siden Ts her. Vi kommer til å beholde hunden og heller se hvordan det går dersom jeg blir gravid igjen. Trenger ikke flere svar om hvor hjerteløs jeg er Anonymkode: 145c8...00d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå