AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:41 #121 Skrevet mandag kl. 20:41 Fy faen så hjerteløse dere er! Dere burde aldri fått lov til å ha dyr!! Anonymkode: 4f2fd...17e 6 2
Rødvinsfilosofen Skrevet mandag kl. 20:42 #122 Skrevet mandag kl. 20:42 Ikke uvanlig at folk må omplassere dyra sine. Grunnen du oppgir er nok litt mindre vanlig å være ærlig om? Noen hunder blir 10-15 år. Noen katter blir 15-20 år. Noen veldig få hunder og katter blir enda eldre. Når man er i 20- og 30-årene så er det mye som skjer. Folk flytter. Bytter jobb. Får seg kjæreste. Bytter jobb igjen. Flytter på nytt. Får barn. Flytter igjen. Får ett barn til. Får ny jobb. Skiller seg. Flytter igjen. Osv. Må man ut på leiemarkedet så er det lettere sagt enn gjort å skaffe seg en leilighet hvor man får lov til å ha dyr. Noen katter og hunder bytter fullstendig personlighet og blir aggressive og truende mot barn. Det er ikke alle livsfaser og livssituasjoner det er lett å planlegge for. Noen vil sikkert mene det er helt forkastelig å velge å omplassere en hund fordi man ønsker å få ett barn til. Men en hund vil jo ikke vite forskjellen på dødsfall, en skilsmisse eller en familieforøkelse. Hadde beholdt hunden så lenge som overhode mulig, og heller tatt en ny vurdering senere. Om det er riktig å omplassere den eller om den vil ha det bedre av å bli avlivet. 1
mommyaka Skrevet mandag kl. 20:43 #123 Skrevet mandag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sa må hun bare få tak i nummeret til denne Inge. Verre er det ikke🤷♀️ Anonymkode: 65ae7...f74 Du skjønte ikke skrivefeil... 🤦🤦🤦🤦
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:04 #124 Skrevet mandag kl. 22:04 enkelte mennesker burde aldri skaffet seg noen kjæledyr i det hele tatt... Anonymkode: 5d137...ab9 2 2
Brunello Skrevet mandag kl. 22:15 #125 Skrevet mandag kl. 22:15 Dersom man ikke klarer tre små barn og en hund, har man ikke kapasitet til tre store barn/ungdommer. 6 1
Rødvinsfilosofen Skrevet mandag kl. 22:29 #126 Skrevet mandag kl. 22:29 Brunello skrev (10 minutter siden): Dersom man ikke klarer tre små barn og en hund, har man ikke kapasitet til tre store barn/ungdommer. Hund og barn er to veldig forskjellige ting, som har veldig ulike behov. Det er stor forskjell på de ulike hunderasene om hvor mye mosjon, stimuli og stell de trenger. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:09 #127 Skrevet tirsdag kl. 06:09 For noen svar du får ts.. Hvis folk mener du skal droppe et barn som du har glede av resten av livet, pga en hund man skal ha noen få år, så tenker jeg det er de som har et problem! Barn først- alltid!!!! Håper du velger fornuftig, og ikke ut fra hylekoret her inne. Lykke til med omplassering og baby ❤️ Anonymkode: 612e8...109 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:11 #128 Skrevet tirsdag kl. 06:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For noen svar du får ts.. Hvis folk mener du skal droppe et barn som du har glede av resten av livet, pga en hund man skal ha noen få år, så tenker jeg det er de som har et problem! Barn først- alltid!!!! Håper du velger fornuftig, og ikke ut fra hylekoret her inne. Lykke til med omplassering og baby ❤️ Anonymkode: 612e8...109 Akkurat dette vet man jo ikke Anonymkode: 484a5...f0b 2 7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:02 #129 Skrevet tirsdag kl. 08:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): For noen svar du får ts.. Hvis folk mener du skal droppe et barn som du har glede av resten av livet, pga en hund man skal ha noen få år, så tenker jeg det er de som har et problem! Barn først- alltid!!!! Håper du velger fornuftig, og ikke ut fra hylekoret her inne. Lykke til med omplassering og baby ❤️ Anonymkode: 612e8...109 Du snakker som om barnet allerede er her. Barnet er kun påtenkt, hunden er her. Hylekor eller ei, de fleste av oss ser vel på hunden som et fullverdig familiemedlem da, og ikke noe som bqre skal byttes ut til fordel for noe annet når det passer seg. Anonymkode: 4973a...567 12
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:01 #130 Skrevet tirsdag kl. 10:01 Kjipt for hunden, men hadde gjort det. Det tredje barnet har dere resten av livet, men hunden i bare noen år til. Anonymkode: 7519a...d15 1
mommyaka Skrevet tirsdag kl. 10:27 #131 Skrevet tirsdag kl. 10:27 Du er klar over at en 7 år gammel schäfher hund r vanskelig å få nytt hjem? Dette med Rottweiler er rase som mange folk er redde for , de er ofte for store og da for gamle. Ja små hunder og Golden retriever er lettere...mrm ikke denne rasen Men dere er jo ikke gravid engang... hvorfor ikke bli gravid først og så da det der etter... kanskje du får er flott svangerskap, og bare for at du får en baby til betyr i at hunden vil bli trøbbel. Du har uansett 2 andre barn du må ta vare på. En hund som allerede er i hjemme dertes vil ikke velte lasset. Pluss du har en mann som også eier denne hunden 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #132 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 14.16): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d Jeg skjønner ikke hvordan dere engang kan tenke på det. Hunden er 7 år og drar ikke på åra, herregud for en tankegang. Dere vil omplassere han fordi det blir for mye for dere med tredje barn og hund?! Jeg skjønner ikke hvordan dere kan ha hjerte. 🥹 Jeg hadde hund som ble 15 år og døde, vi reiste ikke på ferie de siste årene fordi jeg visste at tiden nærmer seg og vi ville tilbringe mest mulig tid med han. Har aldri i livet mitt sagt at vi får ikke gjort det og det pga hunden, han var et familie medlem. Og jeg hadde gitt alt jeg har for å få han tilbake. Stakkars deres hund, fy f! Anonymkode: 271fc...144 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #133 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 14.25): Man river ikke en hund løs fra hjemmet sitt, tryggheten, de som betyr mest for dem og hele livet dens fordi en vil ha et barn til. Dere takler både hunden og et barn til, hvis ikke får dere droppe det. Herlighet er det mulig å være så hjerteløs. Anonymkode: 37b09...e49 Er det ikke ganske sykt å velge bort ett barn for en hund? Det er veldig stor forskjell på de to tingene, ivertfall for meg. Omplasser den, eller i verste fall kanskje avlivning hos dyrlege om dere ikke finner bedre alternativ. Faren er at du vil ende opp med å være bitter på hunden fordi den sto "i veien" for barneønsket senere. Da får den ikke ett godt liv heller. Anonymkode: 964d2...a10 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #134 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke ganske sykt å velge bort ett barn for en hund? Det er veldig stor forskjell på de to tingene, ivertfall for meg. Omplasser den, eller i verste fall kanskje avlivning hos dyrlege om dere ikke finner bedre alternativ. Faren er at du vil ende opp med å være bitter på hunden fordi den sto "i veien" for barneønsket senere. Da får den ikke ett godt liv heller. Anonymkode: 964d2...a10 En ting er jo hvis barnet allerede er her og man ser at det ikke funker. Det blir noe annet når man ikke engang er gravid med dette barnet og allerede har bestemt seg for at hunden man har hatt i 7 år, blir overflødig... Anonymkode: 4973a...567 2
Iia Skrevet 9 timer siden #135 Skrevet 9 timer siden Nå tar det kanskje litt tid før du blir gravid, og deretter tar det 9 endr før barnet kommer - det kan jo godt ta to år. Jeg ville ventet og forsøkt å ha barn og hund samtidig. Kanskje blir du ikke gravid, en gang. Da kan hunden få bli. 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #136 Skrevet 9 timer siden Så motbydelig. Anonymkode: ea37c...850 2 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #137 Skrevet 9 timer siden Jeg kan virkelig ikke forstå at tre barn er et hinder for å kunne fortsette å ha hunden. Jeg er vokst opp med flere venner som var tre barn i familien med hund, og har flere venner som har både tre og fire barn og hund, de mestrer det helt utmerket selv om begge foreldrene er i jobb. Felles er at dagens lange tur inngår som en del av foreldrenes trening i løpet av uken. Anonymkode: 9c618...c2a 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #138 Skrevet 9 timer siden Brunello skrev (På 24.11.2025 den 23.15): Dersom man ikke klarer tre små barn og en hund, har man ikke kapasitet til tre store barn/ungdommer. Jeg regner med problemene med tre små barn og hund går på lufting og mosjon / stimuli for hunden. Tre store ungdommer er jo selvgående. Anonymkode: 2fb2d...eba
Rødvinsfilosofen Skrevet 9 timer siden #139 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 9.02): Du snakker som om barnet allerede er her. Barnet er kun påtenkt, hunden er her. Hylekor eller ei, de fleste av oss ser vel på hunden som et fullverdig familiemedlem da, og ikke noe som bqre skal byttes ut til fordel for noe annet når det passer seg. Anonymkode: 4973a...567 Nå er det snakk om at de vurderer å få et barn til ikke at de vurderer å kjøpe en ny sofa, eller en ny bil. Barn er et livslangt prosjekt, som (forhåpentligvis) varer livet ut. Hunden kan dø av kreft om ett år, måtte avlives på grunn av sykdom om to år, eller dø av en naturlig død om fire år. Slikt vet man aldri.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #140 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 7.09): For noen svar du får ts.. Hvis folk mener du skal droppe et barn som du har glede av resten av livet, pga en hund man skal ha noen få år, så tenker jeg det er de som har et problem! Barn først- alltid!!!! Håper du velger fornuftig, og ikke ut fra hylekoret her inne. Lykke til med omplassering og baby ❤️ Anonymkode: 612e8...109 Hvis barn er så jævla viktig at to ikke holder så bør man tenke seg om et par-tre ganger før man skaffer seg hund i 20-årene. Bikkja er 7, det er eldre for en Schäfer. Det er trolig ikke mange år til de får gleden av å ha hunden uansett, så hvorfor rive den vekk fra alt den er kjent med og elsker? Stakkars hund. Håper dere som ønsker dere flere barn ALDRI skaffer dere hund. Anonymkode: 7c17a...35d 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå