Gå til innhold

Omplassere hunden for å få flere barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den uken du har barna har mannen hunden og omvendt. Om hunden er det som velter lasset så vil ikke forholdet håndtere 3 barn uansett. Mitt tips er derfor omvent 50/50 ordning for hunden.

Anonymkode: 54dd3...0e9

Forholdet klarer det helt supert. Vi har ingen plan om å gå fra hverandre, men takk for tipset. Det er hunden jeg er redd for hadde fått for lite oppmerksomhet dersom vi fikk et barn til.

ts.

Anonymkode: 145c8...00d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Drar på åra? Det kommer jo helt an på rasen. Vi måtte nylig ta farvel med vårt familiemedlem på 17 år. Det er mange år, mange juler, mange turer. Jeg ville aldri omplassert hunden, ville ihvertfall sett hvordan det går først, om det blir nødvendig. 

Anonymkode: 8a9ff...7ab

Det er en schæfer. Beregnet levealder er 9-13 år.

ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår.

Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom.

Hva tenker dere?

Har du noen gang sett en hund i øynene etter at de har blitt fratatt ALT i livet? 

Visste du at at hunder har følelser på lik linje med mennesker? Visste du at dyr også kjenner savn for de som har forlatt dem? Og den kan leve i sorg i mange mange år etter, selv om det kan se ut som de lever normalt?

DU syntes det er "kjip" at hunden skal sette en stopper for at du får flere barn. Men den planen er det DU og MANNEN og ikke hunder som stopper, en hund kan ikke stoppe noe som helst da den ikke har mulighet til å stoppe et valg dere tok da dere fikk hunden? 

Var der overhode noe som stemte når dere fant ut at hunden skulle gå før barna da dere fikk hunden for 7 år siden, eller er det lite som romsterer i topplokket når man ikke har spurt seg FØR man tar ansvar for et liv som kan bli hjemmeboende lengre enn ALLE barna dere hadde planlagt ? 

Dere tenkte ikke sier du? Ja det ser vi og at dere utsetter deres beste venn for dette viser at dere burde sagtens både omplasser hunden og ikke få et barn til når dere allerede ikke har tid til det! 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ansvarsfulle dyreeiere hadde ikke tenkt tanken på omplassering av dyr. 

Anonymkode: 0a762...280

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en schæfer. Beregnet levealder er 9-13 år.

ts.

Men hvorfor valgte dere en rase som lever så lenge når dere uansett ikke ville ha en hund som lever så lenge? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Da mener jeg faktisk at det er bedre å avlive hunden. Nei, jeg synes ikke det er en god løsning ettersom jeg mener at den bør forbli hos dere siden dere har tatt dette ansvaret. Men død hund blir verken kasteball, lider eller sørger over dere. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Forholdet klarer det helt supert. Vi har ingen plan om å gå fra hverandre, men takk for tipset. Det er hunden jeg er redd for hadde fått for lite oppmerksomhet dersom vi fikk et barn til.

ts.

Vi får se. De færreste har planer om brudd samtifig som de plsnlegger barn.

Hadde du vært bekymret for hunden hadde du gitt det en sjdnse og prioritering.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

For en kjip verdi å lære ungene dere har. Er de ikke knyttet til hunden i det hele tatt? Jeg hadde vært knust hvis mine foreldre ga bort familiehunden for å rydde plass til enda et søsken. 

Anonymkode: 6072f...4c5

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ts.

Så du mener at den nå får masse oppmerksomhet nå. Men om dere får rn til som klarer dere ikke p gå tur,kose med den,gi den mat etc?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Stakkars hund.

Anonymkode: 4e8b0...8be

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Stakkars hund…

Anonymkode: 484a5...f0b

Henger meg på her..... 

Stakkars hund! 😥 At folk i det hele tatt tenker sånn.....😳

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Så du mener at den nå får masse oppmerksomhet nå. Men om dere får rn til som klarer dere ikke p gå tur,kose med den,gi den mat etc?

De har åpenbart lav kapasitet allerede.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Og ALLE BITER PÅ. 

1/10

Anonymkode: 0d591...a60

• Liker 4
Skrevet

Hva med bare omplassere eldste barnet? 

Anonymkode: 6ca1b...ef5

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Stakkars deg som i det hele tatt tenker tanken...........

Anonymkode: 6ca1b...ef5

Skrevet (endret)

Jeg tenker at hvis dere har gjort en god jobb med hunden i de årene dere har hatt den, så vil det ikke bli så vanskelig å omplassere den. Kommer den til gode hundemennesker kan den få mange gode år enda. 

Endret av Nooni
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Burde aldri hatt hund med den tankegangen der

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal være gravid i 9 mnd, kanskje tar det noen mnd før du blir gravid, og hunden er kanskje ikke et problem mens dere er i permisjon. Vipps har det gått to år uten at dette har trengt å være en reell bekymring. Vil dere ha barn, få barn. Hva som skjer om to år vet ingen.

Anonymkode: 82f2e...b71

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville fått barn, med hunden i hus. Så hadde den blitt omplassert om det ble for mye. 

Hadde ikke hatt dårlig samvittighet heller. Har selv hatt omplassert hund fra en familie som ikke orket å ha hund da de fikk tvillinger. Plutselig hadde de 4 unger, så jeg forstår det godt. Har ingen dårlige tanker om den familien. Var mer sint over at den var vanskelig å omplassere siden det var en stor hund. 

Anonymkode: 127f9...6e4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Lolleren skrev (22 minutter siden):

Har du noen gang sett en hund i øynene etter at de har blitt fratatt ALT i livet? 

Visste du at at hunder har følelser på lik linje med mennesker? Visste du at dyr også kjenner savn for de som har forlatt dem? Og den kan leve i sorg i mange mange år etter, selv om det kan se ut som de lever normalt?

DU syntes det er "kjip" at hunden skal sette en stopper for at du får flere barn. Men den planen er det DU og MANNEN og ikke hunder som stopper, en hund kan ikke stoppe noe som helst da den ikke har mulighet til å stoppe et valg dere tok da dere fikk hunden? 

Var der overhode noe som stemte når dere fant ut at hunden skulle gå før barna da dere fikk hunden for 7 år siden, eller er det lite som romsterer i topplokket når man ikke har spurt seg FØR man tar ansvar for et liv som kan bli hjemmeboende lengre enn ALLE barna dere hadde planlagt ? 

Dere tenkte ikke sier du? Ja det ser vi og at dere utsetter deres beste venn for dette viser at dere burde sagtens både omplasser hunden og ikke få et barn til når dere allerede ikke har tid til det! 

Hva med katter? 

Anonymkode: 484a5...f0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skal være gravid i 9 mnd, kanskje tar det noen mnd før du blir gravid, og hunden er kanskje ikke et problem mens dere er i permisjon. Vipps har det gått to år uten at dette har trengt å være en reell bekymring. Vil dere ha barn, få barn. Hva som skjer om to år vet ingen.

Anonymkode: 82f2e...b71

Skjønner tankegangen, men jeg har blitt så dårlig i de forrige svangerskapene. Sterk kvalme og så bekkenløsning. Så jeg er nede for telling og mannen må ta barna i 9 mnd.

ts.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...