Margit777 Skrevet mandag kl. 19:03 #101 Skrevet mandag kl. 19:03 Du har noen år igjen, nok gamle røyer som har knullet ifra seg og får unger midt i 40 års alderen.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:08 #102 Skrevet mandag kl. 19:08 Ts kan være ei trollkjerring som vil se skrik og skrål på forumet.. Anonymkode: b675f...cf2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:29 #103 Skrevet mandag kl. 19:29 Dette er ikke trolling. Sjekk finn.no og se hvor mange hunder som omplasseres pga «endret livssituasjon». Dere som mener vi bør beholde hunden uansett, er det bedre at hunden kommer nederst på prioriteringslista og må nøye seg med kanskje en times tur hver dag? ts. Anonymkode: 145c8...00d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:30 #104 Skrevet mandag kl. 19:30 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uhm. Klarer ikke tre barn og 1 hund? Jeg har tre hjemmeboende barn, to hunder og 1 hest. Jeg jobber nattvakt, og samboer har eget byggfirma. Anonymkode: 05ac3...647 Vesentlig mer jobb med småbarn og babyer enn eldre. Anonymkode: 72b56...f01
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:33 #105 Skrevet mandag kl. 19:33 Er ikke synd i hunden, hunder lever i "nuet" og vil tilpasse seg den nye familien/eieren uten sorg. Folk er ofte litt for flinke til å tillegge hunder menneskelige følelser. Synd selv det er veldig merkelig å omplassere en hund uten å ha prøvd om det kan funke med et barn til da... Anonymkode: 81989...9d0 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:34 #106 Skrevet mandag kl. 19:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke trolling. Sjekk finn.no og se hvor mange hunder som omplasseres pga «endret livssituasjon». Dere som mener vi bør beholde hunden uansett, er det bedre at hunden kommer nederst på prioriteringslista og må nøye seg med kanskje en times tur hver dag? ts. Anonymkode: 145c8...00d Dere valgte å få en hund. Det er 10-15 år med ansvar. Hvorfor få hund om dette ikke var noe som passet for deres langsiktige planer? Du må jo tenke minst 10 år fram i tid når du skaffer deg en hund. Dyr er ikke bruk og kast. Anonymkode: 3bfc3...22a 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:34 #107 Skrevet mandag kl. 19:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke trolling. Sjekk finn.no og se hvor mange hunder som omplasseres pga «endret livssituasjon». Dere som mener vi bør beholde hunden uansett, er det bedre at hunden kommer nederst på prioriteringslista og må nøye seg med kanskje en times tur hver dag? ts. Anonymkode: 145c8...00d Jeg synes ikke dere skal droppe å få barn pga hund. Om dere er sikre på at dere ikke klarer hund og 3 barn samtidig, så er det selvfølgelig bedre å ta seg god tid på omplassering, enn å omplassere plutselig. Ideellt hadde hunden fått gradvis tilvenning til nytt hjem. Anonymkode: 72b56...f01 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:39 #108 Skrevet mandag kl. 19:39 Behold hunden. 2 barn er nok. Anonymkode: b39c1...aa8 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:40 #109 Skrevet mandag kl. 19:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere valgte å få en hund. Det er 10-15 år med ansvar. Hvorfor få hund om dette ikke var noe som passet for deres langsiktige planer? Du må jo tenke minst 10 år fram i tid når du skaffer deg en hund. Dyr er ikke bruk og kast. Anonymkode: 3bfc3...22a Dette er ofte en erfaring man får senere i livet. Jeg fikk selv katt i tenårene. Har den enda 14 år senere + 2 barn. Katten hater barna, og har trukket seg en del tilbake, kommer kun frem når bare jeg er der. Men omplassering er ikke aktuelt pga helsetilstand hos katten (både mentalt og fysisk). Visste jeg som tenåringen at katter levde lenge? Ja. Planla jeg barn? Nope. Planen min på det tidspunktet var å ende opp som gammel kattedame. Men livet endrer seg, og vi endrer oss som person. Og det er IKKE bruk og kast om man bruker tid og ressurser på å finne et bedre hjem. Anonymkode: 72b56...f01 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:43 #110 Skrevet mandag kl. 19:43 Dere kan absolutt omplassere hunden. Den begynner å bli gammel, og en hund er ikke et menneske. Den kan absolutt få et godt hjem hos en annen familie. Men hadde prøvd først og sett hvordan det gikk. Men er hunden mye i veien for dere nå med 2 små hadde jeg plassert den. Anonymkode: ebe4e...56f
blvck Skrevet mandag kl. 19:53 #111 Skrevet mandag kl. 19:53 (endret) mamanodrama skrev (1 time siden): Jeg har en omplassert hund nå. Andre i rekken. Har vært fosterhjem for alle slags dyr nesten hele mitt voksne liv. Og jeg vil aldri, aldri støtte noen som vil omplassere hund lenger. Noen hunder kommer aldri over bruddet og sorgen. Det er mer humant å avlive. Faktisk. Jeg begynte nesten å gråte da jeg leste hovedinnlegget. Stakkars hund. Det er jeg veldig uenig i deg i. Dyr fortjener å leve, og mange dyr får et godt hjem når de blir omplassert. Vi tar ikke livet av folk fordi de sørger heller. Endret mandag kl. 19:54 av blvck 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:59 #112 Skrevet mandag kl. 19:59 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er ofte en erfaring man får senere i livet. Jeg fikk selv katt i tenårene. Har den enda 14 år senere + 2 barn. Katten hater barna, og har trukket seg en del tilbake, kommer kun frem når bare jeg er der. Men omplassering er ikke aktuelt pga helsetilstand hos katten (både mentalt og fysisk). Visste jeg som tenåringen at katter levde lenge? Ja. Planla jeg barn? Nope. Planen min på det tidspunktet var å ende opp som gammel kattedame. Men livet endrer seg, og vi endrer oss som person. Og det er IKKE bruk og kast om man bruker tid og ressurser på å finne et bedre hjem. Anonymkode: 72b56...f01 Var ts tenåring for 7 år siden? Anonymkode: 3bfc3...22a 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:02 #113 Skrevet mandag kl. 20:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var ts tenåring for 7 år siden? Anonymkode: 3bfc3...22a Det må du nesten spør ts om. Poenget mitt var at livet står ikke på stedet hvil, og det er ikke alltid at det går som planlagt. Anonymkode: 72b56...f01 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:18 #115 Skrevet mandag kl. 20:18 Folk er helt hysteriske her inne!! Jeg er bonde, og elsker hvert eneste dyr jeg har her av hele mitt hjerte. Likevel er dyr og mennesker langt fra det samme. Jeg dikker og duller med dyrene mine, og bruker mye penger på deres ve og vel. Men jeg er også den som bestemmer når de skal leve og når de skal dø. brutalt, men likevel en naturlig syklus. og Selvsagt går mennesker foran dyr. Og barn er en velsignelse, så ville ikke nølt med å få nr 3. Bruk god tid på å finne det rette hjemmet, og få barn nr 3 med god samvittighet. ❤️ Anonymkode: 612e8...109 3 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:24 #116 Skrevet mandag kl. 20:24 Hund og barn går ikke sammen uansett. Synes det er fint at dere ser deres begrensninger angående det å ha dyr. Det tryggeste er å omplassere hunden mtp barna, og det kan hende at han får det bedre hos en annen familie? Synes forsåvidt svarene her er veldig spesielle. Hadde dere sagt det samme om en katt ? Anonymkode: b407a...bd7 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:24 #117 Skrevet mandag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk er helt hysteriske her inne!! Jeg er bonde, og elsker hvert eneste dyr jeg har her av hele mitt hjerte. Likevel er dyr og mennesker langt fra det samme. Jeg dikker og duller med dyrene mine, og bruker mye penger på deres ve og vel. Men jeg er også den som bestemmer når de skal leve og når de skal dø. brutalt, men likevel en naturlig syklus. og Selvsagt går mennesker foran dyr. Og barn er en velsignelse, så ville ikke nølt med å få nr 3. Bruk god tid på å finne det rette hjemmet, og få barn nr 3 med god samvittighet. ❤️ Anonymkode: 612e8...109 Veldig enig med deg. Dyr er dyr og ikke mennesker. Man kan ikke la være få barn eller flytte og ta en ny jobb grunnet et dyr man har en kort periode i livet. Vi omplasserte også vår hund da vi fikk barn. Det gikk ikke, og hunden ble bare et irritasjonsmoment. Mye ekstra arbeid. Vi fant et flott ektepar og hunden hadde et godt liv. Vi måtte de av og til. Slik er livet Anonymkode: ebe4e...56f 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:30 #118 Skrevet mandag kl. 20:30 mommyaka skrev (7 timer siden): Kjøp større bil. Inge vil adoptere en så gammel hun. Hunden er familie deres Sa må hun bare få tak i nummeret til denne Inge. Verre er det ikke🤷♀️ Anonymkode: 65ae7...f74 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:32 #119 Skrevet mandag kl. 20:32 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uhm. Klarer ikke tre barn og 1 hund? Jeg har tre hjemmeboende barn, to hunder og 1 hest. Jeg jobber nattvakt, og samboer har eget byggfirma. Anonymkode: 05ac3...647 Jada.. Og alle får sikkert TETT oppfølging.. Anonymkode: 01190...059
kjærring Skrevet mandag kl. 20:33 #120 Skrevet mandag kl. 20:33 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d Så for at finn flommer over så er det riktig og greit at alle gjør det? Dere har hatt hunden i 7 år - så skal dere bare kvitte dere med bikkja i ren skjør egoisme? ... æsj 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå