Gå til innhold

Omplassere hunden for å få flere barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår.

Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 145c8...00d

Så hvis dere skulle ønske enda et barn, vil dere da adoptere bort det eldste også da eller?

Anonymkode: a5d08...e5e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk her inne er gærne. Selvfølgelig kommer mennesker fremfor dyr. 

Jeg har selv 2 hunder og hadde nok ikke omplassert dem hvis jeg skulle fått et barn til. Men jeg har omplassert en tidligere hund pga hunden ikke trivdes med barn rundt seg. Den fikk da et nytt hjem hos en enslig eldre mann og levde et mye bedre liv der enn hva jeg kunne gi ham.

Her inne får du som regel svar fra ytterkantene og man blir dømt nord og ned og stemplet som verdens verste menneske om man stiller et spørsmål der ikke majoriteten er enig.

Følg heller magefølelsen din på hva du føler er rett for deg og din familie sin situasjon. 

Hunden kommer jo ikke til å være i livet deres mer enn noen år til, mens et barn mest sannsynligvis vil overleve dere. Jeg hadde valgt barnet.

Anonymkode: 19489...155

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår.

Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 145c8...00d

Jeg tenker det er ekstremt egoistisk ja... En ting er om man må omplassere hunden pga allergi hos barn som kom til, at hunden ikke fungerte sammen med barn etc.. 

Men denne hunden har hatt dere som familie og hjem hele sitt liv. Er nå per definisjon senior hund ( 7år) også skal du sette den vekk til vilt fremmede for hunden? Avhengig av rase så drar den ikke nødvendigvis på åra. Vår eldste hund er 14 år, nr 2 er 8 år, yngste hunden er 3 år. Og yngste barn av 4 stk er 1 år. 

Har 4 barn og 3 hunder. Ja det er hektisk, lite plass i bilen etc, men slikt kan løses. Hund er en livsstil og en del av familien. 

Anonymkode: 5f7f8...136

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva hadde det med mitt svar å gjøre,?

Anonymkode: 6e333...4a6

Du skrev det var enkelt å adoptere bort en 7 år gammel hund. Det er ikke det. Det er ikke nok hjem til alle dyrene som barnefamilier ønsker å omplassere. Det er mange tusen dyr som venter på et nytt hjem.

Anonymkode: 3bfc3...22a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så hvis dere skulle ønske enda et barn, vil dere da adoptere bort det eldste også da eller?

Anonymkode: a5d08...e5e

Den dagen ungen blir 7 år, så er det rett ut.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Folk her inne er gærne. Selvfølgelig kommer mennesker fremfor dyr. 

Jeg har selv 2 hunder og hadde nok ikke omplassert dem hvis jeg skulle fått et barn til. Men jeg har omplassert en tidligere hund pga hunden ikke trivdes med barn rundt seg. Den fikk da et nytt hjem hos en enslig eldre mann og levde et mye bedre liv der enn hva jeg kunne gi ham.

Her inne får du som regel svar fra ytterkantene og man blir dømt nord og ned og stemplet som verdens verste menneske om man stiller et spørsmål der ikke majoriteten er enig.

Følg heller magefølelsen din på hva du føler er rett for deg og din familie sin situasjon. 

Hunden kommer jo ikke til å være i livet deres mer enn noen år til, mens et barn mest sannsynligvis vil overleve dere. Jeg hadde valgt barnet.

Anonymkode: 19489...155

Kommer et menneske som ikke eksisterer, før en allerede eksisterende hund på 7 år?

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg skjønner at du gruer deg 😞 Å ha hund samtidig med svangerskapskvalme og bekkenløsning er ikke optimalt. Anbefaler elsparkesykkel hvis du bestemmer deg for å vente med å omplassere hunden til babyen er på plass. I tillegg kan du spørre venner og familie om de kan gå tur med hunden den dagen du kjenner at du ikke orker det selv. Gjerne en fast avtale (evnt mot en liten slant hvis det er 18-åringen i gata deres som tar på seg oppgaven). 

Altså, jeg ser at du egentlig ikke orker det, men kanskje du orker likevel? Å prøve å bli gravid og så ha hunden hos dere mens du går gravid? Da kan dere avlive hunden etterpå. Det er mye mer sannsynlig at det er den optimale løsningen for dere (og hunden), enn at dere skal omplassere den til noen som sannsynligvis kommer til å avlive den uansett når første aldersbetingede sykdom kommer.

Åh huff 😩 Jeg føler veldig med deg, det er et forferdelig valg å måtte ta. 

Hva sier mannen din om dette? 

Anonymkode: aa615...c85

Hun har jo en mann som kan ta vare på hunden....hun er jo ikke alene 

• Liker 2
Skrevet

Men altså, hvis barn nr 3 (gudforby altså) får diverse sykdommer, er multihandicappet eller lignende, så skal barnet adopteres bort også?

Jeg mener, det vil jo velte lasset...

Vi har hatt fire barn og to hunder. Ja, vi måtte kjøre Caravelle en stund. Nei, det er ikke den morsomste bilen. Men hallo....

På den annen side, sånn som dere tenker om hunden, så tenker jeg at det kanskje er like greit. Men jeg ville avlivet. Rett og slett for å spare hunden den sorgen. En død hund lider ikke og vet ikke hva den går glipp av.

Anonymkode: 0bddc...7a5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp heller en større bil og kjøp noen tjenester som går på hundelufting. Hvis hunden er 7 år nå har hun kanskje bare 3-4 år igjen å leve. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du skrev det var enkelt å adoptere bort en 7 år gammel hund. Det er ikke det. Det er ikke nok hjem til alle dyrene som barnefamilier ønsker å omplassere. Det er mange tusen dyr som venter på et nytt hjem.

Jeg svarte på et innlegg hvor det ble skrevet at ingen vil , det er tull 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jeg enig i. 

Jeg sier ikke det er enkelt, men mye handler om hundens gemytt, om den kan basic lydighet og rase selvsagt. Jeg hadde mye heller overtatt en 7 år gammel hund (hvis hundens gemytt og rase passet meg) enn en valp/unghund. Mye heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er uansett mange 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 år gamle hunder som trenger et nytt hjem. 

Ønsker uansett ts lykke til med å finne et godt hjem til sitt syv år gamle familiemedlem. For hunden sin del, håper jeg det blir et for-alltid-hjem, og ikke et hjem hvor han blir druknet i elva rett før sommerferien. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg håper (og regner vel egentlig med) at det her er trolling. Dere har to barn, men må absolutt ha et til og la det gå på bekostning av hunden? Hva med å bare være fornøyd med 2? Det burde dere vel egentlig tenkt på før dere skaffet hunden eller vente til den ikke lever mer. Evt finne en plan hvor det fungerer med 3 barn og en hund. Det her er det kjipeste og mest egoistiske jeg har hørt/lest på lenge… 

Anonymkode: 6a444...a3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uhm. Klarer ikke tre barn og 1 hund? Jeg har tre hjemmeboende barn, to hunder og 1 hest. Jeg jobber nattvakt, og samboer har eget byggfirma. 

Anonymkode: 05ac3...647

Noen er mer tafatte enn andre da. Man skaffer seg ikke dyr for å kvitte seg med det når man er lei.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (4 timer siden):

Jeg tenker jo at om ei bikkje velter hele lasset så er ikke et tredje barn passende for deres situasjon heller? 

Hun pluss tre unger er endel, men det er tre unger generelt og. 

Dette! 👆

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en omplassert hund nå. Andre i rekken. Har vært fosterhjem for alle slags dyr nesten hele mitt voksne liv. Og jeg vil aldri, aldri støtte noen som vil omplassere hund lenger. Noen hunder kommer aldri over bruddet og sorgen. Det er mer humant å avlive. Faktisk. Jeg begynte nesten å gråte da jeg leste hovedinnlegget. Stakkars hund. 

• Hjerte 6
Skrevet

Egoistisk, empatiløst, men også passe patetisk. Kjenner jeg en mennesketype som deg rett er nok hunden utagerende og ødelagt mentalt i tillegg. 

Anonymkode: b675f...cf2

• Liker 1
Skrevet
mamanodrama skrev (4 minutter siden):

Jeg har en omplassert hund nå. Andre i rekken. Har vært fosterhjem for alle slags dyr nesten hele mitt voksne liv. Og jeg vil aldri, aldri støtte noen som vil omplassere hund lenger. Noen hunder kommer aldri over bruddet og sorgen. Det er mer humant å avlive. Faktisk. Jeg begynte nesten å gråte da jeg leste hovedinnlegget. Stakkars hund. 

Helt enig. Hjerteskjærende 💔

Om man skaffer seg et dyr, så må man forberede seg på at dette dyret skal være en del av ens liv og hjem i 10 til 20 år. Er man ikke klar for et slikt langsiktig ansvar, så lar man være å skaffe seg dyr.

Å ha hund er en livsstil. Det burde være et pålagt kurs, før man får lov til å ha ansvar for et dyr. Litt som å ta førerkort. Prisen på hund/katt-kurset burde ligge på det samme nivået som billappen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er egoistisk ja. Hva så om det flommer over av liknende annonser på Finn? Det er dessverre mange slike som dere. 

Anonymkode: 5a031...ec3

Ja, får de på billigsalg. Hadde heller droppa unge. Eller så får du avlive dyret.

Anonymkode: e80d7...5e6

• Liker 1
Skrevet

Hjerterått💔😢

Anonymkode: 4973a...567

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...