AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:37 #61 Skrevet mandag kl. 14:37 Myrmica skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så negative til omplassering jeg. Jeg har vært i andre enden, og tatt inn hunder på både 7 og 12 år. Hundene har ikke lidd noe av den grunn - tvert imot, de har fått det langt bedre! Ikke fordi de nødvendigvis hadde det vondt der de var, men fordi det tross alt var en grunn til omplassering (i minst ett tilfelle var det barn), og de kom til en person uten barn og med tid til og kunnskap om hund. Bare bruk tid og vær nøye på hvem som får overta hunden. Hundens verden faller slett ikke i grus av den grunn. Langt bedre å tenke tanken nå, enn å ende opp med alt for lite tid når neste barn kommer, og SÅ måtte sette i gang med den samme prosessen. Jeg er ikke negativ til all omplassering. Jeg har selv en omplasserings hund, men den kom til oss fordi den ble utsatt for vold av tidligere familie. Da er omplassering det eneste rette. TS sin grunn derimot synes jeg er enormt tynn. Det er rundt et år hvor ting kan bli litt mer slitsomt, da prøver man i det minste, for hundens skyld. Anonymkode: 37b09...e49 8 2
Mardina Skrevet mandag kl. 14:50 #62 Skrevet mandag kl. 14:50 Myrmica skrev (14 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så negative til omplassering jeg. Jeg har vært i andre enden, og tatt inn hunder på både 7 og 12 år. Hundene har ikke lidd noe av den grunn - tvert imot, de har fått det langt bedre! Ikke fordi de nødvendigvis hadde det vondt der de var, men fordi det tross alt var en grunn til omplassering (i minst ett tilfelle var det barn), og de kom til en person uten barn og med tid til og kunnskap om hund. Bare bruk tid og vær nøye på hvem som får overta hunden. Hundens verden faller slett ikke i grus av den grunn. Langt bedre å tenke tanken nå, enn å ende opp med alt for lite tid når neste barn kommer, og SÅ måtte sette i gang med den samme prosessen. Folk er negative fordi denne hunden har hatt 7 år av livet sitt hos denne familien. Og hunden er glad i dem. Hunden kjenner bare dem som sin familie. Kanskje hunden ikke vil fungere eller finne seg til rette i en ny familie? Ts oppfører seg som om hunden er en bruk og kast gjenstand.... Når det er et levende vesen vi snakker om 💔 Derfor er det mange som sier stakkars hund og det støtter jeg 100%!! Om ts virkelig vil ha et barn til, så går det vel an å vente et par år til, når hunden mest sannsynlig ikke lever lenger. Men da bør de også fokusere på barna og ikke ta inn en ny hund. Det er tydelig at de prioriterer barn og ikke dyr. Dyr skal være ønsket og elsket de også. Og ja, jeg er dyrevenn og derfor engasjerer dette meg ❤️ Barn har jeg derimot lite til overs for.... 6 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:53 #63 Skrevet mandag kl. 14:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ansvarsfulle dyreeiere hadde ikke tenkt tanken på omplassering av dyr. Anonymkode: 0a762...280 Nei,bedre å avlive mener du? Anonymkode: f21ea...8e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:55 #64 Skrevet mandag kl. 14:55 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Katter som har fått oppleve å bli elsket og verdsatt er minst like "tilstede" som hunder. Anonymkode: 54dd3...0e9 Hva om man har hatt katten i bare et par måneder? Jeg kjenner ei som valgte å omplassere katten fordi hun følte det ville vært bedre for katten å være et sted hvor noen alltid var hjemme, hvor katten kunne gå ut osv. Jeg synes faktisk at det var riktig gjort av henne. Anonymkode: 484a5...f0b 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:57 #65 Skrevet mandag kl. 14:57 Flytt hunden! Mennesker er viktigere en dyr uansett. Du kommer til å få mer glede av barnet! Anonymkode: 960d5...ee6 3
Frøkenfryden Skrevet mandag kl. 14:59 #66 Skrevet mandag kl. 14:59 AprilLudgate skrev (45 minutter siden): Jeg tenker jo at om ei bikkje velter hele lasset så er ikke et tredje barn passende for deres situasjon heller? Hun pluss tre unger er endel, men det er tre unger generelt og. Enig med deg. Dere kan jo få et barn med vansker også. Som trenger ekstra oppfølging. Er marginene så stramme så får dere droppe et tredje barn. Og det er noe med verdiene man lærer barna sine også. «Bare å kvitte seg med liv som det ikke passer å ha mer, lille venn». 3 2
Tvist Skrevet mandag kl. 15:07 #67 Skrevet mandag kl. 15:07 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg ville kvittet meg med hunden. Barn er MYE viktigere. Anonymkode: 6315a...ddc Hun har jo allerede barn. Flere til og med. Det går vel an å finne en i nabolaget som kan gå tur med hunden regelmessig, så slipper dere å stesse med det hver dag. 4
Tvist Skrevet mandag kl. 15:09 #68 Skrevet mandag kl. 15:09 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva om man har hatt katten i bare et par måneder? Jeg kjenner ei som valgte å omplassere katten fordi hun følte det ville vært bedre for katten å være et sted hvor noen alltid var hjemme, hvor katten kunne gå ut osv. Jeg synes faktisk at det var riktig gjort av henne. Anonymkode: 484a5...f0b Kan godt være det var riktig å omplassere katten. Men gjennomtenkt var det av henne å adoptdre katten i utgangspunktet? 4 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:15 #69 Skrevet mandag kl. 15:15 Tvist skrev (9 minutter siden): Kan godt være det var riktig å omplassere katten. Men gjennomtenkt var det av henne å adoptdre katten i utgangspunktet? Sikkert ikke, det sier hun selv. Men ingen er perfekt… Anonymkode: 484a5...f0b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:15 #70 Skrevet mandag kl. 15:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Anonymkode: 145c8...00d Hvis du allerede nå mener at tre barn og en hund blir for mye for dere tror jeg at dere ikke skal prøve på tre barn. Det er ikke en hund som velter det lasset. Anonymkode: 06e85...b46 13 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:20 #71 Skrevet mandag kl. 15:20 Dere tok et valg om å få hund for mangen år siden, men nå passer ikke den hunden inn. Så da vil du gi den bort. Hva gjør du når det blir for mye med de barna dine? Gi bort de også... Anonymkode: 92a82...2a8 7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:21 #72 Skrevet mandag kl. 15:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere tok et valg om å få hund for mangen år siden, men nå passer ikke den hunden inn. Så da vil du gi den bort. Hva gjør du når det blir for mye med de barna dine? Gi bort de også... Anonymkode: 92a82...2a8 Sikkert kostskole! Anonymkode: c1259...40d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:21 #73 Skrevet mandag kl. 15:21 mommyaka skrev (1 time siden): Kjøp større bil. Inge vil adoptere en så gammel hun. Hunden er familie deres Selvsagt er det mange som vil ha en hund på 7 år 🙄 Anonymkode: 6e333...4a6 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:24 #74 Skrevet mandag kl. 15:24 Jeg hadde omplassert, hunden varer bare et par år til, et barn lever lengre enn dere nå♥️ Anonymkode: feabf...d02 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:25 #75 Skrevet mandag kl. 15:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt er det mange som vil ha en hund på 7 år 🙄 Anonymkode: 6e333...4a6 Det er faktisk ikke nok folk i dette landet som har mulighet til å ta ansvar for dyr barnefamilier ikke vil ha lenger, bare fordi sommerferie og sånn. Anonymkode: 3bfc3...22a 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:36 #76 Skrevet mandag kl. 15:36 Jeg har vært alene med 2 barn siden de var små, 100%. Hatt hund som er 10+ som va har hahtt siden den var 8 uker. Aldri vært noe problem. Og den får all mosjon den trenger, mat , omsorg, lek og kos. Den er et familiemedlem, det er jobb og en må ut i all slags vær, men det er det absolutt verdt. Dere er 2 vokse så da bør dere absolutt klare ta dere av en hund. Hva sier dere til barna deres, vi ga bort hunden for vi orket ikke lenger det ansvaret det var. Så stygt gjort. Og du har aldri en garanti for hva slags hjem hunden kommer til.Hadde ikke fått sove om natten skulle jeg omplasert hunden vår Anonymkode: 41846...1e5 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:57 #77 Skrevet mandag kl. 15:57 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er faktisk ikke nok folk i dette landet som har mulighet til å ta ansvar for dyr barnefamilier ikke vil ha lenger, bare fordi sommerferie og sånn. Anonymkode: 3bfc3...22a Hva hadde det med mitt svar å gjøre,? Anonymkode: 6e333...4a6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:01 #78 Skrevet mandag kl. 16:01 jeg tenker at hvis TS hadde forventet å ikke få "pes" etter HI så må TS være ekstremt plaget av hjernetåke.. JA det er egoistisk og JA det gjør deg til et dårlig menneske Anonymkode: 85999...d34 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:02 #79 Skrevet mandag kl. 16:02 Det er faktisk det mest sinnsyke jeg har lest her inne på en stund (and that's saying something). Anonymkode: b0efb...d84 7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:12 #80 Skrevet mandag kl. 16:12 Jeg skjønner at du gruer deg 😞 Å ha hund samtidig med svangerskapskvalme og bekkenløsning er ikke optimalt. Anbefaler elsparkesykkel hvis du bestemmer deg for å vente med å omplassere hunden til babyen er på plass. I tillegg kan du spørre venner og familie om de kan gå tur med hunden den dagen du kjenner at du ikke orker det selv. Gjerne en fast avtale (evnt mot en liten slant hvis det er 18-åringen i gata deres som tar på seg oppgaven). Altså, jeg ser at du egentlig ikke orker det, men kanskje du orker likevel? Å prøve å bli gravid og så ha hunden hos dere mens du går gravid? Da kan dere avlive hunden etterpå. Det er mye mer sannsynlig at det er den optimale løsningen for dere (og hunden), enn at dere skal omplassere den til noen som sannsynligvis kommer til å avlive den uansett når første aldersbetingede sykdom kommer. Åh huff 😩 Jeg føler veldig med deg, det er et forferdelig valg å måtte ta. Hva sier mannen din om dette? Anonymkode: aa615...c85 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå