AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:16 #1 Skrevet mandag kl. 13:16 Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:16 Populært innlegg #2 Skrevet mandag kl. 13:16 Stakkars hund. Anonymkode: 4e8b0...8be 63 5 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:18 Populært innlegg #3 Skrevet mandag kl. 13:18 Stakkars hund… Anonymkode: 484a5...f0b 39 3 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:18 Populært innlegg #4 Skrevet mandag kl. 13:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d Det er egoistisk ja. Hva så om det flommer over av liknende annonser på Finn? Det er dessverre mange slike som dere. Anonymkode: 5a031...ec3 38 2 10
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:22 #5 Skrevet mandag kl. 13:22 Jeg syns det er veldig egoistisk. Hunden har levd sammen med dere i 7 år, dere er dens "alt", så skal dere omplassere den på sine gamledager for de den ikke passer inn i deres ønsker. Ikke greit! Ikke mange som tar over en aldrende hund. Ikke lett å tilpasse en så voksne hund inn i nye rutiner. Anonymkode: 55032...061 32 1 13
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:22 #6 Skrevet mandag kl. 13:22 Så sørgelig! 😢 Dere klarer vel p å holde hunden selv om dere går fra to til tre barn? Kjøp større bil. Det er et LIV det er snakk om, ikke en ting. Stakkars hund. Anonymkode: 9d1a0...4de 36 2 11
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:23 #7 Skrevet mandag kl. 13:23 Tja, det kommer jo an på om dere er svært nøye med hvem som får overta henne. Og da mener jeg kun hundefolk med gode referanser og god tid. Hva slags hund er dette? Anonymkode: 01190...059 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:23 #8 Skrevet mandag kl. 13:23 Jeg syns ikke dere er egoistiske, men realistiske og fornuftige. Mye bedre å planlegge dette og ha god tid på evt omplassering enn å gå all in og gå på en smell. Mange som ønsker en voksen veldoppdratt hund, jeg ville nok først og fremst forsøkt å omplassere i kjent nettverk for å være sikker på at den kommer til et godt hjem. Anonymkode: b17ed...e1a 6 5
mommyaka Skrevet mandag kl. 13:23 #9 Skrevet mandag kl. 13:23 Kjøp større bil. Inge vil adoptere en så gammel hun. Hunden er familie deres 13 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:24 #10 Skrevet mandag kl. 13:24 Dårlig gjort mot hunden! 😡 Anonymkode: 6a562...962 17 1 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:25 #11 Skrevet mandag kl. 13:25 Man river ikke en hund løs fra hjemmet sitt, tryggheten, de som betyr mest for dem og hele livet dens fordi en vil ha et barn til. Dere takler både hunden og et barn til, hvis ikke får dere droppe det. Herlighet er det mulig å være så hjerteløs. Anonymkode: 37b09...e49 28 1 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:26 #12 Skrevet mandag kl. 13:26 Slemt, umåtelig egoistisk og ansvarsløst at dere i det hele tatt vurderer det! Når man tar et valg om å frivillig skaffe seg dyr, tar man valget å ta vare på det så lenge det lever! Hunden var der først, og det må dere bare stå i! Stakkars hund! Anonymkode: cee6c...782 21 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:29 #13 Skrevet mandag kl. 13:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slemt, umåtelig egoistisk og ansvarsløst at dere i det hele tatt vurderer det! Når man tar et valg om å frivillig skaffe seg dyr, tar man valget å ta vare på det så lenge det lever! Hunden var der først, og det må dere bare stå i! Stakkars hund! Anonymkode: cee6c...782 Nå må du huske at mange hunder i barnefamilier går for lut og kaldt vann. Det er da bedre å se sin begrensning, hvis det blir gjort på en god måte. Anonymkode: 01190...059 9 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:30 #14 Skrevet mandag kl. 13:30 Barn nr 3 skaper som regel problemer uavhengig av hund. Tenker dere bør beholde hunden og ha omvendt 50/50 ansvar for den den dagen dere går fra hverandre. Dyr er en livslang ansvarsoppgave. Anonymkode: 54dd3...0e9 10 1
Natttåke Skrevet mandag kl. 13:31 #15 Skrevet mandag kl. 13:31 Jeg håper dette er en trolletråd. Stakkars hund! 12 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:34 #16 Skrevet mandag kl. 13:34 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tja, det kommer jo an på om dere er svært nøye med hvem som får overta henne. Og da mener jeg kun hundefolk med gode referanser og god tid. Hva slags hund er dette? Anonymkode: 01190...059 Det er en schæfer AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barn nr 3 skaper som regel problemer uavhengig av hund. Tenker dere bør beholde hunden og ha omvendt 50/50 ansvar for den den dagen dere går fra hverandre. Dyr er en livslang ansvarsoppgave. Anonymkode: 54dd3...0e9 Hva mener du med andre setning? ts. Anonymkode: 145c8...00d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:36 #17 Skrevet mandag kl. 13:36 Jeg har full forståelse. Og det er ikke negativt mener jeg. Det er bedre å være realistisk og se at flere barn pluss hund blir for mye både kapasitetsmessig og plassmessig enn å gå på akkord med seg sjølv seinere. Synd å risikere å måtte kvitte seg med et barn senere! Anonymkode: f21ea...8e0 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:38 #18 Skrevet mandag kl. 13:38 Og hvor mange tror du står i kø for å ta over en aldrende hund? Når du selv sier Finn flommer over av lignende annonser? Anonymkode: dc9cc...02f 9 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:40 #19 Skrevet mandag kl. 13:40 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en schæfer Hva mener du med andre setning? ts. Anonymkode: 145c8...00d Den uken du har barna har mannen hunden og omvendt. Om hunden er det som velter lasset så vil ikke forholdet håndtere 3 barn uansett. Mitt tips er derfor omvent 50/50 ordning for hunden. Anonymkode: 54dd3...0e9 11 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:43 #20 Skrevet mandag kl. 13:43 Drar på åra? Det kommer jo helt an på rasen. Vi måtte nylig ta farvel med vårt familiemedlem på 17 år. Det er mange år, mange juler, mange turer. Jeg ville aldri omplassert hunden, ville ihvertfall sett hvordan det går først, om det blir nødvendig. Anonymkode: 8a9ff...7ab 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå