AnonymBruker Skrevet 24. november #1 Skrevet 24. november Jeg har sluttet i min jobb nylig( privat helsesektor) da jeg begynte å jobbe der for 1,5 år siden fikk jeg noen arbeidsplagg jeg bestillte selv på firmaets regning, disse klærne har jeg fått beskjed om å levere, det er helt ok.. men noen plagg er kastet for en stund tilbake pga slitasje,flekker,hull i buksen , noe krympet i vask.. osv.. Kan sjefen kreve at jeg erstatter disse? Anonymkode: 2ade7...36e
William_S Skrevet 24. november #2 Skrevet 24. november (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har sluttet i min jobb nylig( privat helsesektor) da jeg begynte å jobbe der for 1,5 år siden fikk jeg noen arbeidsplagg jeg bestillte selv på firmaets regning, disse klærne har jeg fått beskjed om å levere, det er helt ok.. men noen plagg er kastet for en stund tilbake pga slitasje,flekker,hull i buksen , noe krympet i vask.. osv.. Kan sjefen kreve at jeg erstatter disse? Anonymkode: 2ade7...36e Du får bare si det som det er at plaggene ble slitte, hullete og at det ble kastet. Tror sjefen har forståelse for at også klær blir slitte og blir ubrukelige etter hvert. Lever tilbake det som fortsatt er helt og fint. Tviler på at sjefen din vil kreve erstatning for dette, det er jo noe enhver bedrift hvor man må bruke arbeidstøy må regne med. Typ så lenge man ikke med viten og vilje ødelegger klærne og det har du vel neppe gjort. Endret 24. november av William_S
AnonymBruker Skrevet 24. november #3 Skrevet 24. november "Dette er det som er igjen, Resterende er utslitt og kastet". Utenom det er det passe sært å kreve klær brukt i 1.5 år tilbake. Anonymkode: 6adc6...d54 1
AnonymBruker Skrevet 24. november #4 Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Dette er det som er igjen, Resterende er utslitt og kastet". Utenom det er det passe sært å kreve klær brukt i 1.5 år tilbake. Anonymkode: 6adc6...d54 Typisk stat/kommune Anonymkode: 615c7...d49
AnonymBruker Skrevet 24. november #5 Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Dette er det som er igjen, Resterende er utslitt og kastet". Utenom det er det passe sært å kreve klær brukt i 1.5 år tilbake. Anonymkode: 6adc6...d54 Det er for å forhindre privat (mis)bruk. Er skatteregler. Anonymkode: 6cc11...80b
AnonymBruker Skrevet 24. november #6 Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk stat/kommune Anonymkode: 615c7...d49 Men dette er jo privat helseforetak? Anonymkode: 6cc11...80b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå