Gå til innhold

Frustrert og urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en mann i midten av 30-årene som er gift med en fantastisk dame. Elsker henne over alt på jord og hun er en fantastisk mor til våre barn. Vi har vært sammen i snart 10 år. 

Når vi først ble sammen var det sex nesten hver dag. Det var leketøy og av og til en ekstra dame med oss på soverommet.

Så etter kort tid ble hun syk og til slutt ufør og har etter dette begrenset med energi generelt, og av og på mye vondt i kroppen. Hun går til behandling, men har sett veldig lite fremgang de siste 6 årene.

Har tviholdt på at hun skal bli bedre form og få tilbake lysten, men vet ikke lenger. Jeg vil ikke ha noen annen kjæreste, men har veldig høy sexdrift og hater tanken på et liv uten sex. 

Vet ikke hvorfor jeg skriver her, men vet ikke hvor jeg skal gjøre av tankene mine. 

Vi går til samlivsterapeut, men han får meg bare til å føle meg urimelig når jeg ønsker sex.

Beklager for en lang tråd. Alle tips og råd mottas med takk! ❤️

Anonymkode: 412d9...125

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert du har så høy sexlyst som du tror, bare fordi du tenker på det du ikke får, hele tiden. Just saying.  Jeg kjenner meg ellers veldig godt igjen i situasjonen din. Hun var ikke interessert i å åpne opp forholdet på noen måte, og jeg ville ikke ha noe hemmelig på si. Jeg ble værende i forholdet i ti år for mye, og sank ned i apati og depresjon. Jeg burde ha gått ut av forholdet, ved tiårsmerket, ca der du er nå. Gode venner, og gode foreldre kan dere fortsatt være. 

Har du spurt henne direkte, om hvordan hun ville løst det i din situasjon, og hva hun kan tenke seg å bli med på? Ikke foreslå ditt og datt, men la henne få gruble litt. 

Anonymkode: 4f327...f2d

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg er en mann i midten av 30-årene som er gift med en fantastisk dame. Elsker henne over alt på jord og hun er en fantastisk mor til våre barn. Vi har vært sammen i snart 10 år. 

Når vi først ble sammen var det sex nesten hver dag. Det var leketøy og av og til en ekstra dame med oss på soverommet.

Så etter kort tid ble hun syk og til slutt ufør og har etter dette begrenset med energi generelt, og av og på mye vondt i kroppen. Hun går til behandling, men har sett veldig lite fremgang de siste 6 årene.

Har tviholdt på at hun skal bli bedre form og få tilbake lysten, men vet ikke lenger. Jeg vil ikke ha noen annen kjæreste, men har veldig høy sexdrift og hater tanken på et liv uten sex. 

Vet ikke hvorfor jeg skriver her, men vet ikke hvor jeg skal gjøre av tankene mine. 

Vi går til samlivsterapeut, men han får meg bare til å føle meg urimelig når jeg ønsker sex.

Det kan jo hende at denne "ekstra damen" dere hadde med "av og til" har ødelagt hele forholdet. Just sayin...

Anonymkode: 29a12...737

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det varierer jo selvfølgelig, men jeg er som regel alltid klar når som helst 😅

Hun har selv tenkt tanken om at jeg kan finne noen å få utløp med på si, men så føltes d litt rart også. Hun skal være hjemme med barn mens jeg er ute å har meg med noen andre. Noe jeg forsåvidt føler litt på også.

Hun sier hun har lyst, men at hun har vondt eller er for sliten, men begynner å føle på at det kanskje ikke er så viktig for henne 🤷‍♂️😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan jo hende at denne "ekstra damen" dere hadde med "av og til" har ødelagt hele forholdet. Just sayin...

Anonymkode: 29a12...737

Neida, det var hun som insisterte og ordnet alt med de ekstra og problemene startet lenge etter det.

Skrevet

Er du ikke litt urimelig da? Hun er sliten, og orker ikke sex.. Du vil ha sex, og jeg regner med at du snakker om dette og "maser". For det føles nemlig som mas når man bare vil være ifred. Selv ett lite hint kan føles som ett skikkelig mas.. Har samlivsterapauten noen tips til dere? Hva sier hun? 

Tar du din del av huset og barna? 

Anonymkode: cada3...ee5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det varierer jo selvfølgelig, men jeg er som regel alltid klar når som helst 😅

Hun har selv tenkt tanken om at jeg kan finne noen å få utløp med på si, men så føltes d litt rart også. Hun skal være hjemme med barn mens jeg er ute å har meg med noen andre. Noe jeg forsåvidt føler litt på også.

Hun sier hun har lyst, men at hun har vondt eller er for sliten, men begynner å føle på at det kanskje ikke er så viktig for henne 🤷‍♂️😔

Jeg vil vel si det største problemet her er at du ikke tror på henne. Nesten så jeg ønsker deg å få en kronisk sykdom så du faktisk kan kjenne på kroppen selv hvor vanskelig det er. 

Jeg har energiproblemer og kroniske smerter selv. Det er ofte hodet har lyst på sex, men kroppen ikke samarbeider. Når det å bli strøket forsiktig på er smertefullt, og å gå fra sofa til do føles ut som å løpe en maraton. Heldigvis tror faktisk min partner på meg...

Anonymkode: a2529...e17

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil vel si det største problemet her er at du ikke tror på henne. Nesten så jeg ønsker deg å få en kronisk sykdom så du faktisk kan kjenne på kroppen selv hvor vanskelig det er. 

Jeg har energiproblemer og kroniske smerter selv. Det er ofte hodet har lyst på sex, men kroppen ikke samarbeider. Når det å bli strøket forsiktig på er smertefullt, og å gå fra sofa til do føles ut som å løpe en maraton. Heldigvis tror faktisk min partner på meg...

For en ting å si til noen. Du tror jeg fortsatt hadde vært med henne om jeg ikke trodde på henne? Du tror ikke jeg har sett og opplevd henne på det laveste med smerter opphovning gråt og frustrasjon? Søvnløse netter og perioder hvor jeg har måttet holdt henne oppe for å få i henne mat?!

For en fæl ting å si til noen. Jeg tror på at hun har vondt, og at hun er sliten. Hennes reaksjoner på samtaler og måten hun svarer på gjør at jeg av å til stiller meg spørsmålet om hun faktisk vil ha tilbake vårt sexliv. Har ingen ting med sykdom og smerter å gjøre.. 

Skrevet

Essensielle delen som mangler i teksten din blir vel om dere går fullstendig uten sex eller om det bare veldig sjeldent (og eventuelt hvor sjeldent). Det er veldig stor forskjell på om konen din 'gir deg noe' når hun klarer det eller om det bare ikke er aktuelt tema lenger.

Hvis konen din er syk, men virkelig prøver å ha sex (om det så er annenhver eller hver fjerde måned), så faller dette under noe man skal kjempe gjennom sammen når man har tatt avgjørelsen om ekteskap. Viktige er tross alt at man ikke ignorerer partneren sin fullstendig, på samme måte som at du ikke burde ignorere at hun ikke har lyst.

Hvis dere ikke har sex idetheletatt og temaet heller ikke føles aktuelt å snakke om, så er det et langt større problem (i mine øyne). Uansett hvor dårlig man er så skal man aldri bare anta at partneren sin skal godta en kjip situasjon.

Jeg er ganske overveldende støttende til parten som må gå uten sex i de fleste saker, men det er en ganske vesentlig forskjell på om noen bare ikke orker eller om de blir syk. At partner går gjennom problemer er liksom en del av "avtalen" når man går inn i et langtidsforhold, på samme måte som at jeg antar du ikke hadde syntes det var særlig fett om hun ønsket noe på siden om du fikk kreft og ble for syk til å stille opp hjemme.

Anonymkode: 2ec04...e11

Skrevet

Hvor gamle er barna da? Småbarnstiden er unntakstilstand. Bidrar du nok på hjemmebane til at hun kan ha overskuddsenergi til sex?

Anonymkode: 4c3ec...caf

Skrevet

Å si at hun har lyst, kan være en måte å utsette ubehagelige konfrontasjoner på. Hvis hun innrømmer for seg selv, og deg, at hun ikke bryr seg om sex mer, så blir det plutselig veldig reellt. 

Hvor ofte tror du at du måtte ut, hvis det skulle monne? Er det virkelig bare "å ha seg" du savner, eller er det å få en fysisk bekreftelse fra kjæresten? Kliner dere?

Hos oss var det et stort vendepunkt den dagen hun sluttet å ta initiativ til å kysse. 

Anonymkode: 4f327...f2d

Skrevet

6-7 ganger i året om jeg tar i. Når d kommer til hjemmebane er det jeg som gjør det meste. Støvsuging og vask av hus. Pante. Rydde. Klesvask. Oppvaskmaskin. Oppussing. Vedlikehold. Vedlikehold og renhold av bil. Stelling av barn og leggerutiner har vi 50/50.

Jeg savner "å ha meg" vi kliner og klemmer, men nesten aldri mere enn det. 

Vi har snakket om det og jeg sa at jeg ikke vil gjøre det værre så hun skulle få ta initiativ og jeg skulle ikke spørre eller hinte om det. Og da blir det ikke mere heller. 

Jeg føler ikke at å ha ønske om sex er urimelig, men det er det visst delte meninger om. 

Jeg tar i gode og onde dager svært alvorlig, ellers hadde jeg ikke vært hær å spurt om synspunkter.

Men hånda på hjertet så hadde jeg ikke vært i stand til å dekke opp hennes behov om d være fysisk eller økonomisk hadde jeg villet hun skulle finne d hun trenger et annet sted. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

6-7 ganger i året om jeg tar i. Når d kommer til hjemmebane er det jeg som gjør det meste. Støvsuging og vask av hus. Pante. Rydde. Klesvask. Oppvaskmaskin. Oppussing. Vedlikehold. Vedlikehold og renhold av bil. Stelling av barn og leggerutiner har vi 50/50.

Jeg savner "å ha meg" vi kliner og klemmer, men nesten aldri mere enn det. 

Vi har snakket om det og jeg sa at jeg ikke vil gjøre det værre så hun skulle få ta initiativ og jeg skulle ikke spørre eller hinte om det. Og da blir det ikke mere heller. 

Jeg føler ikke at å ha ønske om sex er urimelig, men det er det visst delte meninger om. 

Jeg tar i gode og onde dager svært alvorlig, ellers hadde jeg ikke vært hær å spurt om synspunkter.

Men hånda på hjertet så hadde jeg ikke vært i stand til å dekke opp hennes behov om d være fysisk eller økonomisk hadde jeg villet hun skulle finne d hun trenger et annet sted. 

Det er ikke et urimelig ønske i seg selv, men gitt situasjonen kan det gjøre det. Mener du at hun skal ha sex med deg når hun ikke vil, for din skyld? Hvilke muligheter har dere til å legge til rette for at hun kan få mer lyst?

Anonymkode: ee9d8...6a7

Skrevet

nei dere misforstår, jeg har absolutt ikke lyst at hun skal ha sex med meg hvis hun ikke vil. jeg savner bare når hun hadde lyst. og vi har snakket sammen om hva som skal til for at hun skal ha lyst og da sier hun at hun har lyst og vi blir enige om at hun kan få initiere sexen, men da blir det ikke noe av det. og det er da jeg lurer på om hun i det hele tatt har lyst. er vel ikke så merkelig å ha et ønske om å føle seg ønsket. vi har prøvd litt forskjellig, men føler ikke vi kommer noen vei. tror nok hele denne tråden ble bare feil... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

nei dere misforstår, jeg har absolutt ikke lyst at hun skal ha sex med meg hvis hun ikke vil. jeg savner bare når hun hadde lyst. og vi har snakket sammen om hva som skal til for at hun skal ha lyst og da sier hun at hun har lyst og vi blir enige om at hun kan få initiere sexen, men da blir det ikke noe av det. og det er da jeg lurer på om hun i det hele tatt har lyst. er vel ikke så merkelig å ha et ønske om å føle seg ønsket. vi har prøvd litt forskjellig, men føler ikke vi kommer noen vei. tror nok hele denne tråden ble bare feil... 

Hvis du mener at flertallet misforstår deg, er det noe med måten du uttrykker deg på. For meg fremstår dessverre dette som at du har mest oppmerksomhet på deg selv, dine behov og dine ønsker, og i mindre grad forståelse for din kones helse og hennes perspektiv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår hva du mener.

Det kan være hun ikke klarer, og av den grunn så har hun ikke lyst heller...🤷

Det er vanskelig å skulle å ta iniativ til sex om man ikke klarer det. Da forsvinner lysten også. Det blir en slags vond spiral...

Onanerer hun?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei seriøst? Skjerp deg😫

Anonymkode: fef45...399

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du mener at flertallet misforstår deg, er det noe med måten du uttrykker deg på. For meg fremstår dessverre dette som at du har mest oppmerksomhet på deg selv, dine behov og dine ønsker, og i mindre grad forståelse for din kones helse og hennes perspektiv.

Da vil jeg påstå at det er mange som legger vrangsiden til. TS fremstår for meg som en både forståelsesfull og empatisk fyr, som gjør sin del av plikter på hjemmebane og som ikke ønsker at kjæresten skal gå med på pliktsex. Men som genuint ønsker at hun skal ha lyst på han. Ikke et urimelig ønske fra en mann i sin beste alder og som har opplevd hvor tilfredsstillende og spennende et sexliv med kjæresten kan være. Jeg har ikke noe konkret råd til deg, men føler med deg❤️

Endret av Langline
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kan godt hende jeg uttrykker meg dårlig, litt vanskelig å samle 10 år med context i en kort tekst. Jeg har satt meg selv til side i snart 9 år i håp om at hun skal bli bedre form. jeg har gjentatte ganger glemt mine egne behov og gjort det som må til for å holde hus, hjem og familie gående. Jeg har god forståelse for hennes helse og perspektiv. jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre med all frustrasjonen inne i meg. Skal jeg bare pakke det godt inn å håpe at jeg kan numme det bort etter en stund? 

trodde kanskje dette var stedet for å lufte sine frustrasjoner, men jeg har fått mange bastante påstander om meg og hvordan jeg er. mener ikke nødvendigvis deg men generelt i denne tråden.

• Liker 1
Skrevet
Langline skrev (3 minutter siden):

Da vil jeg påstå at det er mange som legger vrangsiden til. TS fremstår for meg som en både forståelsesfull og empatisk fyr, som gjør sin del av plikter på hjemmebane og som ikke ønsker at kjæresten skal gå med på pliktsex. Men som genuint ønsker at hun skal ha lyst på han. Ikke et urimelig ønske fra en mann i sin beste alder og som har opplevd hvor tilfredsstillende og spennende et sexliv med kjæresten kan være. Jeg har ikke noe konkret råd til deg, men føler med deg❤️

takk. følte også flere her ville gjøre meg til skurk. prøver bare så godt jeg kan, men det var ikke mye godvilje å finne her inne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...