AnonymBruker Skrevet i går, 10:52 #1 Skrevet i går, 10:52 Har vært gift i 10 år og ser en konstant trend. Han klager over at han ikke har tid til å svare vennene sine, de han har hatt i årevis, men med en gang det kommer inn nye venninner så blir han helt "tullete". Det popper opp snapper på mobilen hans fra personen, og det er voldsomt til interesse. Snakker om personen og ler og er så glad. Så dabber det av etter noen mnd. Hva er greia? Og ja jeg kan innrømme at jeg blir litt usikker når vi sliter litt med tid sammen i forholdet, og så er det så mye mer spennende å skrive med disse damene. Mennene er ikke lagt til på snap. Dette har nå skjedd flere ganger de siste årene. Jeg kjenner meg råtten innvendig som ber og ber om litt tid som kjærester. Bare 5 minutter hver dag der han har tid til å snakke med meg. Så virker det som at de nye er mer verdt det. I går skulle jeg ordne noe på hans telefon som han ba meg om. Da så jeg at notifikasjoner fra snapchat var slått av. Det har da blitt slått av siste døgnet. Har jeg blitt gal. Anonymkode: 7737e...c7d 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:37 #2 Skrevet i går, 11:37 Det der hadde jeg ikke giddet, rødt flagg hele fyren. Anonymkode: bce36...46b 20 5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:40 #3 Skrevet i går, 11:40 Har dere et aktivt og regelmessig sexliv ? Hvis ikke har du rotårsaken der. Anonymkode: 59514...2a5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:13 #4 Skrevet i går, 13:13 Men hvorfor driver mannen din å blir kjent med mange nye damer som han skriver med? Høres jo helt spesielt ut? Anonymkode: abc12...6bf 14 4
AnonymBruker Skrevet i går, 13:40 #5 Skrevet i går, 13:40 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor driver mannen din å blir kjent med mange nye damer som han skriver med? Høres jo helt spesielt ut? Anonymkode: abc12...6bf Felles bekjente som vi møter gjennom barnas fritid, på ferie etc. Istedetfor at vi møtes alle sammen, så blir han på "tomannshånd" digitalt med de i starten av relasjonen før neste fysiske møte f eks. De utveksler samtaler om forhold, ekser etc (det har han fortalt selv). Så går han som oftest lei etter en stund og kontakten dabber av. Hva ønsker han? Er jeg blind for noe, eller er jeg for skeptisk? Han blir sint om jeg spør, og mener jeg er sjalu og ødelegger vennskap for han. Han sier han ikke kan bli kjent med nye, så jeg kan ikke spørre om noe rundt det. Men hvorfor bruker han ikke tid med de vennene han allerede har isåfall? Jeg vil såklart ikke stå i veien for gode vennskap. Jeg synes bare det er noe ukjent å skulle bli kjent med de alene over mld. Kanskje føler meg litt utelatt? Så at han har lagt det frem som om han er en skikkelig stå-på-mann som gjør alt hjemme og aldri hviler. Kjente jeg ble kvalm. Jeg holder fortet her med hus, middager, handling, klær og utstyr til ungene, gressklipping og kantklipp, hage, trær og busker. Ungene er 50/50. Hvorfor gjør han dette? Kan ikke spørre han om slikt da han blir veldig sint. Har tidligere truet meg med å drepe meg, klorer meg i ansiktet, dytter meg etc men ikke noe vold ellers. Jeg vet ikke om det er jeg som er for sensitiv. Han synes det. Blir usikker på om jeg har blitt for vanskelig. Vi har forresten kun kontakt med hans venner, så det er ikke slik at jeg nekter han besøk eller noe. Anonymkode: 7737e...c7d 7
BobbySocks Skrevet i går, 13:50 #7 Skrevet i går, 13:50 Han er voldelig. Det kommer fram som en bisetning. Og du lar barna vokse opp med en sånn mann? 7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #8 Skrevet i går, 13:51 Han blir sur fordi han vet kontakten ikke er forenlig med et monogamt forhold. Han lager seg nye relasjoner fordi der kan han late som om han er noen andre enn han er, mens hans venner fra før av vet hvem han er. Anonymkode: 749f5...907 5 3
AnonymBruker Skrevet i går, 13:53 #9 Skrevet i går, 13:53 Jeg har ett snev av adhd og kan bli litt hyper fokusert på nye mennesker om vi har samme humor eller andre felles interesser. Kjønn og alder spiller da ingen rolle (jeg nevner det fordi jeg har en tendens til å ha litt gammel dame hobbyer) . Det største problemet er ikke at han skriver med andre, men hvordan han behandler deg. Det er jo misshandling du beskriver! Ikke noe vold ellers?? Dette er da nok vold i massevis! Anonymkode: 768f2...255 3 3
AnonymBruker Skrevet i går, 13:58 #10 Skrevet i går, 13:58 Han er på utkikk etter ny dame, han har bare ikke funnet denne dama enda. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ett snev av adhd og kan bli litt hyper fokusert på nye mennesker om vi har samme humor eller andre felles interesser. Kjønn og alder spiller da ingen rolle (jeg nevner det fordi jeg har en tendens til å ha litt gammel dame hobbyer) . Det største problemet er ikke at han skriver med andre, men hvordan han behandler deg. Det er jo misshandling du beskriver! Ikke noe vold ellers?? Dette er da nok vold i massevis! Anonymkode: 768f2...255 Ingen har et snev av adhd. Slutt å bruke diagnosen som unnskylding for dine svakheter. Anonymkode: 28536...b97 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:00 #11 Skrevet i går, 14:00 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan ikke spørre han om slikt da han blir veldig sint. Har tidligere truet meg med å drepe meg, klorer meg i ansiktet, dytter meg etc men ikke noe vold ellers. Jeg vet ikke om det er jeg som er for sensitiv. Han synes det. Blir usikker på om jeg har blitt for vanskelig. Vi har forresten kun kontakt med hans venner, så det er ikke slik at jeg nekter han besøk eller noe. Anonymkode: 7737e...c7d Eh, hallo? Det største problemet her er ikke at han flørter med folk på snap, men at han er voldelig og manipulerende 🚩 Har du kontakt med dine venner og/eller familie da? Du er IKKE for sensitiv, men du har blitt manipulert til å tro at dine følelser og meninger ikke har verdi. Dette er ikke en mann du bør være sammen med, han ødelegger deg ❤️ Anonymkode: f485f...958 7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #12 Skrevet i går, 14:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er på utkikk etter ny dame, han har bare ikke funnet denne dama enda. Ingen har et snev av adhd. Slutt å bruke diagnosen som unnskylding for dine svakheter. Anonymkode: 28536...b97 Å ja beklager, jeg har diagnostisert adhd, men føler ikke selv den er spesielt utpreget. Det er for øvrig ikke en svakhet at man interesserer seg veldig for nye ting og mennesker. Det er ikke en svakhet å glede seg over nye bekjentskaper eller å ha mye kontakt i perioder. Anonymkode: 768f2...255
AprilLudgate Skrevet i går, 14:07 #13 Skrevet i går, 14:07 Høres litt sånn dopaminjakt ut. Intenst spennende, så: kjedelig. Neste. Mange med adhd har det slik ovenfor interesser/diverse ting. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Felles bekjente som vi møter gjennom barnas fritid, på ferie etc. Istedetfor at vi møtes alle sammen, så blir han på "tomannshånd" digitalt med de i starten av relasjonen før neste fysiske møte f eks. De utveksler samtaler om forhold, ekser etc (det har han fortalt selv). Så går han som oftest lei etter en stund og kontakten dabber av. Hva ønsker han? Er jeg blind for noe, eller er jeg for skeptisk? Han blir sint om jeg spør, og mener jeg er sjalu og ødelegger vennskap for han. Han sier han ikke kan bli kjent med nye, så jeg kan ikke spørre om noe rundt det. Men hvorfor bruker han ikke tid med de vennene han allerede har isåfall? Jeg vil såklart ikke stå i veien for gode vennskap. Jeg synes bare det er noe ukjent å skulle bli kjent med de alene over mld. Kanskje føler meg litt utelatt? Så at han har lagt det frem som om han er en skikkelig stå-på-mann som gjør alt hjemme og aldri hviler. Kjente jeg ble kvalm. Jeg holder fortet her med hus, middager, handling, klær og utstyr til ungene, gressklipping og kantklipp, hage, trær og busker. Ungene er 50/50. Hvorfor gjør han dette? Kan ikke spørre han om slikt da han blir veldig sint. Har tidligere truet meg med å drepe meg, klorer meg i ansiktet, dytter meg etc men ikke noe vold ellers. Jeg vet ikke om det er jeg som er for sensitiv. Han synes det. Blir usikker på om jeg har blitt for vanskelig. Vi har forresten kun kontakt med hans venner, så det er ikke slik at jeg nekter han besøk eller noe. Anonymkode: 7737e...c7d «Men ikke noe vold ellers»? HALLO? 7
ElectricScum Skrevet i går, 14:09 #14 Skrevet i går, 14:09 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Felles bekjente som vi møter gjennom barnas fritid, på ferie etc. Istedetfor at vi møtes alle sammen, så blir han på "tomannshånd" digitalt med de i starten av relasjonen før neste fysiske møte f eks. De utveksler samtaler om forhold, ekser etc (det har han fortalt selv). Så går han som oftest lei etter en stund og kontakten dabber av. Hva ønsker han? Er jeg blind for noe, eller er jeg for skeptisk? Han blir sint om jeg spør, og mener jeg er sjalu og ødelegger vennskap for han. Han sier han ikke kan bli kjent med nye, så jeg kan ikke spørre om noe rundt det. Men hvorfor bruker han ikke tid med de vennene han allerede har isåfall? Jeg vil såklart ikke stå i veien for gode vennskap. Jeg synes bare det er noe ukjent å skulle bli kjent med de alene over mld. Kanskje føler meg litt utelatt? Så at han har lagt det frem som om han er en skikkelig stå-på-mann som gjør alt hjemme og aldri hviler. Kjente jeg ble kvalm. Jeg holder fortet her med hus, middager, handling, klær og utstyr til ungene, gressklipping og kantklipp, hage, trær og busker. Ungene er 50/50. Hvorfor gjør han dette? Kan ikke spørre han om slikt da han blir veldig sint. Har tidligere truet meg med å drepe meg, klorer meg i ansiktet, dytter meg etc men ikke noe vold ellers. Jeg vet ikke om det er jeg som er for sensitiv. Han synes det. Blir usikker på om jeg har blitt for vanskelig. Vi har forresten kun kontakt med hans venner, så det er ikke slik at jeg nekter han besøk eller noe. Anonymkode: 7737e...c7d Hvor har du funnet dette makkverket av en fyr? Ingenting av dette er normalt. 4
AnonymBruker Skrevet i går, 14:13 #15 Skrevet i går, 14:13 Om forloveden min hadde chattet og snappet med masse damer hadde han blitt en eks, uten å blinke. Følg magefølelsen. Han er på randen av utroskap om han ikke allerede har vært det. Han søker bekreftelse og oppmerksomhet fra andre damer. Anonymkode: 45b7b...480 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #16 Skrevet i går, 14:16 Det er nesten som om jeg vet hvem du snakker om. Har en eks-svoger som er akkurat sånn. Han har 4 unger med 2 stk, og sikkert 20 forhold på de 25 årene jeg har kjent ham. Deriblant 5-6 samboerforhold og 2 ekteskap. Om noen lurer på hvordan matematikken går opp her, så snakker vi selvfølgelig om parallelle forhold i flere tilfeller. Pluss at han elsker å bli kjent med nye damer. Reiser en del i jobben, og har alle muligheter i verden til å ligge rundt. Mitt tips er : Løp! Om det er han eller ikke... Jeg er mann, og tåler ikke trynet på fyren. Om det skulle være relevant. Anonymkode: 38692...fbd 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #17 Skrevet i går, 14:22 Vil bare minne om at psykisk og emosjonell vold blir kalt "den skjulte volden", for mange skjønner ikke at det er det de blir utsatt for. Anonymkode: 749f5...907 2
Cam03 Skrevet i går, 15:40 #18 Skrevet i går, 15:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): (...) Har tidligere truet meg med å drepe meg, klorer meg i ansiktet, dytter meg etc men ikke noe vold ellers. Jeg vet ikke om det er jeg som er for sensitiv. Han synes det. Blir usikker på om jeg har blitt for vanskelig. Vi har forresten kun kontakt med hans venner, så det er ikke slik at jeg nekter han besøk eller noe. Anonymkode: 7737e...c7d Ikke noe vold ellers?!? Litt vold er for mye vold i et forhold. Og det du skriver her er jo grunnen til at du må komme deg vekk. Dere har kun kontakt med hans venner? Hadde du ingen familie og/ eller venner da du ble sammen med ham? Eller har han sakte men sikkert isolert deg fra dem? Her er det mye å bekymre seg over, men snappinga hans kommer langt ned på lista over det som er verst. Ta kontakt med krisesenteret for han her må dere komme dere unna før det eskalerer. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:45 #19 Skrevet i går, 15:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ja beklager, jeg har diagnostisert adhd, men føler ikke selv den er spesielt utpreget. Det er for øvrig ikke en svakhet at man interesserer seg veldig for nye ting og mennesker. Det er ikke en svakhet å glede seg over nye bekjentskaper eller å ha mye kontakt i perioder. Anonymkode: 768f2...255 Jeg har ADHD. Prater vitterlig ikke med masse mannfolk på Snap fordi om.... Anonymkode: 45b7b...480 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:54 #20 Skrevet i går, 15:54 jeg tenker at hvis hans oppførsel overfor deg viser at du ikke har prioritet og det får deg i tillegg til å føle deg skikkelig dårlig som du skriver så er det på tide å evaluere, både forholdet og nivået på dialogene dere har om det å være par, forventninger til hverandre, til partneren, til forholdet samt veien videre om jeg skal være helt ærlig. Dette fordi sett utenfra og tildels basert på egne erfaringer er det ikke mulig å forandre noen men det er mulig å gjøre seg forstått og så se hvilke valg den andre ta når de har hørt deg. Og jeg er slik at jeg ser på handling mer enn ord, det hjelper ikke at min mann sier han skal stille opp om han er fraværende i handling, da kan jeg velger å si fra og ha en dialog der målet er at vi sammen finner en vei videre som vi begge kan leve med, eller akseptere at akkurat på dette er vi ulike og jeg må enten leve med dette eller ta valget om å leve uten, så langt har vi begge ved slike veiskiller som oftest funnet veien videre sammen og i de tilfeller det vi er uenige og ikke har en løsning har vi likevel valgt hverandre. Anonymkode: fcbe5...43b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå