Gå til innhold

Flytte med dyr

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men jeg har allerede hund.

Anonymkode: 5e82a...be2

Ok. Det var liksom ikke relevant nok å nevne i åpningsinnlegget?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du skal leie så begrenser markedet seg mer og mer for hvert dyr du har. Det betyr ikke at det er umulig å finne et sted å leie, mange gjør jo det med dyr også. Men mange utleiere foretrekker uten dyr. Så du vet vel bedre enn oss hva som er å velge mellom der du bor? Dersom du tenker at det er en reell mulighet at du skal bo en lengre periode i telt, så er hverfall ikke katt gunstig. Skal du leie på en campingplass da? Der er det nok en ting å ha en hund i bånd, enn en katt som går løst. Du kan jo uansett ikke bo i telt vinterstid. 

Anonymkode: 97c24...3bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden):

Ok. Det var liksom ikke relevant nok å nevne i åpningsinnlegget?

Ja det var dumt jeg ikke gjorde men glemte bare å nevne det. Men er det noen forskjell med det at jeg også har hund?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så alle de som flytter har ikke dyr da? Hvordan gjør andre det? 

Jeg vet heller ikke om jeg skal flytte heller men er usikker om jeg skal det. Det er ikke bestemt men lufter bare alle tanker først både for og i mot alle valg. Siden det er ett stort ansvar å ha dyr og det vet jeg fordi jeg er over gjennomsnittlig glad i dyr. Og det er derfor jeg tenker ekstra på dette med katt. Har hund fra før av også.

Jeg spurte bare her inne for å få tips.

Flere har jo svart at de har flyttet med dyr... men det krever mer planlegging enn om man ikke har dyr. 

Hvordan er planen din angående hunden hvis du må leie i en periode? Det er like vanskelig finne leiebolig som tillater hund som katt. 

Anonymkode: 36f05...4eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal leie så begrenser markedet seg mer og mer for hvert dyr du har. Det betyr ikke at det er umulig å finne et sted å leie, mange gjør jo det med dyr også. Men mange utleiere foretrekker uten dyr. Så du vet vel bedre enn oss hva som er å velge mellom der du bor? Dersom du tenker at det er en reell mulighet at du skal bo en lengre periode i telt, så er hverfall ikke katt gunstig. Skal du leie på en campingplass da? Der er det nok en ting å ha en hund i bånd, enn en katt som går løst. Du kan jo uansett ikke bo i telt vinterstid. 

Anonymkode: 97c24...3bd

Jeg har aldri leid ett sted før så jeg aner virkelig ikke. Planlegger ikke å ligge i telt eller i en campingvogn eller campingplass. Var bare en bruker over her som nevnte telt og derfor jeg skrev telt. Er det bedre å bo på Motell med dyr? Billigere enn hotell.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da har du nok å styre med foreløpig

Anonymkode: f3229...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri leid ett sted før så jeg aner virkelig ikke. Planlegger ikke å ligge i telt eller i en campingvogn eller campingplass. Var bare en bruker over her som nevnte telt og derfor jeg skrev telt. Er det bedre å bo på Motell med dyr? Billigere enn hotell.

Hvis du ikke får mellomfinansiering, så risikerer du å stå ganske lenge uten egen bolig......  Hvis det er lite utvalg av boliger du kan kjøpe innenfor din prisklasse så kan du jo risikere måtte leite i flere måneder. Du kan være heldig å finne noe kjøpe så du ikke trenger bo noen steder midlertidig også. Det kommer an på markedet og planlegging. 

Anonymkode: 36f05...4eb

Skrevet

Nei, ikke dumt, men husk at katten kan søke seg tilbake til tidligere hjem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men flytter ikke folk med dyr? Hvordan gjør dere det?

Er det umulig å bo i telt med katt?

Nå er det jo forskjell på å skaffe seg et dyr samtidig som man vet at man må flytte om relativt kort tid vs det å skaffe seg et dyr når det da ikke ligger i kortene at man skal flytte. Ting kan skje som gjør at man må flytte. Men jeg begynner jo å lure på om du er et troll, for voksne mennesker forstår hvorfor man ikke bor i et telt med en katt.

Anonymkode: 8325e...618

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det jo forskjell på å skaffe seg et dyr samtidig som man vet at man må flytte om relativt kort tid vs det å skaffe seg et dyr når det da ikke ligger i kortene at man skal flytte. Ting kan skje som gjør at man må flytte. Men jeg begynner jo å lure på om du er et troll, for voksne mennesker forstår hvorfor man ikke bor i et telt med en katt.

Eller sykdom/helse, har dukket opp en del innlegg om katt i det siste der TS virker litt 'enkel'. 

Anonymkode: 41fae...d80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller sykdom/helse, har dukket opp en del innlegg om katt i det siste der TS virker litt 'enkel'. 

Anonymkode: 41fae...d80

Ja det kan det også være.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg må flytte innen ett år eller to og jeg får ikke mellomfinansiering. Er det da dumt å kjøpe katt? Jeg vet ikke hvor jeg skal bo i flytteprosessen.

men du flytter vel rett inn i det nye stedet vel?

jeg har nå flyttet en del og har alderi trengt noe i mellom, bare flyttet rett inn 

Anonymkode: e074a...730

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det umulig å bo i telt med katt?

Altså, hvis du ikke vet såpass, så burde du virkelig ikke skaffe deg dyr.  Av noe slag. Verken nå eller når du kjøper deg leilighet.

Du høres rimelig naiv og korttenkt ut, og dermed ikke egnet som dyreeier.

Anonymkode: a45c7...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...