Gå til innhold

Flytte med dyr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må flytte innen ett år eller to og jeg får ikke mellomfinansiering. Er det da dumt å kjøpe katt? Jeg vet ikke hvor jeg skal bo i flytteprosessen.

Anonymkode: 5e82a...be2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bør du vente med.

Anonymkode: 2aa83...741

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, det bør du vente med.

Anonymkode: 2aa83...741

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du da er på leiemarkedet. 
veldig vanskelig å få leid leilighet når man har dyr!

Selv har jeg flyttet med dyr flere ganger uten problemer, men da har jeg kjøpt og visst hvor jeg skulle bo da..

Anonymkode: 16a66...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Regner med du da er på leiemarkedet. 
veldig vanskelig å få leid leilighet når man har dyr!

Selv har jeg flyttet med dyr flere ganger uten problemer, men da har jeg kjøpt og visst hvor jeg skulle bo da..

Anonymkode: 16a66...374

Fikk du mellomfinansiering da?

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg burde ikke kjøpe katt nå da? 

AnonymBruker
Skrevet

Leiemarkedet med katt, og dyr generelt, er nærmest håpløst. Du kan risikere å ikke finne bolig som også kan huse katten, og hva gjør du da? Gir den bort? Avliver? Bo i telt med katten?

Vil absolutt anbefale deg å vente med katt til du enten vet at du har leiebolig som har lov med dyr eller kjøpt din egen bopel der du kan ha dyr.

Anonymkode: 6ba42...060

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Men flytter ikke folk med dyr? Hvordan gjør dere det?

Er det umulig å bo i telt med katt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så jeg burde ikke kjøpe katt nå da? 

Hva gjør du hvis du ikke får leid leilighet pga katten? Hvis du har en back-up plan som ikke handler om omplassering eller avlivning, så er det helt greit å kjøpe katt... 

Anonymkode: 45c8a...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Er det innekatt er det greit.

Anonymkode: dfb73...590

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig kan du ikke bo i telt med katt. Høres ikke ut som at du har tenkt nøye nok over det å ha katt. 

Anonymkode: a59e1...1a3

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bo i telt? Altså i en lengre periode? Nei, jeg synes ikke du burde kjøpe deg katt nå. 

Anonymkode: 97c24...3bd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk flytter med dyr hele tiden, men når du vet det vil bli usikkert og vanskelig så er det jo bare å lage flere problemer for deg selv? 
Som flere påpeker, det vil være svært begrenset hva du kan leie med katt på slep og telt? Si du tuller. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet med katter, men da har jeg flyttet fra A til B. Altså jeg har ikke bodd midlertidig et sted før jeg har flyttet inn i ny permanent bosted. 

Vet ikke helt hvordan du tenker med å bo i telt med katt….stakkars dyr. 

Anonymkode: a1961...525

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det godt utvalg av leiligheter i din prisklasse i området du skal flytte til? 

Hvis det er godt utvalg av boliger i din prisklasse, så er det ikke sikkert du trenger ut på leiemarkedet i mellomtiden. 
Men om du ikke har så mange velge mellom, så bør du vente med katt. Leiemarked med katt er vanskelig. 
Må du vente 1-2 år før du flytter? eller kan du heller kjøpe ny nå, og så skaffe katt etterpå ? 

Jeg fikk mellomfinansiering, men siden jeg har utekatt så brukte jeg ett år på å finne en leilighet i min prisklasse, med ønsket standard, og som tillot utekatt.

Anonymkode: 36f05...4eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flyttet med katt uten problemer både ved salg og i leiemarked. Syns ikke det har vært noe problem å finne leie leilighet om man er en ryddig og ordentlig person - selv med katt. Ser ikke problem med å få en katt nå om du skal flytte om 1-2 år.

Men hadde ikke beregnet å bo i telt med katt. Da må du heller ut på leiemarkedet en periode.

Skrevet

Om du faktisk må stille dette spørsmålet, og ikke minst oppfølgingsspørsmålet "hvorfor det?" så tenker jeg at du ikke bør kjøpe katt i det hele tatt.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så alle de som flytter har ikke dyr da? Hvordan gjør andre det? 

Jeg vet heller ikke om jeg skal flytte heller men er usikker om jeg skal det. Det er ikke bestemt men lufter bare alle tanker først både for og i mot alle valg. Siden det er ett stort ansvar å ha dyr og det vet jeg fordi jeg er over gjennomsnittlig glad i dyr. Og det er derfor jeg tenker ekstra på dette med katt. Har hund fra før av også.

Jeg spurte bare her inne for å få tips.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så alle de som flytter har ikke dyr da? Hvordan gjør andre det? 

Jeg vet heller ikke om jeg skal flytte heller men er usikker om jeg skal det. Det er ikke bestemt men lufter bare alle tanker først både for og i mot alle valg. Siden det er ett stort ansvar å ha dyr og det vet jeg fordi jeg er over gjennomsnittlig glad i dyr. Og det er derfor jeg tenker ekstra på dette med katt. Har hund fra før av også.

Jeg spurte bare her inne for å få tips.

Men du forstår vel at det kan gi noen utfordringer om du må flytte MED dyr, i stede for å flytte UTEN dyr?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden):

Men du forstår vel at det kan gi noen utfordringer om du må flytte MED dyr, i stede for å flytte UTEN dyr?

Ja men jeg har allerede hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...