Gå til innhold

Er det ikke vanlig med norske flagg på juletreet lenger?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tobias001 skrev (8 timer siden):

Norske flagg på juletre kan oppfattes rasistisk. Det er derfor best å unngå det.

Nå har jeg hørt det også. Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minlillelykke skrev (22 timer siden):

Vi har det. Men det er jo ikke å få kjøpt lenger. Jeg har iallefall ikke funnet det. Vi har flagg da jeg arvet julepynten til besteforeldrene mine da de gikk bort

gamletrehus.no har - jeg har bestilt der :jepp:

AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (1 time siden):

Tradisjoner endrer seg hele tiden. Flagg på treet var tross alt nytt på et tidspunkt. Det forstår du vel?

Ja? Men jeg er ikke forkjemper for at tradisjoner skal forandre seg støtt og stadig. Tradisjoner er noe varig,noe som binder oss sammen. Jeg er for ting som gir tilhørighet og tilhørighet til andre. 

Anonymkode: fa7dd...c13

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har vokst opp med det (på 1990-2000-tallet), og moren min har det fortsatt. Jeg synes det er fint, spesielt, som flere påpeker, på ekte juletrær i store, gamle hus.

Skrevet
Roadrunner skrev (30 minutter siden):

gamletrehus.no har - jeg har bestilt der :jepp:

Det er jo kjempe fint at det fortsatt kan kjøpes😊 Skal huske på det når bestemor sine blir ødelagte en gang i fremtiden

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja? Men jeg er ikke forkjemper for at tradisjoner skal forandre seg støtt og stadig. Tradisjoner er noe varig,noe som binder oss sammen. Jeg er for ting som gir tilhørighet og tilhørighet til andre. 

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev...?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestefaren min fikk alltid tårer i øynene da vi hengte opp flaggene. Han hadde opplevd ufrihet og for ham symboliserte de fred og frihet.

Anonymkode: ee717...b78

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (39 minutter siden):

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev...?

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Er vel sikkert rasistisk!

Tradisjonen var vel i 40-45 for da fikk vi ikke flagge med norsk flagg så da hadde de på juletreet, folk tar for gitt at det er fred.

snart får du sikkert ikke ha jul☪️🕋

Anonymkode: 67c65...561

AnonymBruker
Skrevet

Ser på det som gammeldags, men er så koselig når jeg ser folk har det. Selv om det er koselig å se, vil jeg ikke ha det selv. 

Anonymkode: d77cd...d9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...