AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Virker ikke som noen har det lenger. Sånn som dette. L Anonymkode: 2f74d...047 3 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Flagg hører med her! Etter at alt familien min eide ble ødelagt av nazistene under andre verdenskrig, har det norske flagget på treet vært viktig for oss. Vi er takknemlige for at Norge er et fritt land. Anonymkode: 1174f...63b 11 3 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Mormoren min har det Anonymkode: c44e8...f00 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Svaret på det er vel: Nei, det er ikke vanlig lenger. Det var vanlig på 70- og åttitallet, men ikke nå lenger Anonymkode: a74e8...a56 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Aner ikke, jeg har det ihvertfall. Anonymkode: c74b4...e29 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Norske flagg er fascistisk. Nå er det vel palestinske og Iranske flagg som gjelder? Anonymkode: a9f04...053 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Vi hadde ikke flagg på treet når jeg var barn på 80-90-tallet, så jeg forbinder ikke flagget med julepynt. Tror kanskje besteforeldrene mine hadde flagg. Det var sikkert alle som hadde flagg etter krigen. Anonymkode: 831ef...4e0 3
Rosa Dartle Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden Vi vokste opp med det, men jeg synes ikke det er noe fint selv. Passer med norske flagg på 17. mai, men ikke til jul, etter min mening 😊 8 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Jeg har vokst opp med det, mannen ikke. Så da vi lagde vår første jul ble det bare til at vi droppet det og siden har flaggene bare ligget urørt i esken med julepynt. Anonymkode: 1d243...d19 2 1
sublim Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Jeg tror ikke så mange har det. Men vi har det hjemme. For meg er det nostalgi. 3 1
Ullvott Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden Det er ikke så vanlig som det var, men helt ute av bruk er det jo ikke. Hvis ingen hadde brukt det, ville det heller ikke vært etterspørsel etter det, og da ville det ikke vært i produksjon og salg. 1
17.11 Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden Vi hadde det på juletreet da jeg vokste opp, så jeg har et veldig nostalgisk forhold til det. Men bruker det ikke på eget juletre.
skreppamedleppa Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Jeg bryr meg ikke om hva som er vanlig og ikke, men det er det er nok langt mindre utbredt nå enn før. jeg har det ikke. Jeg trenger ikke surre juletreet mitt inn i flagg for å være glad for å være norsk. Den Norske nasjonaldagen feires 17. mai da passer det norske flagget utenom det så har jeg ikke det Norske flagget på klær, pynt eller juletreet. Det passer ikke inn i min julepynt og slik jeg liker å pynte treet mitt, så nei takk. 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Jeg liker det, dersom det er et gammeldags pyntet tre i et klassisk, eldre hus (sveitservilla eller lignende). Anonymkode: e0ff3...339 1 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Nei, ikke vanlig. Anonymkode: 9a172...877 1 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Det er helt vanlig å ha. Anonymkode: fa7dd...c13 4 2
Tomas77 Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Var vel en etterkrigsgreie for generasjonen som husket okkupasjon. Personlig får jeg litt gamlehjemsvibber av det men hver sin smak. 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt vanlig å ha. Anonymkode: fa7dd...c13 Det var vanlig å ha. Til senest 2000. Mer vanlig før 90-tallet. Anonymkode: 86c18...511 1
Minlillelykke Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden Vi har det. Men det er jo ikke å få kjøpt lenger. Jeg har iallefall ikke funnet det. Vi har flagg da jeg arvet julepynten til besteforeldrene mine da de gikk bort 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden Det er nok ikke så vanlig lenger, nei. Jeg har det. Men mye av min julepynt er arvet fra besteforeldre og oldeforeldre, så da synes jeg det blir riktig også å ha med flaggene i den nostalgiske pynten. Anonymkode: aeef8...d94 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå