Gå til innhold

Stygt samlivsbrudd, men egne foreldre stiller seg bak samboer- noen med lignende erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må jo fortelle alt hva han har gjort! De aner jo veldig lite, og har ingen forutsetninger for å avvise han.

De liker han sikkert veldig godt, og om du ikke forteller mer så skjer jo ingenting.

Anonymkode: 52904...92c

Han er sikkert sjukt manipulativ 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir jo litt håpløst at du ikke skal si en dritt og likevel forvente støtte.

Anonymkode: 7419e...52b

Hun er barnet deres. Hun skulle ikke måtte gå i detalj for at de skal tro på henne

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

De likte han sikkert godt i utgangspunktet, og når du, i en eller annen slags malplassert lojalitet, ikke forteller  hva han har gjort, fikk han muligheten til å komme med sin (sminkede) side av saken først. Familien konkluderer med at siden du har gjort og vært slik er bruddet din feil, og det er derfor du ikke sier noe om årsak.

Barnslig, men det er akkurat slik det fungerer. 

Det er mulig du har mistet muligheten nå, de kommer ikke til å helt tro deg om du velger å fortelle. Han har allerede fått pleiet dem dit han vil ha dem.

Neste gang, drit i å være lojal. I brudd gjelder det å være først...

Anonymkode: 703bd...235

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Foreldrene dine er illojale. Men du har heller ikke helt gitt dem mulighet til å forstå situasjonen. Dog er jeg fullstendig enig med de øvrige i at som forelder ville jeg vært på mitt barns side uansett. Dine foreldre virker noe dysfunksjonelle.

Jeg måtte bryte med min mor da hun etter at min eksmann tok livet sitt sa at det nok var pga meg. Da var det mer enn nok for meg. Hun hadde mange andre problemer, som har preget min oppvekst, så dette ble dråpen.

Anonymkode: fdb7c...16b

• Liker 1
  • Hjerte 13
Skrevet

Man er da lojal mot eget barn, uansett hvor fantastisk man syns eks svigersønn/datter er? 

Har opplevd flere skilsmisser i storfamilien. Ingen har kontakt med ekser. Vi møtes kun når det er feiring av deres felles barn. 

Syns dette er råttent gjort av dine foreldre ts. Et skikkelig svik. 

Anonymkode: 843f6...fde

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man er da lojal mot eget barn, uansett hvor fantastisk man syns eks svigersønn/datter er? 

Har opplevd flere skilsmisser i storfamilien. Ingen har kontakt med ekser. Vi møtes kun når det er feiring av deres felles barn. 

Syns dette er råttent gjort av dine foreldre ts. Et skikkelig svik. 

Anonymkode: 843f6...fde

Visst er det råttent gjort. Helt utrolig og enten er de så råtne, eller så er det ting her vi ikke vet. Uansett så mener jeg at TS burde ha fortalt hva han har gjort. Er han god på å manipulere så lot hun han få sjansen til det først. At familie ikke bør bite på uansett, er jeg enig i, men det skjer.

Anonymkode: 703bd...235

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. 

Var gift med en mann i veldig mange år. Familien min elsket ham og syntes han var så koselig og snill. Mot meg var han voldelig, både fysisk, psykisk og økonomisk. Jeg fortalte dem det. Mamma ba meg oppføre meg slik at han ikke ble sint og at «menn er sånn». 

Jeg gikk fra han. Det var veldig vanskelig, uten noe støtte eller nettverk. Jeg er livredd for han. Familien min har beholdt han på sosiale medier, sender han melding på bursdag og spør etter han hele tiden. De sier selv at de ikke vil ta parti i «konflikten» vår og at vi må bli venner igjen. De vet hva han har gjort. Potensielt livstruende vold. Og likevel står de ikke på min side. 

Det er et svik, og jeg kan ikke forstå det. Men de velger sitt liv, ts, og du kan velge ditt. Finn noen andre som støtter deg. Vi er mange som vet og som forstår og som aldri hadde valgt på den måten. 

Anonymkode: 97160...cfc

• Hjerte 23
Skrevet

Mange skriver at man skal værr lojal mot barnet, og mener man skal kutte brått ut svigerbarn, tydeligvis.

Jeg er bare delvis enig. Har levd en stund og sett mange skilsmisser. Det er som regel ikke slik at det er en skurk og en uskyldig, men selv to gode mennesker kan vikle seg inn i en dårlig dynamikk, slik at de har mye vondt mot hverandre den første tida etter bruddet. For famile og venner som er glade i begge to, er det ikke så opplagt at man bare skal ta parti med den ene. 
Ofte har man mange års historie med svoger-vennskap eller hvor svigerbarn har vært som egne barn i huset, og det kan være vanskelig å bryte av. Mange vil tolke plutselige anklager etter bruddet som en del av «tåka», før man kommer ut på andre siden og ting blir mer stabilt.

Derfor er det veldig viktig å være helt ærlig, ts. Og nei, detaljer trenger de ikke, men du må jo forklare ærlig hvordan forholdet har vært og hva som er hendt, om du vil at de skal forstå. Du kjenner situasjonen best, men hvis de har sett på ham som en sønn og har et godt forhold, trenger de fakta for å se det du ser.

Anonymkode: 80c86...870

• Liker 3
Skrevet

Opplevd lignende,men ikke fra foreldrene,men mine søsken og felles venner. Og hans slekt. Totalt utestengt fordi jeg ville skilles. Skilsmisse var uhørt og man holdt ut uansett. Han var voldelig og de visste det,men hadde skylapper på. Jeg måtte tåle såpass, ingen ekteskap er enkle. Nå er familien vår delt. Alle familiesammenkomster må deles, 1 der jeg og barna er velkommen og 1 der søsknene mine med deres familier. Har ikke sett søsknene, hans slekt (jeg var ganske god venninne med søsteren hans) eller andre felles venner på over 5 år. Jeg ble blokkert på alt av kommunikasjon til søsknene mine kort tid etter jeg flyttet fra mannen. Skjønte ingenting. Prøvde å få kontakt via foreldrene mine. De har også prøvd å få "fred" i familien,men fånyttes.

Resulterte i at jeg flyttet langt vekk og startet et nytt liv. Barna er flyttet ut for noen år siden, så det er heldigvis ikke noe samvær med eksen. 

Har hørt rykter om at søsknene mine har skjønt hvilken djevel han var og det er ikke lenger mer kontakt mellom de. Men likevel holder de avstand. Det er for de en stor fasade-sprekk å ha en søster som er skilt. Go figure....

Jeg har valgt å ta tiden til hjelp,men gruer meg til den dagen foreldrene mine ikke er her lenger. Da vil det bli et helvetes arveoppgjør tror jeg.

Anonymkode: 0d11a...c81

• Hjerte 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De vet hva han har gjort. Potensielt livstruende vold. Og likevel står de ikke på min side. 

Det er et svik, og jeg kan ikke forstå det. Men de velger sitt liv, ts, og du kan velge ditt. Finn noen andre som støtter deg. Vi er mange som vet og som forstår og som aldri hadde valgt på den måten. 

Anonymkode: 97160...cfc

Dette er selvsagt helt hårreisende.

Men samsvarer det med slik du kjenner dine foreldre fra før? 

• Liker 4
Skrevet

Du må fortelle. De aner jo ikke hva han har gjort og han lyver nok så det renner av han. Foreldrene mine fikk SJOKK da de til slutt skjønte hvordan den fine svigersønnen behandlet meg, og barnebarnet deres!

Anonymkode: 9bab4...cf5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Spiller ingen rolle hvem som har gjort hva. Man støtter uansett sine barn ! Sånn er det bare. Om ikke er de søppel og jeg hadde kutta dem. Så fremt du ikke har grisebanka ungene dine og mista omsorgen eller noe annet grusomt. De skal forholde seg til barna sine 

Anonymkode: 7ca04...5f0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det ligger i menneskets natur at det å gi ubetinget støtte er umulig - også når det gjelder egne barn. 

Til sine nærmeste er det åpenhet som gjelder. 

Anonymkode: 39626...7f5

• Liker 5
Skrevet

Kjenner dessverre til et lignende tilfelle. Foreldrene til min mors venninne er veldig religiøse og det var helt krise da datteren skilte seg fra sin voldelige mann. De visste til og med alt, men mente at ekteskapet var hellig og man holdt ut uansett. Det har vært veldig tungt for venninnen til min mor når hun stadig hører de har snakket med eksen og synes så synd på han. Han er en mestermanipulator og sitter og griner hos hennes foreldre. Til og med da de fikk vite at ekskona hans havnet på intensiven etter massiv bank trodde de ikke på at det kunne være så ille. 

Anonymkode: 19cd9...c09

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Spiller ingen rolle hvem som har gjort hva. Man støtter uansett sine barn ! Sånn er det bare. Om ikke er de søppel og jeg hadde kutta dem. Så fremt du ikke har grisebanka ungene dine og mista omsorgen eller noe annet grusomt. De skal forholde seg til barna sine 

Anonymkode: 7ca04...5f0

Ja, man støtter sine barn, men noen ganger forlanger kanskje de at foreldrene skal slå hånden av høyt elskede svigerbarn bare fordi det har vært et brudd. 
Utenforstående ser det utenfra, men samtidig begge sider, og hvis man oppfatter det som «passet ikke sammen, vokste fra hverandre» tenker man lett at den ene parten demoniserer den andre pga sårede følelser. 
Derfor må man være ærlig og ikke tviholde på fasaden! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du må fortelle. De aner jo ikke hva han har gjort og han lyver nok så det renner av han. Foreldrene mine fikk SJOKK da de til slutt skjønte hvordan den fine svigersønnen behandlet meg, og barnebarnet deres!

Anonymkode: 9bab4...cf5

Ja, dette, ts! 
Og til deg cf5, håper du har det bedre nå.

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig at dette fremstilles som om at det er ts sin feil at foreldrene hennes oppfører seg slik. Selv om de liker svigersønnen og ikke vet alt, så driver man ikke på sånn. Man støtter sitt eget barn og sitt eget barn bør bety mer enn svigersønn. 

Man inviterer da ikke vedkommende på besøk og ignorerer sin egen datter når man vet at han har gjort henne vondt.

Klart du kan fortelle alt i håp om at de da endrer mening, men det er ikke sikkert at de gjør det. 

Anonymkode: e7ec5...ee2

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hans foreldre og søsken valgte meg da han gikk da jeg var 7 måneder gravid. Vi var samboere og barnet var planlagt. Han valgte å være utro og han forlot meg. Hans foreldre og hans søsken var rasende på ham, og de stilte mye opp for meg. Når barnet kom har de vært fantastiske ❤️

Han og dama han var utro med er et par. De blir ikke så ofte invitert. Familien hans er fortsatt svært skuffet og sint over det han har gjort. 

Jeg er glad jeg har hans familie med meg. Hadde ikke klart dette uten dem. 

Anonymkode: c2c51...b5d

• Hjerte 4
Skrevet

Når ens egne foreldre ikke stiller seg bak èn i et samlivsbrudd så tenker jeg man har svært dårlig selvinnsikt. 

Min erfaring gjennom et 50 år langt liv er at de som er så hemmelighetsfullle samtidig er de som har mest å skjule, samtidig som de også er de som er mest manipulative. 

Anonymkode: e03f5...72e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det ligger i menneskets natur at det å gi ubetinget støtte er umulig - også når det gjelder egne barn. 

Til sine nærmeste er det åpenhet som gjelder. 

Anonymkode: 39626...7f5

Det ligger i menneskets natur å beskytte sitt eget avkom. Det er noe av det mest grunnleggende med oss. Og så har du alltids noen avvikere.

Anonymkode: 1881f...c77

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...