Gå til innhold

Lav igM

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tatt blodprøver og ser at jeg før sommeren hadde lav s-igM, men normale s-igg og s-iga. Det ble nylig tatt prøver av dette igjen og nå er s-igm enda lavere og de to andre er fremdeles normale. 

Legen er naturligvis stengt en søndag senkveld (skal kontakte ham i morgen), men er det noen her som har peiling på om dette er noe jeg trenger å bry meg om? Har googlet litt og det virker som det potensielt er et problem. 

Kan legge til at jeg har en historie med allergier, bihulebetennelser, luftveisinnfeksjoner, har i dag ME og som barn hadde jeg mange ørebetennelser.

Alle svar mottas med takk.

Anonymkode: 69415...9e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

AnonymBruker
Skrevet

Er du testet for cøliaki?

Anonymkode: c357e...bcc

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat nå, men et par ganger tidligere. Ingen utslag der.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være en type immunsvikt. Hvis lege bare har sjekket IgG og ikke subklassene av igG, bør subklassene sjekkes nå i tillegg. Mangler man subklasse igG i tillegg til igM er det vel CVID. Total IgG kan være nornal selv om man har subklasse defekt.

Anonymkode: 6b413...012

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan være en type immunsvikt. Hvis lege bare har sjekket IgG og ikke subklassene av igG, bør subklassene sjekkes nå i tillegg. Mangler man subklasse igG i tillegg til igM er det vel CVID. Total IgG kan være nornal selv om man har subklasse defekt.

Anonymkode: 6b413...012

Igg  og iga var normale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...