Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hos oss er det besteforeldre og barna som får julegaver.

De som er single får ingenting, mens de som er i par selvfølgelig får av partneren.

Må innrømme at det er litt ensomt å se på at alle pakker opp noe, men ikke oss single…🤷🏽‍♀️

Vi kan ikke kjøpe til hverandre heller, for vi er enige i at vi dropper oss voksne. 

Hvem får gaver julaften der du skal være?

Anonymkode: e39ce...002

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle sammen 

Anonymkode: f9259...7a9

• Liker 6
Skrevet

Vi gir til alle vi feirer jul sammen med, dvs barn, partnere, søsken, foreldre og besteforeldre. 

I år skal min kjæreste feire med meg og min fsmilie for førdte gang, og han har også kjøpt egen gave til min bestemor  mine foreldre,  søsken som feirer hos oss, og til mitt barn.

Jeg vet de har presanger til ham og. uten at jeg har bedt noen av dem kjøpe til hverandre., Ikke store ting, men en hyggelig oppmerksomhet  

Men tror de alle syns det er normalt og hyggelig å gi til de som er til stede. 

Og så gir jeg alltid til noen tanter onkler, søskenbarn vi ikke feirer med

Og til noen venninner jeg ikke feirer med. 

Anonymkode: c207b...30b

• Hjerte 1
Skrevet

I år blir det gaver til voksne barn. Til kjæresten til sønnen min og så gir jeg til mannen min.

Husdyrene i huset får også gaver🥰

Anonymkode: 57ab8...dd7

Skrevet

Alle får gaver. Foreldre, tanter, kusiner, svigerfamilie, foreldre, barn, kjæreste 

Anonymkode: cad8d...2ea

Skrevet

Vi er ikke mange, men alle får gave.

Anonymkode: 1a498...351

• Hjerte 1
Skrevet

Alle får gaver , og feirer jeg hos søsken hvor deres svigerforeldre f eks også er så kjøper man en liten ting til de også . 

Anonymkode: 5ac97...278

Skrevet

Alle. Vi gir til alle søsken med ektefelle, alle onkel/tantebarn, og begge foreldrepar. Uavhengig av hvem vi feirer med. 

I tillegg gir vi en liten oppmerksomhet til noen tanter/onkler vi er nære, og til en nabo som hjelper oss en del. Ellers vertinnegaver til de vi besøker (og får besøk av) i førjulstiden. 

Anonymkode: c6d73...8ec

Skrevet

Høres spesielt ut å skille på gavegiving ut fra hvilken sivilstatus man har!

Hos oss får alle gaver. Vi feirer selve julaften med mine foreldre, min søster med familie og våre barn. Alle får selvsagt gaver! Både til og fra hverandre. Store som små. I tillegg gir jeg jo (selvsagt?) julegaver til maaange andre også - som vi ikke møter på julaften. Bl.a svigers, mannens søsken m/ deres barn, våre bestevenner (3 par) og deres barn.

Skrevet (endret)

Nærmeste familie. Som er de jeg feirer jul sammen med. 

Endret av Phoenix Heart
Skrevet

Vi gir til alle. Men jeg forstår ikke hvorfor enslige hos dere ikke får noenting? En ting at dere voksne søsken ikke gir til hverandre, men får ikke dere fra deres egne foreldre? Og evt fra nieser/nevøer da? 

Anonymkode: 518c2...4a9

Skrevet

Alle som feirer med oss får da julegaver. også de single selvfølgelig.

De som får minst er nok de med flere barn,  men også de får en del.

Hadde jeg blitt singel og ikke fått en eneste julegave hadde jeg ikke gitt noen gaver heller. Hadde gitt en liten ting til den som arrangerte. Men den hadde blitt gitt ved ankomst, ikke havnet under juletreet. Gavebudsjettet mitt hadde jeg brukt på meg selv, kjøpt et par skikkelig fine gaver til meg selv som jeg derimot hadde lagt under treet.

Anonymkode: f9793...6f0

Skrevet

Å ikke gi gaver til dere single når dere har gitt gaver til resten, er galt i mine øyne. Her gir jeg til alle.

Anonymkode: 31a9b...999

• Liker 3
Skrevet

I år gir jeg kun til barnebarn. Har fått nok av alle de gangene jeg selv aldri har fått en julepresang. 

Anonymkode: c00b4...d27

• Hjerte 1
Skrevet

Alle får gave. Hørtes stusslig ut å ikke få gaver kun fordi man er singel og ikke har barn. Du har jo da gjerne kjøpt til barna? Her får min barnløse søster alltid gave fra alle oss andre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Å ikke gi gaver til dere single når dere har gitt gaver til resten, er galt i mine øyne. 

Anonymkode: 31a9b...999

Enig. Gir alltid retur til de som gir til barna våre. 

Anonymkode: 05056...5e1

• Liker 1
Skrevet

Alle får her🎄

Anonymkode: 095a6...400

• Liker 1
Skrevet

Bare barn! Om man absolutt vil gi til voksne gjør man det privat før julaften. Er en uting i min slekt og kjøpe gaver til voksne blir mye press og sløsing av penger. Vi voksne bryr oss mer og hyggen og maten. 

Skrevet
Selis skrev (6 minutter siden):

Vi voksne bryr oss mer og hyggen og maten.

Dere voksne kanskje , andre voksne synes det er både koselig å gi og få.

Anonymkode: f9793...6f0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...