Gå til innhold

Dere som har gått i behandling for Kompleks ptsd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har gått i behanfling for kompleks ptsd, hvor lenge gikk dere i behandling før dere ble bra, og hvilken behandling fikk dere?

Jeg skal starte i behandling hos dps med Emdr. Så jeg er spent på hvor lenge man må gå en sånn behandling.

Anonymkode: 30468...b1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk i over fem år, husker ikke hva metoder som ble brukt, men det var både snakking, øvelser, læring av teknikker og mye hjemmelekser.

Anonymkode: 27a98...64c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre?

AnonymBruker
Skrevet

10år, ble avsluttet fordi jeg ble verre. 

Anonymkode: 1177d...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var lenge ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg, men min partner har gått i terapi for dette i fem år, og skal fortsette videre. 

Anonymkode: 05909...07d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor lang tid tok det før du merket at du ble verre? 

Anonymkode: 0613c...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i behandling til og fra for EUPF i seks år. Nettopp starta i behandling for KPTSD nå og er usikker på hvor lang tid det vil ta. Feildiagnostisert i mange år. 

Anonymkode: 3fba7...27a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Først gikk jeg til emosjonsfokusert samtalebehandling i 3 år, det funka litt, men ikke mye.

Så prøvde jeg emdr en stund og det funka ikke i det hele tatt.

Gikk privat og tok ketaminassistert psykoterapi, det varte i 4 uker og jeg ble 90% frisk.

Har dessverre blitt retraumatisert nå fordi jeg måtte vitne mot den som traumatiserte meg, men jeg skal tilbake i KAP.

Anonymkode: 0513b...1d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør hvor lenge behandlingen varer, er at jrg kunne tenke meg å flytte. Jeg vet ikke hvordan det er å flytte behandlingssted, om man må døke seg inn på dps på ny, ellet om man kan bli overført?

Jeg fikk høre at emdr kunne ta et halvt år, men jeg vet jo ikke om jeg trenger mer og lengre behandling.

AnonymBruker
Skrevet

Så de som ikke har hatt ketamin- terapi, går som regel i 5- 10 år, og de blir verre?

Det høres jo ikke lovende ut...

Anonymkode: 2d517...360

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør hvor lenge behandlingen varer, er at jrg kunne tenke meg å flytte. Jeg vet ikke hvordan det er å flytte behandlingssted, om man må døke seg inn på dps på ny, ellet om man kan bli overført?

Jeg fikk høre at emdr kunne ta et halvt år, men jeg vet jo ikke om jeg trenger mer og lengre behandling.

Behandler overfører pasientrettighetene dine til ny DPS. 

Anonymkode: 5a63d...918

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så de som ikke har hatt ketamin- terapi, går som regel i 5- 10 år, og de blir verre?

Det høres jo ikke lovende ut...

Anonymkode: 2d517...360

Ketamin og piller utelukket for meg. Så da kan jeg visst se frem til lang behandlingstid 😅.

Jeg leste at Miley Cyrus var fornøyd med Emdr behandling, så er spent på å prøve det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...