AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:25 #1 Skrevet søndag kl. 20:25 Du som legger innsats og penger i hudpleie - hvilke produkter bruker du, og hva er budsjettet ditt? Jeg er en kvinne i 40-årene, som for få år siden aldri hadde kjøpt hudkrem noe annet sted enn på Kiwi. Og hadde aldri satt mine ben i en hudpleiesalong. Huden var slapp, porete og gusten. Forsøkte Dermapen ved en tilfeldighet. Og effekten det hadde på huden var helt magisk. Så nå går jeg jevnlig til Dermapen behandlinger, bruker ZO produkter, retinol, solfaktor og sminke fra hudpleiesalonger. Gleden det gir meg er enorm, og jeg har aldri hatt finere hud. Ser at dette koster meg 40 000 kr i året, men det er det verdt. Til gjengjeld verken røyker jeg, drikker, spiser ute eller reiser noe sted. Så dette er min svindyre luksus i hverdagen. Hva er ditt budsjett, og hva går pengene til? Hvilke produkter bruker du? Anonymkode: 278c8...970 6
AnonymBruker Skrevet i går, 06:47 #2 Skrevet i går, 06:47 Oj, du har ikke vurdert å finne en slags gyllen middelvei? Jeg er på din alder, bruker litt kombinasjon av billige og halvdyre produkter. Helt ærlig så merker jeg ikke så stor forskjell på ulike merker osv, men ser at huden ser bedre ut om jeg renser og bruker fuktighetskrem. Jeg bruker kanskje 3000kr på hudpleie i året totalt? Har aldri prøvd dermapen, da. Hva er det den gjør? Anonymkode: a0c4a...dea 4
AnonymBruker Skrevet i går, 06:51 #3 Skrevet i går, 06:51 Jeg er 40 og bruker kun solfaktor. Huden min er helt grei og ikke noe mindre fin enn andre 40-åringer sin. Tror mye hudpleie er tull jeg da. Tenker gener betyr mest og kosthold noe. Anonymkode: 7f3f7...c43 19 2
Fighter83 Skrevet i går, 07:00 #4 Skrevet i går, 07:00 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du som legger innsats og penger i hudpleie - hvilke produkter bruker du, og hva er budsjettet ditt? Jeg er en kvinne i 40-årene, som for få år siden aldri hadde kjøpt hudkrem noe annet sted enn på Kiwi. Og hadde aldri satt mine ben i en hudpleiesalong. Huden var slapp, porete og gusten. Forsøkte Dermapen ved en tilfeldighet. Og effekten det hadde på huden var helt magisk. Så nå går jeg jevnlig til Dermapen behandlinger, bruker ZO produkter, retinol, solfaktor og sminke fra hudpleiesalonger. Gleden det gir meg er enorm, og jeg har aldri hatt finere hud. Ser at dette koster meg 40 000 kr i året, men det er det verdt. Til gjengjeld verken røyker jeg, drikker, spiser ute eller reiser noe sted. Så dette er min svindyre luksus i hverdagen. Hva er ditt budsjett, og hva går pengene til? Hvilke produkter bruker du? Anonymkode: 278c8...970 Jeg er en enkel kiwi sjel som du var. Huden min er fin. Trener en del og bruker nok en type peeling på huden min med noe billig greier, innimellom. Er mer det å gni huden godt med en våt klut morgen og kveld + bruke en fuktighetsgivende krem etterpå som jeg tror godt på. Budsjettet mitt ligger på max 5000 pr år sånn jeg regner sammen hva produktene mine koster. Er jo flott om du har funnet noe du vil bruke penger på og er fornøyd med👏 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:03 #5 Skrevet i går, 07:03 40.000 😳 holy f…. Anonymkode: 7f840...809 9 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #6 Skrevet i går, 07:16 Jeg er nærmere 60 og bruker vann og frotteklut hver dag. De dagene jeg føler for fuktighet så bruker jeg biotherm oil ett eller annet. Den dunken har jeg hatt i sikkert 3 år og den varer noen mnd til. Så mine innkjøp til hudpleie er kanskje maks 100.- i året. Nå bruker ikke jeg annet enn mascara og knapt nok det. Annen sminke skjer kanskje hvert 5 år. Jeg er ikke skrukkete og har heller ingen tydelige porer. Jeg har alltid fått høre av andre at jeg har utrolig fin hud og har vært heldig fra fødselen av. Anonymkode: ef670...7b7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #7 Skrevet i går, 07:21 Jeg bruker; Morgen; Mild rensekrem. C-vitamin serum (varierer merke), Fukt etter behov, med solfaktor om sommeren. Kveld; To-stegs rens med oljebasert og vannbasert. Essens. Serum etter behov. Retinol+Niacinamide to ganger i uka. AHA+BHA (peeling) to ganger i uka. Fullt fokus på fukt og maske tre ganger i uka. Alltid fuktighetskrem og olje til slutt. Salong; tre-fire ganger i året. Tar hudanalyse først, og tilpasset behandling. ..Og så merker jeg at jeg blir mer nysgjerrig på hvorfor så mange som ikke er interessert i hudpleie henger på "velvære, hudpleie og kosmetikk" forumet, og atpåtil svarer i denne typen tråder 😜😂... Anonymkode: 3af15...b7c 10 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #8 Skrevet i går, 07:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ..Og så merker jeg at jeg blir mer nysgjerrig på hvorfor så mange som ikke er interessert i hudpleie henger på "velvære, hudpleie og kosmetikk" forumet, og atpåtil svarer i denne typen tråder 😜😂... Anonymkode: 3af15...b7c Jeg henger ikke der. Jeg henger på «siste innlegg». Ellers tenker jeg det er greit å være en motvekt til det vanvittige hudpleiekjøret som for tiden er på moten fra vugge til grav så å si. Jeg svarte på spørsmålet i trådtittelen. Anonymkode: 7f3f7...c43 15
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #9 Skrevet i går, 07:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg henger ikke der. Jeg henger på «siste innlegg». Ellers tenker jeg det er greit å være en motvekt til det vanvittige hudpleiekjøret som for tiden er på moten fra vugge til grav så å si. Jeg svarte på spørsmålet i trådtittelen. Anonymkode: 7f3f7...c43 Jeg bryr meg nada om bil. Vet du hva jeg gjør når jeg ser at noen ønsker tips om en bil i millionklassen? Scroller videre For noe bruker vel du også pengene dine på? Anonymkode: 3af15...b7c 5 3
Roci Skrevet i går, 07:38 #10 Skrevet i går, 07:38 Jeg aner ikke hva budsjettet mitt er, men det er nok betraktelig lavere da jeg ikke tar behandlinger hos hudpleier. Bruker også en kombinasjon av rimelige og dyrere produkter, da det etter min erfaring (og kunnskap) er ingredienslisten som teller mest, ikke merkenavnet. Noen av favorittproduktene mine er fra The Ordinary, og jeg merker absolutt forskjell på huden om jeg følger hudpleierutinen min eller ikke. Jeg har vært plaget med kombinert hud og store porer i t-sonen mesteparten av mitt voksne liv, og fikk endelig bukt med det da jeg "oppdaget" god hudpleie i begynnelsen av førtiårsalderen. Nå er huden min mye mer balansert, har en mye jevnere hudtone og betraktelig mindre synlige porer. Mimikkrynker har jeg selvsagt, men jeg er 54 år og synes det er helt greit. Eneste som plager meg litt er sinnarynken, så botox står på lista. 4 1
Roci Skrevet i går, 08:58 #11 Skrevet i går, 08:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg henger ikke der. Jeg henger på «siste innlegg». Ellers tenker jeg det er greit å være en motvekt til det vanvittige hudpleiekjøret som for tiden er på moten fra vugge til grav så å si. Jeg svarte på spørsmålet i trådtittelen. Anonymkode: 7f3f7...c43 Tenker du at dette underforumet er representativt for det "vanvittige hudpleiekjøret" som jeg ellers er enig i at vi får tredd nedover hodet fra reklame og sosiale media? Jeg tenker at det er mange nyanser mellom kun vaskeklut og vann og en 10-stegs koreansk hudpleierutine og behandlinger til flere tusen hos hudpleier eller hva man nå bruker, og jeg synes ikke at en påstand som at "all hudpleie er tull" (nå påstår ikke du det, altså, men det er alltid noen) er noen god motvekt eller særlig fruktbart i en diskusjon. 5
AnonymBruker Skrevet i går, 09:20 #12 Skrevet i går, 09:20 Jeg bruker ca 100 kr i måneden på billige og helt greie kremer, og så bruker jeg heller 40000 i året på reiser, god vin og hagehobbyen min. Det gir meg mye større glede. Anonymkode: a659d...fd6 7
AnonymBruker Skrevet i går, 09:26 #13 Skrevet i går, 09:26 Bruker nok ca 1500 kr i mnd. ZO produkter, botox hver 5.mnd og en ansiktsbehandling her og der. Anonymkode: 4c3db...48f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:27 #14 Skrevet i går, 09:27 Dere som bruker store summer på hudpleie: Er dere ikke klar over at kosthold og soleksponering betyr langt mer for huden? Anonymkode: 8222d...49a 4 5
Snok1 Skrevet i går, 09:33 #15 Skrevet i går, 09:33 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er ditt budsjett, og hva går pengene til? Hvilke produkter bruker du? Jeg kjøper en kvart liter Spenol til ca 40,- og har den et par år. Den hjelper mot tørre hender på vinteren. Har sunn og naturlig hud. M50++ 2
anonymLala Skrevet i går, 09:37 #16 Skrevet i går, 09:37 (endret) Roci skrev (38 minutter siden): Tenker du at dette underforumet er representativt for det "vanvittige hudpleiekjøret" som jeg ellers er enig i at vi får tredd nedover hodet fra reklame og sosiale media? Jeg tenker at det er mange nyanser mellom kun vaskeklut og vann og en 10-stegs koreansk hudpleierutine og behandlinger til flere tusen hos hudpleier eller hva man nå bruker, og jeg synes ikke at en påstand som at "all hudpleie er tull" (nå påstår ikke du det, altså, men det er alltid noen) er noen god motvekt eller særlig fruktbart i en diskusjon. Dette synes jeg og det er merkelig at folk har et behov for å svare på, når det er innlysende at ts ikke spør de som ikke bruker særlig hudpleie. Det er litt som å svare på en tråd i et spillforum av typen ‘’hvilke spill er dine favoritter og hvor mye bruker du i mnd på det?’’ med ‘’jeg bruker ingenting. Spiller ludo på hytta en gang i året og bruker ellers pengene mine på mer fornuftige ting’’. Altså, hallo? Folk har forskjellige interesser og behov? Endret i går, 09:37 av anonymLala 5
Roci Skrevet i går, 09:37 #17 Skrevet i går, 09:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som bruker store summer på hudpleie: Er dere ikke klar over at kosthold og soleksponering betyr langt mer for huden? Anonymkode: 8222d...49a Å bruke solkrem er uten tvil noe av det viktigste man gjør for å ta vare på huden sin.. Jeg ser jo at huden min ikke ser like bra ut hvis jeg slurver med kosthold og hudpleie, men utover det har ikke kosthold for min del hatt nevneverdig effekt verken på talgbalanse, fuktnivå eller pigmenteringer. Der er det hudpleie som har gitt resultater. 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #18 Skrevet i går, 09:44 Jeg bruker ca det samme som deg. Går til hudpleier ca. hver 6 uke. Botox ca. 3 ganger i året. Laser 1 gang i året. Hudpleieprodukter, her bruker jeg faktisk ikke det dyreste. Mye koreansk. Jeg er 35 år, og har i utgangspunktet "problemhud", men siste året har huden aldri vært så fin. Trenger ikke engang foundation lenger. Anonymkode: 44f74...ed8 2 1
Roci Skrevet i går, 09:46 #19 Skrevet i går, 09:46 anonymLala skrev (3 minutter siden): Dette synes jeg og det er merkelig at folk har et behov for å svare på, når det er innlysende at ts ikke spør de som ikke bruker særlig hudpleie. Det er litt som å svare på en tråd i et spillforum av typen ‘’hvilke spill er dine favoritter og hvor mye bruker du i mnd på det?’’ med ‘’jeg bruker ingenting. Spiller ludo på hytta en gang i året og bruker ellers pengene mine på mer fornuftige ting’’. Altså, hallo? Folk har forskjellige interesser og behov? Ja nettopp, men nå er det jo bare rett som det er at folk som ikke bruker særlig hudpleie, faktisk svarer i diverse tråder på underforumet, og da gjerne med innlegg av typen "hudpleie er bare tull og bortkastede penger" eller M50++ som gjerne anbefaler Spenol. I likhet med AB...b7c blir jeg litt nysgjerrig på hva som er motivasjonen. Den brukeren jeg siterte, skriver at hun ønsker å være en motvekt til hudpleiekjøret, og siden jeg er mer enn gjennomsnittlig interessert i hudpleie, synes jeg det er interessant å høre mer om hva hun mener 1 2
anonymLala Skrevet i går, 10:05 #20 Skrevet i går, 10:05 Roci skrev (17 minutter siden): Ja nettopp, men nå er det jo bare rett som det er at folk som ikke bruker særlig hudpleie, faktisk svarer i diverse tråder på underforumet, og da gjerne med innlegg av typen "hudpleie er bare tull og bortkastede penger" eller M50++ som gjerne anbefaler Spenol. I likhet med AB...b7c blir jeg litt nysgjerrig på hva som er motivasjonen. Den brukeren jeg siterte, skriver at hun ønsker å være en motvekt til hudpleiekjøret, og siden jeg er mer enn gjennomsnittlig interessert i hudpleie, synes jeg det er interessant å høre mer om hva hun mener Exactly! Om jeg vil være en motvekt til gamingkjøret, treningskjøret eller hvilke som helst andre interesser folk måtte ha og hva jeg synes om det er jo dette en idiotisk måte å gå frem om det, og sier mer om de menneskene som driver på sånn enn de som bare vil diskutere det de er opptatt av. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå