Thyra Skrevet mandag kl. 10:07 Forfatter #41 Skrevet mandag kl. 10:07 SPOCA skrev (3 timer siden): Det har aldri vært vanlig i f.eks min familie, selv ikke på 80- eller 90-tallet. Min familie er fra blant annet innlandet. Ikke i min familie heller, men hørte det var en del andre som hadde alkohol i selskapet.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:14 #42 Skrevet mandag kl. 10:14 Har også blitt til at vi har sluttet. Var en del alkohol frem til sånn 25, ble gravid som 28 åring og siden da kan jeg telle på fingrene hvor mange ganger jeg har drukket alkohol. Er nå 40, og mer eller mindre avholds. Hender det blir et glass champagne på nyttårsaften, men er usikker på om det er verdt det. 😝 Har pulsklokke ja, og det at man ser hvor tøft det er for kroppen er absolutt noe å tenke på! Julebord på jobben har også vært alkoholfritt de siste årene. Så det blir færre og færre anledninger hvor det hører med. Anonymkode: 4a3c9...a60
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:50 #43 Skrevet mandag kl. 13:50 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det drikkes mindre alkohol, men dessverre har det vært en dramatisk økning i bruk av hasj og kokain. Anonymkode: 95593...bf0 Mye mindre skadelig med hasj enn med alkohol, så det er bare bra. Kokain er det veldig synd at har vokst. Dessverre er det også de som drikker som tar det, så det blir dobbelt skadelig. Anonymkode: 57c35...1b5 1
Husmuse Skrevet mandag kl. 14:15 #44 Skrevet mandag kl. 14:15 Jeg tror det er begge deler. Jeg tror alkoholkonsumet har økt på enkelte arenaer det ikke var vanlig før. Blant annet småbarnsforeldre. Barselvin var vel ikke en greie før inntil noen år siden? Vi kan takke folkeopplysningen for den. Jeg tror også at mange i dag, spesielt unge, drikker mindre enn det generasjonene over 30 år gjorde i samme alder. Det er også mer hasj og andre narkotiske stoffer i dag.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:45 #45 Skrevet mandag kl. 18:45 Ja, det har absolutt blitt en trend i Norge å ikke drikke alkohol. Jeg bor og jobber i et annet europeisk land og kan spasere meg en tur på supermarkedet på søndag kveld og kjøpe en god Valpolicella på tilbud til 7 € I Norge: Kjøpe vin på en søndag = alkoholiker Kjøpe alkohol på tilbud = alkoholiker Drikke vin før klokken 17 = alkoholiker Drikke vin mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag = alkoholiker Drikke alene = alkoholiker Drikke mer enn et glass vin = alkoholiker Drikke vin når det er personer under 18 i lokalet = alkoholiker Gå på grøftefylla, få blackout og våkne i en fremmed seng full av spy på søndag formiddag = helt normalt Dra til syden for å drikke seg dritings hver dag i en uke = helt normalt Anonymkode: ea857...b03 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:59 #46 Skrevet mandag kl. 18:59 Det er nok ingen entydig sunnhetstrend på gang blant de unge. Noe av det absolutt mest helseskadelige som finnes - tobakksrøyking - tiltar blant ungdom og unge voksne, mens dop gradvis overtar for alkohol. Ikke en særlig positiv utvikling, spør dere meg. Anonymkode: fdba3...d78 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:12 #47 Skrevet mandag kl. 20:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det har absolutt blitt en trend i Norge å ikke drikke alkohol. Jeg bor og jobber i et annet europeisk land og kan spasere meg en tur på supermarkedet på søndag kveld og kjøpe en god Valpolicella på tilbud til 7 € I Norge: Kjøpe vin på en søndag = alkoholiker Kjøpe alkohol på tilbud = alkoholiker Drikke vin før klokken 17 = alkoholiker Drikke vin mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag = alkoholiker Drikke alene = alkoholiker Drikke mer enn et glass vin = alkoholiker Drikke vin når det er personer under 18 i lokalet = alkoholiker Gå på grøftefylla, få blackout og våkne i en fremmed seng full av spy på søndag formiddag = helt normalt Dra til syden for å drikke seg dritings hver dag i en uke = helt normalt Anonymkode: ea857...b03 majoritetens tyranni de ordner det fint for seg selv. 😅 Anonymkode: 70b6e...d7e 1
DesmondMiles Skrevet i går, 07:52 #48 Skrevet i går, 07:52 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, det har absolutt blitt en trend i Norge å ikke drikke alkohol. Jeg bor og jobber i et annet europeisk land og kan spasere meg en tur på supermarkedet på søndag kveld og kjøpe en god Valpolicella på tilbud til 7 € I Norge: Kjøpe vin på en søndag = alkoholiker Kjøpe alkohol på tilbud = alkoholiker Drikke vin før klokken 17 = alkoholiker Drikke vin mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag = alkoholiker Drikke alene = alkoholiker Drikke mer enn et glass vin = alkoholiker Drikke vin når det er personer under 18 i lokalet = alkoholiker Gå på grøftefylla, få blackout og våkne i en fremmed seng full av spy på søndag formiddag = helt normalt Dra til syden for å drikke seg dritings hver dag i en uke = helt normalt Anonymkode: ea857...b03 Dette var ganske så spot on ut i fra hva man leser på dette forumet.
AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #49 Skrevet i går, 10:15 Ja! Newsflash!!? Dette står det om (og har gjort det siste året) stadig i diverse medier. Det er trendy å være totalavholds og unge drikker også mindre enn tidligere... Anonymkode: 341b4...096 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #50 Skrevet 23 timer siden Har aldri forstått den besettelsen mange har med alkohol til maten. Brus eller saft smaker da bedre enn alkohol. Til fest derimot er alkohol et utmerket sosialt smøremiddel. Selv om det er skjelden jeg er på fest, og dermed skjelden jeg drikker alkohol. Men det er vel sikkert en bra ting. Har heller aldri noe alkohol hjemme, og har aldri hatt noe som helst lyst til å drikke alene. Så jeg har ingen forståelse for alkoholikere siden jeg ikke syns alkohol smaker noe spesielt godt, og det ikke frister det minste å drikke for noe annet enn som en sosial booster på fest en skjelden gang. Anonymkode: a7155...b30 1
DesmondMiles Skrevet 23 timer siden #51 Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har aldri forstått den besettelsen mange har med alkohol til maten. Brus eller saft smaker da bedre enn alkohol. Anonymkode: a7155...b30 Søt drikke er bare godt til junkfood som burger, kebab eller pizza fra et fast food sted, og selv da kler en øl maten bedre. Og dette kommer fra noen som elsker brus, energidrikk og saft (og milkshake!). AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så jeg har ingen forståelse for alkoholikere siden jeg ikke syns alkohol smaker noe spesielt godt, og det ikke frister det minste å drikke for noe annet enn som en sosial booster på fest en skjelden gang. Anonymkode: a7155...b30 Man er da ikke alkoholiker fordi man synes alkoholholdig drikke er godt. Endret 23 timer siden av DesmondMiles
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå