AnonymBruker Skrevet 23. november #1 Skrevet 23. november Er gravid i uke 36 og fikk omgangssyke sist tirsdag. Er det vanlig at symptomene henger igjen lenger når man er gravid? Fikk en «mild» runde med diaré, kvalme og svimmelhet men uten oppkast. Selv om jeg ikke kastet opp var jeg så kvalm og svimmel de første dagene at jeg var helt sengeliggende. Er nå litt mer ute av sengen, men fremdeles magetrøbbel og kvalme etter 5 døgn. Skal utrolig lite til før jeg blir dårlig/kvalm og må legge meg nedpå igjen. Er dette normalt? Ikke opplevd å være så preget så lenge med kvalme tidligere. Kvalmen er jo ofte noe av det første som gå over når man slutter å spy, så lurer på om kroppen bruker lenger tid pga graviditeten Noen med gravide som har opplevd lignende? Anonymkode: 8fef4...5dd
AnonymBruker Skrevet 23. november #2 Skrevet 23. november Sykdom kan tidvis henge i litt ekstra når man er gravid. Immunforsvaret jobber på spreng med stadig endring i kroppens hornonbalanse etc.. Anonymkode: fb763...b38
AnonymBruker Skrevet 24. november #3 Skrevet 24. november Det er min erfaring også at sykdom sitter i noen dager lenger enn normalt som gravid. Det gjaldt både omgangssyke i første trimester og corona i siste. Anonymkode: 2c7d9...add
HeleneHS Skrevet 24. november #4 Skrevet 24. november Vet ikke hvordan omgangssyke utarter seg som gravid, men har lyst å legge til at kvalme også kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Hvis du i tillegg har hodepine, er veldig hoven, så kan det være veldig lurt å sjekke blodtrykk og eventuelt ta urinprøve for å se om du har proteiner. Hvis du er usikker, så ring jordmor/fastlegen og forhører deg om det er vanlig eller burde følges opp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå