Gå til innhold

Sokker som ikke suger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har 46 i skostørrelse. Det er vanskelig å finne sokker som passer, 41-46 passer ikke lenger etter første runde i vaskemaskinen. 46-48 går sånn passe. Det som går an er dressokker fra Dressmann, en stund. Dessverre er disse tynne, og de blir "harde" etterhvert, og selvfølgelig også små. 

Jeg lurer på om det er noen som har noen merker eller butikker å anbefale, eller vet om sokker med høy trådtetthet (thread count) eller noe. Jeg forstår at sokker er forbruksvarer, men de skal da vare lenger enn et lite år, og tåle vask på 40 grader? Ikke bruker jeg spesielt mye vaskepulver heller. 

Jeg har prøvd sokker på Dressmann, Europris, XXL, H&M, Cubus, Sportmann, ulike matbutikker, etc. Jeg  vil bare ha sokker som føles som før! Som ikke "klemmer" foten min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg kvinne så erfaring med størrelse 46 har jeg ikke. Men mine beste sokker er sokker kjøpt fra dyrere produsenter av sokker og strømper.

Mange sokker fra vanlige butikker blir stivere, krymper litt ved vask eller blir for fort slitt.

Sokker av natur er en forbruksvare. Dette gjør det jo lite fristende å svi av mange 100 lapper på sokker men det er kvalitetsforskjeller også her. Jeg hadde mange ankel sokker i en silke blanding som varte i årevis og hold formen og bevarte mykhet helt til de ble naturlig slitt ut. Disse koster selvsagt ikke det samme som en 5 pakk fra hm. Så hvis du har spesielle behov må du kanskje gå til spesial forretninger for sokker og strømper. Hvordan tilbudet er for menn kjenner jeg ikke til. Synes også tilbudet er litt labert her i Norge. 

For denne årstiden er mine mest behagelige sokker kjøp fra falke ull silke blanding og pierre robert sine tynneste ull kne strømper og disse tynne røde og rosa ull sokkene fra en tidligere sammarbeidskolleksjon. Men de går ikke opp til str 46 da de er ment for kvinner. Hvordan herre sokkene er kan jeg ikke svare på.

Angående sokker du skulle forvente var gode så er jeg skuffet over adidas sokker. Lignende modeller hos cubus holder seg faktisk bedre. 

Anonymkode: 0f964...198

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker bare sokker fra Cubus (svarte, kjøpt i 5-pk). Opplever at de holder seg godt,og strammer ikke. Passelig tynne,m n ikke for tynne.

Men har ikke erfaring med sokker i din størrelse.

Skrevet

Jeg brukte før sokkene som selges på Coop.
Pier Rober eller hva dem kalles.
Helt ok og ikke dyre.

Men på ferie kom jeg over DV8socks.
Må si jeg er ekstremt fornøyd med kvaliteten.

Merket er vist fra Irland, men jeg fant dem i et annet land.

Anonymkode: 9d77a...4a5

Skrevet
Skrevet

Adidas, Nike, Fake, Polo og Happy socks er det mannen sverger til. Han bruker 46-48 i sko

Anonymkode: 0304e...38c

Skrevet
HemmeligSpion skrev (På 23.11.2025 den 14.05):

Hei!

Jeg har 46 i skostørrelse. Det er vanskelig å finne sokker som passer, 41-46 passer ikke lenger etter første runde i vaskemaskinen. 46-48 går sånn passe. Det som går an er dressokker fra Dressmann, en stund. Dessverre er disse tynne, og de blir "harde" etterhvert, og selvfølgelig også små. 

Jeg lurer på om det er noen som har noen merker eller butikker å anbefale, eller vet om sokker med høy trådtetthet (thread count) eller noe. Jeg forstår at sokker er forbruksvarer, men de skal da vare lenger enn et lite år, og tåle vask på 40 grader? Ikke bruker jeg spesielt mye vaskepulver heller. 

Jeg har prøvd sokker på Dressmann, Europris, XXL, H&M, Cubus, Sportmann, ulike matbutikker, etc. Jeg  vil bare ha sokker som føles som før! Som ikke "klemmer" foten min...

Kan absolutt anbefale

https://myfeet.no/collections/sokker?sort_by=manual&filter.v.option.storlek=46&filter.v.option.storlek=47#d5fd6bbbc9233a892db39e001f65a18e

Satte filter på 46/47. Om du har noen fotproblemer kan du legge inn i filter og. 

Anonymkode: 0db2a...422

AnonymBruker
Skrevet

De bambussokkene som selges på dugnad av lag og foreninger er de beste som finnes hvis man skal ha høyt skaft. Dette i flg min mann og jeh registrerer at han bruker de mye og de er like hele etter to år (kjøpte de mens jeg gikk på turnparti). Som ankelsokker digger han Adidas sine.

Anonymkode: 25aad...5fd

AnonymBruker
Skrevet

Sparkjøp har sokker i stor størrelse. Aner ingenting om komfort da.

Anonymkode: 94cad...860

AnonymBruker
Skrevet

Sokkene fra kock sokker og sko. Kvalitet. 

Anonymkode: 50c60...895

Skrevet (endret)

Om sokker varer et år kommer vel an på hvor mange sokkepar du har. Jeg sverger til tynne svarte ullsokker fra cubus, fordi de er gode og varme, men varighet vet jeg lite om. Pleier å kjøpe tre pk for prisen av to en gang hver sesong, og synes de er verdt det. Tynne som vanlige sokker, men gode som ull. Varighet kan jeg si så lite om, fordi jeg har så mange av dem, og de havner litt rundtomkring. Noen på hytta, noen hos svigermor, noen på mine foreldres hytta, noen hos barna, og så videre. De krymper, men så kan man likevel trekke dem på seg. Blir bare tettere og bedre egentlig. Til det går hull på en tå. 

Endret av Trolltunge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...