Gå til innhold

Hvilke julegaver ville du som ansatt satt pris på?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva ville du likt å få i julegave fra jobben, hvis du jobbet fulltid i en liten bedrift med litt anstrengt økonomi, og alle som jobber der er klar over situasjonen? 

PS. Hvis du skal svare penger eller gavekort, fint om du sier beløp. 

Jeg har fått ansvar for julegavene i år, og vil gjerne finne noe som gleder mest mulig. Det kan gjerne være en kombinasjon av flere ting. 

Anonymkode: 85cc8...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker godt å få spiselige ting. Trøfler og spekemat for eksempel. En gang fikk jeg faktisk et helt fenalår😅

Anonymkode: db709...91b

• Liker 1
Skrevet

Vi var i samme situasjon i fjor. Jeg som sjef skulle gi en gave til de ansatte, men hadde anstrengt økonomi. Jeg kjøpte en liten eske fin sjokolade, også skrev jeg et personlig kort. I kortet trakk jeg frem noe bra den ansatte hadde gjort på jobb, enten for bedriften eller for en kollega. Det ble satt utrolig stor pris på! Ikke sjokoladen, men kortet. 

Anonymkode: 75768...60e

• Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva ville du likt å få i julegave fra jobben, hvis du jobbet fulltid i en liten bedrift med litt anstrengt økonomi, og alle som jobber der er klar over situasjonen? 

PS. Hvis du skal svare penger eller gavekort, fint om du sier beløp. 

Jeg har fått ansvar for julegavene i år, og vil gjerne finne noe som gleder mest mulig. Det kan gjerne være en kombinasjon av flere ting. 

Penger/bonus.:)

Eventuelt gavekort. 

Anonymkode: c50be...3a7

Skrevet

Hvilken pris tenker du gaven skal ligge på?

Anonymkode: 98abe...d2f

• Liker 1
Skrevet

På jobben kan vi velge mellom 4 alternativ der 1 av dem er en donasjon til veldedig forhold. 

For bedre tips er det en god idé og informere om maks pris og ca hvor mange ansatte. 

De gavene som er best likt på jobben er de som har en hvis kvalitet over seg så det ikke føles som noe billig tull. Og som ikke er for sære.

Vannflaske av kvalitet som Les Artistes stål flaskene som er i svært god kvalitet. Holder temperaturen lenge. Veldig god kork på de.

Øyo kjøkken kniv sett. 

Min far fikk et kvalitets ullpledd en gang i tiden som fortsatt er i bruk men dette blir vel for dyrt. 

En god termos fra Stanley eller stanley termokopp for kaffe. 

Har også fått ulike gavekort det er som regel helt ok det også. Typ 2 kinobilletter. Eller slike univarsal kort. 

Jentene på tunet sjokolade eske. Men hvis du vet at flere i bedriften ikke spiser sjokolade eller har melkeallergi så er dette en dårlig gave.

En parker penn i slik eske. 

Anonymkode: 7d9f4...44f

• Liker 1
Skrevet

Sitteunderlag i ull.

skjærefjøl i tre. 

julegodtepakke.

Men ikke blomster, som jeg alltid får på døra mens jeg ikke er hjemme 😂

Anonymkode: 94fd8...eff

• Liker 1
Skrevet

Dersom jeg hadde jobbet i en liten bedrift som sliter, ville jeg satt mest pris på at bedriften droppet julegaver.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor mye tenker du at du kan bruke? 

Anonymkode: 8b7e1...1ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kinogavekort har jeg satt pris på. Det samme med spiselige ting, men da må man legge ved litt ulikt så de fleste kan få noe de liker/tåler. 

Ting jeg IKKE har satt pris på fra min arbeidsgiver: Alkohol (jeg drikker ikke, og det vet de). Ting med firmalogo. En ryggsekk vi fikk har jeg brukt, men vannflaske eller telys med firmalogo, nei. Ting til kjøkkenet blir gitt videre, da det er fullt hos meg. 

Anonymkode: ea67a...eb7

• Liker 1
Skrevet

Det spørs jo hvor anstrengt økonomien er. Hvis det e trangt er det uansett et riktig signal å holde gaven ganske nøktern. 

Jeg ville holdt meg under 500 kroner. Universalgavekort kan være fint. Det finnes sikkert folk som klarer å surmule over det også, men da leter de etter ting å være vrange for. ;) 

Blant de beste fysiske gavene jeg har fått er en termokopp fra Stanley, et godt ullpledd i nøytral farge (akkurat nå er det forresten 50% på pledd hos KID) og matpose med godsaker (konfekt, te og kaffe). En vannkaraffel jeg fikk en gang er også blant det jeg har brukt aller mest, men jeg husker det var delte meninger om akkurat den. 

Unngå krus/kaffekopper og telysestaker. Veldig mange har mer enn nok av akkurat det. 

Skrevet

Støtter forslaget om å gi de ansatte en termokopp.

Ellers kan et gavekort hos ARK også være nyttig 🤓

Anonymkode: 5259d...9c2

Skrevet

Jeg vil heller at de ser meg og gir litt positivitet i hverdagen enn julegaver. Her er det ingen av delene. 

Anonymkode: 477b1...804

Skrevet

Felles Julelunsj og et håndskrevet kort hadde jeg syntes var veldig fint. Det er liksom noe mange ikke tar seg tid til. 

Anonymkode: 4e8f7...d1a

• Liker 3
Skrevet

Avhengig av hva bedriften driver med.
Har fått kopp med logo fra cirkel K noen gang.
Genialt med gratis kaffe et helt år.

Men den gaven jeg har fått som faktisk brukes er et grillforkle.
Og faktisk en skjærefjøl av god kvalitet.

I år var et av valgene en flaske gløgg fra DritForbanna. Gløgg | Produktkategorier | Dritforbanna
(i år får vi velge selv)

Kan legge til at produkter fra DritForbanna er fine gaver.
Mye man kan velge mellom, og helt ok priser for gaver fra jobben.

Skrevet

Hvorfor gjøre det vanskelig?

Gi et gavekort på 3-500 avhengig av hva firmaet har råd til hos den lokale handelstanden. Sleng på et håndskrevet julekort med noen hyggelige ord om den medarbeideren.

Det er digg å kunne kjøpe seg fine blomster til jul eller et bidrag til all den dyre julematen, eller et ekstra bidrag til gaven til noen i familien.

Firmagaver med logo på er helt rævva å få. Og spiselige ting..alltid noen som er allergisk/ liker ikke etc. 

Anonymkode: 629bc...030

Skrevet

Skapene mine tyter over av termokopper og termoser - har ikke kjøpt en eneste av de selv… Trodde de fleste hadde det slik? Generisk gave som har vært mye brukt hos lag/foreninger/bedrifter.

Finnes det noen lokale matprodusenter i området? Her har slikt vært populært. Ost fra et lokalt ysteri, kaffe fra lokalt kaffebrenneri, julebrus fra lokal småskala produksjon, kjøttpålegg fra lokal slakteri f.eks.

Men hadde jeg jobbet i en liten bedrift jeg visste slet økonomisk ville jeg nok aller mest satt pris på at de ikke brukte store summer på en julegave.

En hyggelig, felles julelunsj hadde vært mer enn nok :) litt tid sammen og kanskje noen gode ord fra ledelsen. Er noe med å vise menneskelighet og faktisk bry seg som er viktigst når kanskje ansatte er litt usikre på bedriftens fremtid?

En julegave hadde jeg forventet ikke var annet enn noe lite, symbolsk. Type litt julesjokolade eller noe.

Anonymkode: 982f8...26a

• Liker 1
Skrevet

Gi gavekort eller dropp det, eventuelt gi til et veldedig formål som de ansatte er med og bestemmer. 

Velger du å gi en gave kan jeg garantere at noen blir misfornøyde, uansett hva du velger. Og slik misnøye har en tendens til å spre seg.

Skrevet

Tror jeg hadde satt mest pris på julekaffe og sjokolade. Ikke termokopper eller andre småting.

Personlig kort hørtes trivelig ut

Anonymkode: 3c905...c67

Skrevet

Spiselige ting ja. Salt og pepperbøsse (99kr på Europris). God olivenolje. Har tidligere fått toalettmappe, stygg og dårlig sekk, dårlig powerbank… gikk rett i søpla. Da er det bedre med en donasjon til et godt formål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...