Gå til innhold

Har du det såpass ryddig at du kan ta i mot uventet besøk?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

og pleier du få uventet besøk ofte? 

Jeg er fra akershus og er ikke vant med uanmeldt besøk, men vi har flyttet til mannens hjemsted i vest og her kommer både besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og kamerater på uventet besøk. Det er ikke noe stress for min del, jeg er sosial av meg, men sliter litt med å holde huset ryddig til en hver tid. Vi har tre barn og alle tre roter greit😅

Hvor i landet bor du og er det vanlig med uventet besøk?

Anonymkode: 09788...4f5

Du trenger ikke ha det striglet, oppvask i kummen og tørkestativ i stuen samt leker på gulvet er innafor 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (2 timer siden):

Nå har jeg det, men huset er fullt i julepynt som jeg skal sette opp, så det er liten plass til å bevege seg.

Så koselig😍

Anonymkode: 75601...65d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har det ikke ryddig. Men vi tar i mot besøk, og så blir vi litt flau og ler litt av det 😅🙈 i perioder er det ekstremt her, men mye er pga oppussing 😅

Anonymkode: 06e30...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uventet besøk husker jeg ikke sist vi hadde her i hus,så det er ikke noe problem. 

Anonymkode: 9b973...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp i et "rotehus" (min mor har hoarder-tendenser og min far har nærmest gitt opp å få kastet noe), så mitt mål da jeg flyttet hjemmefra var at jeg alltid skulle ha det så ryddig og rent at jeg kunne slippe inn folk som kom uanmeldt. Og det har jeg klart å overholde i 35 år.

Vokste opp i by, men bor nå på bygda. Uventet besøk forekommer, men ikke så ofte som tidligere. 

Anonymkode: 9512f...638

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det alltid plettfritt, Ikke noe rot og aldri støv noen steder. Jeg bor alene så det er veldig enkelt å få det slik. Men nei har aldri uventet besøk og hadde ikke åpnet døren om noen plutselig hadde ringt på. Eller jeg kunne, men kommer aldri til å gjøre det. 

Anonymkode: 14c5f...c70

AnonymBruker
Skrevet

Denne blir som anonym, og motvekta i forhold til andre vil jeg tro..

Jeg kunne aldri i verden fått uanmeldt besøk, og sliter med å få det akseptabelt selv om jeg vet av det noen dager i forveien. Sliter noe voldsomt med adhd, og har ikke hatt et ryddig hjem så lenge jeg kan huske. Ja, skippertak en gang i blant, men det er lenge i mellom. Det er veldig skamfult og jeg får sjeldent besøk av andre enn de nærmeste. Vet ikke om folk vet hvor ille det står til, prøver alltid å ha gardinene trekt for så ikke folk skal se når de går forbi. Det er i hovedsak ting jeg sliter med, men det er jo ikke videre enkelt å vaske heller når det ikke finnes en hel ren flate fordi det står ting rundt omkring. 

Føler dette er veldig tabu og noe jeg stadig føler mye skam over. Hver eneste uke har jeg som mål å rydde opp en gang for alle, men jeg lykkes aldri. Er utrolig sliten og lei hele situasjonen, og håper ikke jeg får en masse "dette klarer du" kommentarer, for tro meg jeg har prøvd. Men jeg klarer ikke lage system og holde på det. 

Anonymkode: c4b60...733

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig. De dagene jeg føler meg ufresh, har det rotete og det kommer folk på døra blir jeg så flau at jeg blir fysisk uvell.  Så nei takk til uanmeldt besøk, ring og hør om det passer eller aller helst avtal minst noen timer i forveien. Da blir det myye triveligere. 

Anonymkode: 75a10...ce8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det alltid ryddig og rent. Det er ganske lett for vår del, vi er bare to ryddige voksne med mer fritid enn gjennomsnittet. Ingen barn eller dyr og god plass.

Hadde ikke åpna for uanmeldt besøk uansett😆

Anonymkode: 6794c...8fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det ryddig nok, egentlig. Jeg har faktisk nettopp hatt uanmeldt besøk.

Men jeg liker allikavel ikke uanmeldt besøk. Når jeg skal ha besøk så liker jeg å gå over badet en ekstra gang, og vite at jeg har noe å servere etc. Da er det hyggelig å vite det dagen før. Jeg mener uansett det er høflig å si ifra i god tid.

Anonymkode: 51cb4...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer situasjoner i livet da rot og uryddighet ikke betyr noe. F.eks da ene foreldren min døde. Da ville vi komme sammen i sorgen, alle bare kastet seg i bilen og kom. Ingenting var i orden i huset, jeg selv gikk i skitne klær og alt sto på hodet. Gjennom kvelden var mellom 10 og 20 personer innom og passet på hverandre og fikk snakket. Siden det var uventet dødsfall var og helsepersonell og politi i tillegg til familie og begravelsesbyrå innom. Jeg satt i sofaen og var nummen og hva som lå av rot her og der streifet ikke innon tankene mine. 

Slike situasjoner oppstår og da må man legg fra seg kontroll og ocd . 

Anonymkode: 4b908...127

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det alltid ryddig, men jeg liker ikke uanmeldt besøk. 

• Liker 1
Skrevet
Thyra skrev (7 timer siden):

Er det virkelig så farlig om noen ser at man ikke har det strøkent hjemme?

Nope 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei til begge spørsmålene. 

Anonymkode: 32c54...c75

AnonymBruker
Skrevet

Før barn - ja, lett!

med to barnehagebarn og foreldre i fulle jobber ++ absolutt ikke.

Anonymkode: 832fd...213

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tyl skrev (8 timer siden):

Er alenefar på bygda og får heldigvis ofte uanmeldt besøk av familie og venner. Her står klær til tørk i stua og oppvasken står på kjøkkenbenken. Tegninger,  lego og fargeblyanter fra kidsa ligger litt her og der,  men ikkje verre en at besøket kommer seg fint inn og kommer faktisk igjen flere ganger.. Her e reint og koselig, så om ikke folk tåler å sjå litt rot treng dei ikkje komme her på besøk hvertfall.. Bedre med litt rot enn enn eit reint helvete.. 😄

Alenefar kommer unna med hva som helst, mor derimot... 

Anonymkode: ce041...2f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna har flyttet ut. Det er alltid ryddig nok til at noen kan stikke innom. Jeg takler helt fint at folk stikker innom. 

Anonymkode: 9476a...fa2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det alltid ryddig, men kan være litt div. støv her og der til tider. Liker ikke å få uanmeldt besøk. Bare en som pleier å komme uanmeldt, selvfølgelig svigermor. Ellers spør folk om vi er hjemme på forhånd. Bor i liten by i Nordland. 

Anonymkode: e65a5...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi pusser opp - og har gjort det i fire måneder nå. Fullstendig kaos🤣 men tar fint imot besøk likevel, de vi kjenner er vant nå. Nord-Norge.

Anonymkode: 0bb96...fc0

Skrevet

Det er såpass at jeg kan ha besøk, men kan bli flau over gangen innimellom. Den brukes som lagringsplass av alt mulig tull. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...