Gå til innhold

Har du det såpass ryddig at du kan ta i mot uventet besøk?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og pleier du få uventet besøk ofte? 

Jeg er fra akershus og er ikke vant med uanmeldt besøk, men vi har flyttet til mannens hjemsted i vest og her kommer både besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og kamerater på uventet besøk. Det er ikke noe stress for min del, jeg er sosial av meg, men sliter litt med å holde huset ryddig til en hver tid. Vi har tre barn og alle tre roter greit😅

Hvor i landet bor du og er det vanlig med uventet besøk?

Anonymkode: 09788...4f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det såpass og mer til, men mannen drar dette ned. Og nei da ønsker jeg ikke uandmeldt for det er flaut!

Anonymkode: b9313...34a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor halve tiden i leilighet i Oslo, halve i enebolig på bygda på Vestlandet.

Har sett ryddig begge steder, men er ikke noe glad i uanmeldte gjester. 

I Oslo er uanmeldt besøk kun foreldre til barns venner som kan komme innom et øyeblikk i forbindelse med henting av unger. På bygda dukker det stadig opp noen, minst annen hver dag.

Anonymkode: 76af5...af4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja egentlig. Har det langt fra strøkent til enhver tid, men såpass at jeg tør å slippe folk inn døren. Noen kopper på stuebordet tar kort tid å stable inn på kjøkkenet og de aller fleste rynker heldigvis ikke på nesen over at det kanskje står litt rot på kjøkkenbenken. Har det såpass ryddig at det tar meg noen minutter å ta et skippertak om det plutselig kommer noen. Skjer heldigvis ikke så ofte!

Anonymkode: 50833...0f8

• Liker 4
Skrevet

Får jeg uventet besøk later jeg som om jeg ikke er hjemme😂 For det første har jeg det rotete, for det andre liker jeg ikke å bare plutselig å få besøk. Skjer heldigvis tilnærmet aldri.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Skjer heldigvis ikke ofte...men ja det kan være litt rotete her... klarer ikke holde det 100 prosent ryddig hele tiden. 

Men håpe at de som kommer på besøk kommer for meg og ikke er ryddig hus 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med små barn: nei! Hatet at det kom uanmeldt da! Hendte jeg ikke hadde sovet og prioriterte å ta igjen søvn før jeg vasket, og så stod det plutselig folk i stua😓

Nå som barna er større og jeg har mer tid alene hjemme: ja. Ikke strøkent, kan være «rot» fra at det vi holder på med eller akkurat holdt på med, men nok til at det er ok med uanmeldt besøk.

Anonymkode: eb7b2...342

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det ryddig og rent, men det står ikke like bra til med ting å kunne by på... 

Anonymkode: 03938...319

• Liker 2
Skrevet

Ror bryr jeg meg lite om, så fremt det ikke er undertøy, møkkete service eller andre åpenbart uhygieniske ting. Vi bor her og vi lever her. Og når det kommer til renhold, har jeg det til en hver tid rent nok til at jeg ikke blir flau om det kommer folk innom!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan alltid ta imot uanmeldt besøk og det skjer flere ganger i uka at folk stikker innom😀

Anonymkode: 0a1f9...3a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg. Bor i nord, men selv her er det sjeldent med uanmeldt besøk. De fleste ringer eller sender melding på forhånd. Men det hender at familiemedlemmer stikker innom uten å gi beskjed først; foreldre, søsken, barn.

Men uavhengig av risiko for uanmeldt besøk, grunnen til at jeg har det sånn passelig strøket til enhver tid er at jeg trives best sånn. Liker å ha det fint og ryddig rundt meg uansett om jeg er alene eller venter besøk. 

Anonymkode: cbafe...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja . For å si det sånn: Jeg er singel og lever det glade singellivet i Oslo. Leiligheten er alltid i en sånn forfatning at jeg kan invitere noen med meg hjem 😅

Anonymkode: d2c1c...d99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik det best fungerer for meg i hverdagen. 

Tar aldri imot uanmeldt besøk uansett, så hvordan det ser ut her er ikke en bekymring. 

Anonymkode: d4295...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her holdes det rent og ryddig.

Men får aldri uventet besøk. 

Anonymkode: 8533f...e72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det slik det best fungerer for meg i hverdagen. 

Tar aldri imot uanmeldt besøk uansett, så hvordan det ser ut her er ikke en bekymring. 

Anonymkode: d4295...3a1

Så om noen kommer og ringer på døra åpner du ikke?

Anonymkode: cbafe...92d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ryddig nok til å kunne slippe inn folk uten å skjems, ja. Det handler mest om at jeg mistrives i eget hjem når det blir for mye rot, heller enn at det skal være presentavekt for andre. Da jeg bodde sammen med eksmannen, var det flaut med uanmeldt besøk, han var rotekopp og bidro lite i hjemmet.

Anonymkode: ffc0c...76f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg, men det er fordi det er ryddig i hjemmet basis. Folk flest ser forskjell på kopper på kjøkkenbordet og leker på gulvet i hverdagen og et hjem hvor det hauger seg opp over måneder. Sistnevnte er uaktuelt.

Anonymkode: 91490...426

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! 
Vi har normal hygiene, og er ryddige av oss alle fem. 

Her kan folk mer enn gjerne komme uanmeldt (passer det ikke, så sier vi jo bare at det ikke passer). 

Anonymkode: 7e9b1...185

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er for og dårlig renhold for dere? 

Har venninner som beklager rotet sitt, men rotet består av to kaffekopper på bordet, en søppelpose ved inngangsdøren som skal ut, 2 glass i vasken og en genser liggende ved skittentøyskurven på badet. 

Også er det andre som har en kleshaug som skal brettes utover halve sofaen, smuler fra tre dager under bordet, leker liggende utover stue, kjøkken og gang, en kleshaug på badegulvet, såperester og tannkrem i vasken, tykt støv over alle hyller, synlige hybelkaniner, en overfylt kjøkkenvask, og 15 par sko liggende slengt rundt om i gangen. 

Anonymkode: a44f6...ae3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg kan ikke en gang skylde det på barna for de er flinkere en meg til å rydde. Jeg har alltid vært et rotehode. Det er ikke slik at det flyter her, men rotete nok til at jeg hadde skjemtes litt om noen skulle komme inn hit nå. 

Anonymkode: 71098...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...