AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:28 #1 Skrevet søndag kl. 08:28 45 år, alene med en gutt på 16. Er ufør, men likevel har jeg ok økonomi. Friheten banker på døren etter mange år med 100% alene omsorg for 2 barn (eldste er flyttet ut). Når jeg nå kan begynne å gjøre flere ting for meg selv er det som om fantasien har stoppet helt opp, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skape et godt liv for MEG. SÅ, hva er ditt drømmeliv? Hva ville du gjort hvis du var fri til å leve akkurat som du virkelig ønsket? Anonymkode: 01a89...759
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Et rutinepreget liv uten stress Der jeg våkner uten alarm Lager sunne måltider Er ute i naturen hver dag Kvalitetstid hver kveld med familien Driver med hobby utenfor hjemmet 1 dag i uken Anonymkode: 49de4...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.11.2025 den 9.28): 45 år, alene med en gutt på 16. Er ufør, men likevel har jeg ok økonomi. Friheten banker på døren etter mange år med 100% alene omsorg for 2 barn (eldste er flyttet ut). Når jeg nå kan begynne å gjøre flere ting for meg selv er det som om fantasien har stoppet helt opp, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skape et godt liv for MEG. SÅ, hva er ditt drømmeliv? Hva ville du gjort hvis du var fri til å leve akkurat som du virkelig ønsket? Anonymkode: 01a89...759 Fått meg en jobb og vært nyttig for samfunnet! Anonymkode: 1666f...44c 1 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Mye tid i naturen. Sanke bær, fiske, jakte, tilberede skinn, kjøtt og fisk. Plukke bær. Vandret i fjellet med telt på ryggen. Reist litt på kortere turer til storbyer. Lest bøker. Egenpleie. Tatt meg en tur i svømmehallen 1-2 dager i uka. Lært meg å strikke. Padlet om sommeren. Gått på ski om vinteren. Hørt musikk og lydbøker. Lagt vekk telefon. Invitert ungene og etter hvert barnebarn hjem på middag så ofte det lar seg gjøre. Vært en ressurs som bestemor den dagen jeg blir det. Hilsen slapp og feit tenåringsmor som kun har tid til å organisere, kjøre ungene til og fra aktiviteter, rydde, handle inn mat og utstyr, vaske og planlegge for å få ting til å gå rundt 😅 Anonymkode: 1de31...8b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Hvilke helsebegrensninger har du? Jeg kunne tenke meg mye jeg overhodet ikke har helse til, så mitt perfekte liv handler mye om å akseptere det. Jeg jobber med å få til trivsel med hagearbeid, å lese bøker, gå kortere turer og lage mat - ting som kan tilpasses formen. Sosialisering uten fast timeplan. Anonymkode: 55935...9d9
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Jeg er ikke fri i den forstand at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil, da jeg jobber 100 % og sannsynligvis må gjøre det i 15 år til. Men: ellers ganske likt. Yngste barn flytter ut til sommeren, og er naturlig nok helt selvgående nå. Jeg er singel, og lever livet mitt ganske optimalt i egne øyne. Jobber, trener nesten hver dag og har en frivillig jobb/hobby ved siden av som gir meg masse glede. Prioriterer god søvn fremfor tv og masse skjermtid, så i noens øyne er livet mitt sikkert litt ensformig og kjedelig. Men jeg elsker det! Når yngste flytter ut håper jeg at jeg kan reise mer, ta ting litt mer på sparket. Hadde jeg ikke jobbet ville jeg nok gjort som nå, kanskje funnet en annen hobby i tillegg. Noe kreativt jeg kunne brukt dagene mine på Anonymkode: f3276...96d
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Det kommer jo helt an på hvordan uførheten påvirker deg. Mitt perfekte liv er å bo på få kvadratmeter, lese romaner, gå på tur og lage god mat fra bunnen. Det viktigste er å ikke ha noe ansvar utover disse tingene. Anonymkode: b4c13...613
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Du bør i alle fall trene! Trening gir så ekstremt mye livskvalitet Anonymkode: c7206...760
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Jeg har vært litt friere de siste årene. Jeg har da reist litt i Europa, helgeturer kombinert med konsert med favorittartistene. Fantastiske opplevelser jeg aldri glemmer. Anonymkode: 5444a...0c6
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Jeg ble litt sånn når barna mine flyttet ut. Jeg hadde levd hele mitt voksne liv på å ta vare på familien as. Så flyttet dem ut. Har allverdens med tid. Men hvem er jeg? Hva vil jeg? Vet fortsatt ikke. To år siden dem flytta ut. Jeg jobber mye. Fordi jeg liker det. Men jeg er ikke flink med fritiden min. Hva gjør jeg? Jo, ser serier. Men jeg kan ikke drive på sånn heller. Men jeg har liksom ikke funnet meg selv heller. min mann er mye flinkere til dette livet enn jeg er. Han har fylt opp dagene sine. Både for seg selv og oss som par. Jeg var ung bår vi starta familien. Så jeg har liksom tilpasset meg alle rundt meg. Uten å tenke på hvem er jeg og hva brenner jeg for. Mannen min prøver å oppfordre meg til å finne ut av det. Men det er søren meg ikke lett. Anonymkode: 91ab9...3cc
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det kommer jo helt an på hvordan uførheten påvirker deg. Mitt perfekte liv er å bo på få kvadratmeter, lese romaner, gå på tur og lage god mat fra bunnen. Det viktigste er å ikke ha noe ansvar utover disse tingene. Anonymkode: b4c13...613 Ah, du har det akkurat som meg. Det viktigste er å slippe alt av ansvar, annet en det jeg selv vil ha. Slik sett er uføretrygden en gudegave, da man kan velge vekk alt det som ikke passer en. Anonymkode: e2f29...398
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mye tid i naturen. Sanke bær, fiske, jakte, tilberede skinn, kjøtt og fisk. Plukke bær. Vandret i fjellet med telt på ryggen. Reist litt på kortere turer til storbyer. Lest bøker. Egenpleie. Tatt meg en tur i svømmehallen 1-2 dager i uka. Lært meg å strikke. Padlet om sommeren. Gått på ski om vinteren. Hørt musikk og lydbøker. Lagt vekk telefon. Invitert ungene og etter hvert barnebarn hjem på middag så ofte det lar seg gjøre. Vært en ressurs som bestemor den dagen jeg blir det. Hilsen slapp og feit tenåringsmor som kun har tid til å organisere, kjøre ungene til og fra aktiviteter, rydde, handle inn mat og utstyr, vaske og planlegge for å få ting til å gå rundt 😅 Anonymkode: 1de31...8b6 Åh, denne snakket til meg. Men jeg har små barn ennå så dette er langt unna. Ville lagt til: - Kjøpt en interrailbillett på høst eller vår og reist rundt med tog i Europa med det nødvendigste i en sekk - Tatt meg en språkkurs - Vært ute i naturen hver eneste dag - Startet eller blitt med i en bokklubb - Badstu og isbading Anonymkode: 3f5ba...644
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå