AnonymBruker Skrevet 22. november #1 Skrevet 22. november Og da mener jeg ikke volum, typ drikker 1 liter vann = veier 1 kilo mer! Men hvis jeg feks får i meg 3500 kcal over mitt anbefalte kaloriinntak på en dag, hvor fort gjøres de kaloriene om til fett? Vises de på vekta samme dag? Bare for å ta noe randomt og kaloririkt; Feks 3500 kcal med Olje? Dere skjønner hva jeg mener😅 Anonymkode: 4ecad...645 2
veronica<3 Skrevet 23. november #2 Skrevet 23. november Tråden er ryddet for AI-generert innlegg. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. november #3 Skrevet 24. november Har alltid lurt på hva kroppen tar opp. Om jeg spiser 1000 kalorier, tar da kroppen opp dette 100%? Anonymkode: 5eea2...efa
AnonymBruker Skrevet 24. november #4 Skrevet 24. november I praksis skjer det i løpet av timer eller i hvert fall innen et døgn. Men du vil «aldri» klare å måle det såpass fort ved å gå på vekten, fordi du ikke klarer å holde vannmengden i kroppen helt lik hele veien. Vekten svinger såpass mye av væske at du ikke vil klare å gjenfinne det så enkelt. Det er jo ikke bare å la være å drikke vann i mellomtiden, siden du også kvitter deg med vann underveis, og hvor mye vann du kvitter deg med klarer du ikke måle. Men det skjer veldig raskt, det gjør det. Så hvis du i teorien hadde klart å holde alt annet likt, da ville du merket det innen et døgn. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har alltid lurt på hva kroppen tar opp. Om jeg spiser 1000 kalorier, tar da kroppen opp dette 100%? Anonymkode: 5eea2...efa Nei, ikke fullt 1000. Hvor mye avhenger litt av hva du spiser. Selv om det er 1000 helt ekstra og unødvendige kalorier vil noen av dem gå med til både nettopp å bryte ned de ekstra kaloriene i fordøyelsen, til litt økt hvile-forbrenning de påfølgende timene og litt til andre ting. Proteinrik mat og fiberrik mat tas generelt opp i lavere prosentandel av kalorier enn det fett og karbohydrater gjør. Helt eksakte angivelser i prosent er vanskelige, de fleste måltider består jo av mye forskjellig, men si at skikkelig oljete og fettete mat gjerne opptas 90-95% og kjernesunn og fiberrik mat ofte veldig roughly 70-89%. Så blir det jo i praksis sånn at måltider består av litt av hvert. Men kaloriene i en skål med kun julenøtter tas i prosent opp mindre enn en tilsvarende kalorimengde i ren olje eller rent sukker gjør. Selv om det meste tas opp i begge tilfeller, altså. Anonymkode: 9260f...5ad 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå