Gå til innhold

Bivirkninger Aduvanz/Balidax

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har startet opp på Balidax (lav dose) og ønsker å ikke ta medisin i helgene. I dag var første dagen uten, og jeg har vært helt ødelagt. Jeg hadde kjempestore pupiller da jeg gikk på badet i dag tidlig, og der er det ganske mye lys. I tillegg følte jeg meg skikkelig vissen og fyllesyk. Jeg gikk og la meg utpå dagen, og våknet 8 timer senere. Dvs at jeg har sovet i 16 timer!!

Er litt i sjokk… Noen som har opplevd det samme? Er vi sikre på at det er bra å ta disse medisinene? Er det dumt å ta fri i helgene?

Anonymkode: 81b77...91f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fri? Jeg ble rådet til å ta det daglig. Har vært uten en halv dag og følte det likt. Men, jeg ble ikke overrasket, det er tross alt amfetamin

Anonymkode: 2c63a...8e8

Skrevet

Jeg kan ikke ta fri fra balidax, jeg blir helt matt og ekstremt trøtt og ingenting fungerer. Og akkurat dette er en ekstrem belastning for kroppen i forhold til å ta medisinene. Jeg har diagnoser i tillegg til ADHD og det kan forklare dette.  

AnonymBruker
Skrevet

Hei ☺️ jeg går på en høy dose balidax. Jeg glemte å ta dem en dag, ble utrolig utålmodig, gretten og veldig trøtt. Kjenner også noe av det samme i lutefasen, som om medisinen ikke har noen virkning. Det samme ved for lite søvn eller noe virus i kroppen.

Anonymkode: 0f4cc...2df

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Tanken var at jeg ikke skulle bygge toleranse + at det ofte blir fest i helgene.

Jeg er litt skeptisk nå, og vet ikke om jeg vil gå på medisiner. Synes det er skummelt 😢

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor fri? Jeg ble rådet til å ta det daglig. Har vært uten en halv dag og følte det likt. Men, jeg ble ikke overrasket, det er tross alt amfetamin

Anonymkode: 2c63a...8e8

Mens jeg ble rådet av spesialist på dette til å ta nettop pauser. De vet ikke hva medisinene gjør på lang sikt og de er sterke. 

Anonymkode: db61e...38c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tusen takk for svar! Tanken var at jeg ikke skulle bygge toleranse + at det ofte blir fest i helgene.

Jeg er litt skeptisk nå, og vet ikke om jeg vil gå på medisiner. Synes det er skummelt 😢

Bytt til aduvanz? Du går på et kopi produkt og det kan føles annerledes. Jeg merket ingenting av dette på aduvanz ihvertfall 

Bare ikke bland med alkohol!!! Det står av en god grunn på pakningsvedlegget. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bytt til aduvanz? Du går på et kopi produkt og det kan føles annerledes. Jeg merket ingenting av dette på aduvanz ihvertfall 

Bare ikke bland med alkohol!!! Det står av en god grunn på pakningsvedlegget. 

Oj, er det sant! Det går vel greit å få tak i Aduvanz igjen nå, så da skal jeg prøve. Blir spennende å se om jeg merker forskjell.

blander ikke med alkohol nei. Tenkte å ikke ta i det hele tatt på lørdag hvis jeg skal på fest på kvelden, men hvis jeg skal bli helt ødelagt av en fridag så kan det jo bli interessant…

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det bare i krise tilfeller. Kjenner at dette er ren gift for kroppen.

Anonymkode: 3cc1a...86c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Uff, jeg som er så skeptisk til dette fra før… 😨

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Digitoksin er jo også gift, men kan fungere som medisin ved rett dosering. Det samme gjelder de fleste medisiner. Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: aac05...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel være at hjernen din allerede har bygget opp en viss toleranse. Når man får sentralstimulerende over tid så kan hjernen begynne å produsere mindre dopamin selv. Så du blir helt vissen når du tar pause. Men er pausen lang nok så begynner hjernen igjen å produsere normal mengde dopamin.

MEN det kan jo også ha vært noe helt annet. Det kan ha vært tilfeldigheter, at det ikke var ADHD-medisinene som gjorde dette og det kan ha vært placebo. 

Anonymkode: 4ecf1...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...