Gå til innhold

Kan slanking ødelegge forbrenningen på dette viset?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal ned ca 7kg, men pga lav høyde ikke har så mange kalorier å gå på, så må jeg ligge lavt gjennom hele uken. Lørdager spiser jeg litt mer. Er redd for å tull til forbrenningen, slik at den blir lavere. Eller går det greit ved å spise litt mer en dag i uken? Noen som vet?

Anonymkode: 86425...95b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det påvirker ikke forbrenningen negativt å spise mer 1 dag i uken, det har heller bedre effekt, altså at forbrenningen skrus litt opp pga. litt høyere matinntak 1 dag eller 2. Så dette er en helt unødvendig bekymring. 

Anonymkode: 23b97...f71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slanking med kaloriunderskudd, spesielt jojo-slanking er ekstremt ødeleggende. Kvinner bør oppfordres til å trene mer. Spise proteiner, karbohydrater gjennom belgfrukter, rotfukt og grønnsaker, vi bør også ha endel fett, men begrense sukker.
Men å trene er undervurdert. Atfor mange kvinner velger å spise altfor lite, istedenfor å øke trening, og endre sammensetningen av kosthold. Tren mer! Bli sterk og frisk!

https://www.nrk.no/norge/ny-type-spiseforstyrrelse_-_-vi-kaller-det-en-slankekurforstyrrelse-1.17648398

Anonymkode: e154c...c7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slanking med kaloriunderskudd, spesielt jojo-slanking er ekstremt ødeleggende. Kvinner bør oppfordres til å trene mer. Spise proteiner, karbohydrater gjennom belgfrukter, rotfukt og grønnsaker, vi bør også ha endel fett, men begrense sukker.
Men å trene er undervurdert. Atfor mange kvinner velger å spise altfor lite, istedenfor å øke trening, og endre sammensetningen av kosthold. Tren mer! Bli sterk og frisk!

https://www.nrk.no/norge/ny-type-spiseforstyrrelse_-_-vi-kaller-det-en-slankekurforstyrrelse-1.17648398

Anonymkode: e154c...c7c

De fleste kvinner har for høy fettprosent, og burde derfor være i kaloriunderskudd. Trening er også viktig.

Anonymkode: 07e71...23f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste kvinner har for høy fettprosent, og burde derfor være i kaloriunderskudd. Trening er også viktig.

Feil. De bør trene mer styrke. Mye mer, Kvinner trener for mye kondisjon og for lite styrke. 

Anonymkode: 96c2b...f2a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Feil. De bør trene mer styrke. Mye mer, Kvinner trener for mye kondisjon og for lite styrke. 

Anonymkode: 96c2b...f2a

Du mener seriøst at norske kvinner flest ikke har for høy fettprosent?!!!!

De fleste trener ikke nok, verken styrke eller kondisjon.

Det er flere ting enn beinskjørhet som kommer som konsekvenser av dårlig livsstil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når jeg skal ned ca 7kg, men pga lav høyde ikke har så mange kalorier å gå på, så må jeg ligge lavt gjennom hele uken. Lørdager spiser jeg litt mer. Er redd for å tull til forbrenningen, slik at den blir lavere. Eller går det greit ved å spise litt mer en dag i uken? Noen som vet?

Anonymkode: 86425...95b

Når vekten går ned, så går forbrenninga også ned. Problemet mange møter på er at de beveger seg mindre uten at de er klar over det fordi de føler deg slappere.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...