AnonymBruker Skrevet 22. november #1 Skrevet 22. november Når dere merker å ha gått opp litt. Hva gjør du for å gå ned dit du vil være? Anonymkode: c895c...49c
AnonymBruker Skrevet 22. november #2 Skrevet 22. november Unngår godteri et par uker Anonymkode: 672f6...38f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november #3 Skrevet 23. november Jeg har alltid gjort justeringer i kostholdet. For en del år siden droppet jeg godteri og snoping, da det ble en stor uvane og avhengighet, og "bare litt" aldri fungerte. Men etter det har jeg bare gjort små justeringer. Som å velge krydder eller viniagrette i stedet for pesto eller dressing på salaten jeg spiser til lunsj. Og å alltid spise meg passe mett, selv om det frister med ett tacoskjell til. Litt enklere sagt så har jeg alltid bare luket bort det som gjør at jeg sakte sklir opp i vekt. Anonymkode: 23efb...b82
AnonymBruker Skrevet 23. november #4 Skrevet 23. november Dropper bare å spise for mye. Anonymkode: e1e3e...77c
Snabeltann Skrevet 23. november #5 Skrevet 23. november Trener, da har jeg som regel hatt mye stress på jobb så jeg ikke har fått trent.
AnonymBruker Skrevet 23. november #6 Skrevet 23. november Det er jo lett når jeg har lav BMI fra før av. Hadde BMI 21 i sommer og gikk ned til 19,5. Har løpt på mølle og spist sukkerfritt. Holdt meg til 3 måltider om dagen, så var jeg på BMI 19 i løpet av 2-3 måneder ca. 19,5 er det laveste jeg ønsker, det er uaktuelt å gå under dette. Anonymkode: 0dbf8...3d3
AnonymBruker Skrevet 23. november #7 Skrevet 23. november Dersom jeg får noen ekstra kilo, typisk i jula eller sommerferien, tar jeg raskt grep. Jeg kutter alt av godteri, brus og sukker. Videre så kutter jeg frokost. Trener gjør jeg jevnt, så vekten går raskt tilbake der den skal være. Anonymkode: 91c57...67e
AnonymBruker Skrevet 23. november #8 Skrevet 23. november Enten kutter ut godteri, eller spiser mindre av energitett mat som ost osv. hvis jeg ikke har noe å gå på på godterifronten. Anonymkode: eab0e...d36
AnonymBruker Skrevet 23. november #10 Skrevet 23. november Tar et par sukkerfrie uker med mat som egg, kylling, avokado, roastbeef . Anonymkode: 14bdd...d42 1
AnonymBruker Skrevet 23. november #11 Skrevet 23. november Virker som sukkerstopp er svaret her, trenger ikke engang fire ned på måltidene så lenge man bare unngår godteri og brus 🤷♀️ Anonymkode: f177d...014 1
AnonymBruker Skrevet 23. november #12 Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Virker som sukkerstopp er svaret her, trenger ikke engang fire ned på måltidene så lenge man bare unngår godteri og brus 🤷♀️ Anonymkode: f177d...014 Det fungerte faktisk helt til 40-årene. Null godteri eller snoping. Og jeg kunne spise akkurat som jeg ville ellers. Men så skjedde det noe igjen. Men litt sunnere valg og porsjonskontroll gjør at jeg fortsatt kan nyte vin, spise fredags-taco, og i det hele tatt tenke lite på akkurat hva jeg spiser. Anonymkode: 23efb...b82
veronica<3 Skrevet 23. november #13 Skrevet 23. november Kjære trådstarter, Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd. Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Med omtanke og hilsen, veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg