AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #21 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble anbefalt å søke, og da gjorde vi det. Så er det opp til de å vurdere. Det skilles mellom økonomisk erstatning og oppreisning som ved menerstatning sto det i søknaden. psykisk skade er også en skade. Å være livstruende syk og ligge på intensiven i uvisse er fatalt ja. mistet både skolegang og ble redd i ettertid Anonymkode: 2d46c...481 Nei, fatalt er død (i medisinsk sammenheng) og ingenting annet. Barnet ditt lever, altså er det ikke fatalt. Anonymkode: 99aeb...142 11 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #22 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og da synes du staten skal bruke penger på det isteden for å forebygge nye feil i helsevesenet? Grisk meg og mitt tankegang - rimelig usmakelig som det også skrives lengre opp Anonymkode: 2021a...284 Det er helt ulike potter. Det er opp til pasientskade å vurdere søknaden opp mot dokumentene i saken. Anonymkode: 2d46c...481
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #23 Skrevet 22. november 2025 Jeg tenker at det var riktig av deg å sende inn krav om erstatning. Men hvis barnet er helt frisk igjen, og det var en kjent bivirkning, så er nok sjansen liten for at barnet får menerstatning. Uansett bra dere sendte inn krav fordi dere får da en second opinion om sykehuset har opptrådt erstatningsbetingende og kanskje dere får en forklaring som det er lettere å slå seg til ro med. Hvis barnet ditt er engstelig fremdeles, så kan det være lurt å få flere samtaler med sykehuset. Håper de klarer å trygge barnet ditt. ❤️ Anonymkode: 6a1f2...664 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #24 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at det var riktig av deg å sende inn krav om erstatning. Men hvis barnet er helt frisk igjen, og det var en kjent bivirkning, så er nok sjansen liten for at barnet får menerstatning. Uansett bra dere sendte inn krav fordi dere får da en second opinion om sykehuset har opptrådt erstatningsbetingende og kanskje dere får en forklaring som det er lettere å slå seg til ro med. Hvis barnet ditt er engstelig fremdeles, så kan det være lurt å få flere samtaler med sykehuset. Håper de klarer å trygge barnet ditt. ❤️ Anonymkode: 6a1f2...664 Ikke kjent bivirkning. Første i Norge med den bivirkningen. Vi ble svært godt ivaretatt på sykehus og av helse rundt hendelsen. Det er snart 3 år siden nå. Anonymkode: 2d46c...481
Brunello Skrevet 22. november 2025 #25 Skrevet 22. november 2025 Pasientskadeerstatning får man ved svikt i behandlingen. Det er også et krav om minst 15% medisinsk invaliditet. Ingen av vilkårene er oppfylt. 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #26 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke kjent bivirkning. Første i Norge med den bivirkningen. Vi ble svært godt ivaretatt på sykehus og av helse rundt hendelsen. Det er snart 3 år siden nå. Anonymkode: 2d46c...481 Ikke kjent, eller bare ikke skjedd i Norge? Hvis den har skjedd andre steder er den jo kjent. Anonymkode: 99aeb...142 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #27 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke kjent bivirkning. Første i Norge med den bivirkningen. Vi ble svært godt ivaretatt på sykehus og av helse rundt hendelsen. Det er snart 3 år siden nå. Anonymkode: 2d46c...481 Denne skaden ble tatt svært alvorlig og det er opprettet noe forskning rundt denne bivirkningen ut til flere land. Tyskland blant annet. 100% ivaretatt og 100% ansvar for å granske og forske på dette. Anonymkode: 2d46c...481
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #28 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke kjent, eller bare ikke skjedd i Norge? Hvis den har skjedd andre steder er den jo kjent. Anonymkode: 99aeb...142 Vet ikke. Ikke skjedd i Norge før. Mulig i andre land, det vet jeg ikke. det var jævlig Anonymkode: 2d46c...481
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #29 Skrevet 22. november 2025 Høres ikke ut som om dere har en sak. Jeg forstår opplevelsen har vært skremmende, men det høres også ut som om det er foresattes frykt som er mest belastende for barnet. (og ja, før du spør har jeg også holdt på å miste barnet mitt). Anonymkode: 432ee...f00 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #30 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ikke ut som om dere har en sak. Jeg forstår opplevelsen har vært skremmende, men det høres også ut som om det er foresattes frykt som er mest belastende for barnet. (og ja, før du spør har jeg også holdt på å miste barnet mitt). Anonymkode: 432ee...f00 Nei det er det ikke. Det er opp til NPE å vurdere saken, de har kompetanse og retningslinjer å følge i alle saker. Vi har alle papirer godt dokumentert også fra psykolog til barnet i ettertid Anonymkode: 2d46c...481
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #31 Skrevet 22. november 2025 Men altså - alle medisiner har risiko for bivirkninger. Man vet ikke om man risikerer alvorlige bivirkninger før man har tatt medisinen. Det gjelder jo alltid. Jeg synes det er veldig rart å skulle søke pasientskadeerstatning for noe sånt. Det har jo ikke skjedd noen feil, men barnet ditt var tilfeldigvis den ene promillen som fikk problemer. Jeg skjønner godt at det var både skremmende og slitsomt, det går ikke på det. Men erstatning blir jo feil for meg.... Anonymkode: b0bdc...3bc 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #32 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men altså - alle medisiner har risiko for bivirkninger. Man vet ikke om man risikerer alvorlige bivirkninger før man har tatt medisinen. Det gjelder jo alltid. Jeg synes det er veldig rart å skulle søke pasientskadeerstatning for noe sånt. Det har jo ikke skjedd noen feil, men barnet ditt var tilfeldigvis den ene promillen som fikk problemer. Jeg skjønner godt at det var både skremmende og slitsomt, det går ikke på det. Men erstatning blir jo feil for meg.... Anonymkode: b0bdc...3bc Feil for deg? Er jo ikke noe du skal avgjøre eller ta stilling til. Alle kan søke på det en vil. Så er det opp til de som skal behandle søknaden å innvilge eller henlegge. Jeg stoler på NPE sin vurdering når saken er avgjort. Anonymkode: 2d46c...481
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #33 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men altså - alle medisiner har risiko for bivirkninger. Man vet ikke om man risikerer alvorlige bivirkninger før man har tatt medisinen. Det gjelder jo alltid. Jeg synes det er veldig rart å skulle søke pasientskadeerstatning for noe sånt. Det har jo ikke skjedd noen feil, men barnet ditt var tilfeldigvis den ene promillen som fikk problemer. Jeg skjønner godt at det var både skremmende og slitsomt, det går ikke på det. Men erstatning blir jo feil for meg.... Anonymkode: b0bdc...3bc Hva skal man med NPE når man har kvinneguiden eller kommentarfelt Anonymkode: 2d46c...481 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #34 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Svært uheldig bivirkning. Anonymkode: 2d46c...481 Og dere mener seriøst legen skulle visst det på forhånd når det er en hyppig brukt medisin og riktig gitt til din sønn? Anonymkode: 37116...4c8 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #35 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Feil for deg? Er jo ikke noe du skal avgjøre eller ta stilling til. Alle kan søke på det en vil. Så er det opp til de som skal behandle søknaden å innvilge eller henlegge. Jeg stoler på NPE sin vurdering når saken er avgjort. Anonymkode: 2d46c...481 Men da forstår jeg ikke hvorfor du har opprettet tråd her jeg. Du er jo ikke egentlig interessert i svar. Anonymkode: 37116...4c8 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #36 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Feil for deg? Er jo ikke noe du skal avgjøre eller ta stilling til. Alle kan søke på det en vil. Så er det opp til de som skal behandle søknaden å innvilge eller henlegge. Jeg stoler på NPE sin vurdering når saken er avgjort. Anonymkode: 2d46c...481 Du spør. Jeg svarer hva jeg mener. Selvfølgelig er det ikke noe jeg skal avgjøre. Du aner ikke hva andre har opplevd av vanskelige/tilsvarende ting, men folk kan ha grunner til å mene ting du ikke vet noe om, så når du spør i et forum må du tåle at folk synser og mener. Jeg er VELDIG glad for at barnet ditt er uten varige mén! Anonymkode: b0bdc...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #37 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ikke kjent bivirkning. Første i Norge med den bivirkningen. Vi ble svært godt ivaretatt på sykehus og av helse rundt hendelsen. Det er snart 3 år siden nå. Anonymkode: 2d46c...481 Jeg håper barnet får erstatning eller at dere får en forklaring dere kan leve med. God bedring til barnet ditt❤️❤️ Anonymkode: 6a1f2...664
Brunello Skrevet 22. november 2025 #38 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei det er det ikke. Det er opp til NPE å vurdere saken, de har kompetanse og retningslinjer å følge i alle saker. Vi har alle papirer godt dokumentert også fra psykolog til barnet i ettertid Anonymkode: 2d46c...481 Det hjelper ikke at det er godt dokumentert fra psykolog. Vilkåret for erstatning er feil ved behandlingen. Det har ikke skjedd en feil. 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #39 Skrevet 22. november 2025 Dere får nok avslag. jeg hadde vannkopper i hjernen og var utrolig dårlig, sterk hodepine, kvalme, lyd og lyssky, dårlig allmentilstand, sterke ringer under øynene . Var hos legen 2 ganger på 1 uke, legen ga meg kun Ibux og sendte meg hjem. Jeg gråt og sa jeg hadde det vondt. Hun journal førte at det ikke er no alvorlig men litt hodepine. Jeg er nå på aap, fått kognitiv vansker, kronisk migrene, fnd, angst og depresjon. Men fikk avslag fra npe, fordi legen ikke hadde dokumentert at det var noe mer enn hodepine jeg hadde, så medisinsk sett hadde hun gjort det riktig. Anonymkode: 30b0b...fe8 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #40 Skrevet 22. november 2025 Jeg tror ikke dere har vil få erstatning fordi det ikke er gjort noen direkte feil. Man må kunne bevise at lege eller sykehus har gjort noe galt på en eller annen måte. Hadde legen skrevet ut feil medisin og det gjorde at barnet ble sykt så ville det vært noe annet, men man får ikke erstatning pga. sjelden bivirkning så vidt jeg vet. Vi opplevde at noen døde pga. direkte feil. Legen innrømte denne feilen, forklarte hva hen hadde gjort og hvordan det førte til død. Pasientskadeerstatning ble innvilget og det var rett og slett småpenger. På tross av en alvorlig tabbe, innrømmelse/åpenbare bevis og død. Der ligger nivået. Anonymkode: 45453...b31 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå