Gå til innhold

Spontanabort? Graviditetstest blir ikke svakere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fant i midten av oktober ut at jeg var gravid, dette var ganske tidlig og første hcg var 30. I begynnelsen av november hadde jeg en blødning som gjorde at jeg fikk tatt hcg test - denne hadde steget, men kanskje ikke helt som ønsket. Legen betrygget meg likevel med at blødninger i starten av svangerskap ikke er unormalt og at jeg skulle ta 2 nye blodprøver torsdag samme uke og mandag uken etter. Den som ble tatt på torsdag kom aldri, mens den på mandag uken etter viste at hcg var synkende. (Gikk fra 220 på tirsdag til 200 på mandag uken etter). Hadde i mellomtiden noen blødninger og ellers spotting.

Nå har det gått ca. 2 uker siden jeg fikk bekreftet at hcg var synkende og at det ble konstantert at dette er en spontanabort. 

Jeg har tatt noen graviditetstester for å sjekke om disse blir svakere, noe de i starten ble. Nå de siste dagene har testene blitt mørkere igjen, som stresser meg litt. Har kontaktet lege og skal ta ny blodprøve til uken.

Har hatt ganske lette blødninger hele tiden etter første blødning startet, mens nå har den blitt noe kraftigere og jeg har noe som kan ligne mensensmerter i tillegg.

Er det noen som har vært i lignende situasjon? Hva skjedde i ditt tilfelle?

Screenshot_20251122_190728_Premom.jpg

Screenshot_20251122_190751_Premom.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...