AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:05 #1 Skrevet lørdag kl. 18:05 Jeg fødte for litt over halvannet år siden, og har siden hatt store problemer med daglig fungering. Har visst fått en vanlig muskelskade og prolaps og operasjon kan ikke hjelpe på annet enn nedpress ifølge sykehuset. Jeg sliter med både trening, tampongbruk, samleie, smerter, urinering og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ser ut som det er mer hjelp (om mulig?) å få i Sverige, men usikker på om det er mulig eller realistisk. Har noen erfaringer med lignende? Anonymkode: cc04b...238 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:04 #2 Skrevet lørdag kl. 19:04 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg fødte for litt over halvannet år siden, og har siden hatt store problemer med daglig fungering. Har visst fått en vanlig muskelskade og prolaps og operasjon kan ikke hjelpe på annet enn nedpress ifølge sykehuset. Jeg sliter med både trening, tampongbruk, samleie, smerter, urinering og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ser ut som det er mer hjelp (om mulig?) å få i Sverige, men usikker på om det er mulig eller realistisk. Har noen erfaringer med lignende? Anonymkode: cc04b...238 Har du sjekket hva de sier privat i Norge? Eller har du fått en second opinion? Anonymkode: fe0b1...d31
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:19 #3 Skrevet lørdag kl. 19:19 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du sjekket hva de sier privat i Norge? Eller har du fått en second opinion? Anonymkode: fe0b1...d31 Ja, har vært hos Aleris, klinikk Arendal og plastkirurgisk institutt i desperasjon.. Anonymkode: cc04b...238 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:43 #4 Skrevet lørdag kl. 19:43 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, har vært hos Aleris, klinikk Arendal og plastkirurgisk institutt i desperasjon.. Anonymkode: cc04b...238 Huff forstår at du er i en fortvilet situasjon ❤️ jeg tenke jo at kanskje en operasjon kan være positivt likevel. Sykehuset er noen ganger tilbakeholden med operasjon. Om det kan hjelpe med nedpress er det vel ikke dumt å bare prøve? Kanskje det hjelper på andre ting også i samme slengen. Anonymkode: fe0b1...d31 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 02:09 #5 Skrevet i går, 02:09 Meld deg inn i lukket gruppe for fødselsskader på facebook. Der har mange erfaring og vet nok hva som må til Anonymkode: dfbff...cf9
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huff forstår at du er i en fortvilet situasjon ❤️ jeg tenke jo at kanskje en operasjon kan være positivt likevel. Sykehuset er noen ganger tilbakeholden med operasjon. Om det kan hjelpe med nedpress er det vel ikke dumt å bare prøve? Kanskje det hjelper på andre ting også i samme slengen. Anonymkode: fe0b1...d31 Ja kanskje, jeg er bare redd for eventuelle komplikasjoner som kan gjøre det enda verre, men kanskje har jeg ikke så mye å tape i utgangspunktet.. Anonymkode: cc04b...238
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Meld deg inn i lukket gruppe for fødselsskader på facebook. Der har mange erfaring og vet nok hva som må til Anonymkode: dfbff...cf9 Jeg er med der og noen andre grupper, har ikke blitt så mye klokere dessverre.. Anonymkode: cc04b...238
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Prøvd hypopressiv trening? Anonymkode: fff7e...531
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Høres ut som du trenger en ny fastlege og en ny gynekolog, som kan henvise deg til rett behandling. https://agdermedisinskesenter.no/fag/gynekologi Anonymkode: b56d9...cb1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Høres ut som du trenger en ny fastlege og en ny gynekolog, som kan henvise deg til rett behandling. https://agdermedisinskesenter.no/fag/gynekologi Anonymkode: b56d9...cb1 Hva mener du? Anonymkode: cc04b...238
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja kanskje, jeg er bare redd for eventuelle komplikasjoner som kan gjøre det enda verre, men kanskje har jeg ikke så mye å tape i utgangspunktet.. Anonymkode: cc04b...238 Slik du beskriver det ville jeg nok tatt sjansen ❤️ om de opererer bort prolapsen tenker jo jeg at tampong bruk, problem med tissing etc vil kunne bli bedre? Anonymkode: fe0b1...d31 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slik du beskriver det ville jeg nok tatt sjansen ❤️ om de opererer bort prolapsen tenker jo jeg at tampong bruk, problem med tissing etc vil kunne bli bedre? Anonymkode: fe0b1...d31 Ja, det skal vel litt til at det blir mye verre? De mente at det ikke ville hjelpe med tissingen, men ja bruk av tampong burde jo i teorien bli bedre. Anonymkode: cc04b...238
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det skal vel litt til at det blir mye verre? De mente at det ikke ville hjelpe med tissingen, men ja bruk av tampong burde jo i teorien bli bedre. Anonymkode: cc04b...238 Hvor er prolapsen fra da? Tarm/blære? Sånn i utgangspunktet kan man jo tenke om noe ikke er som det skal vil jo det endre forhold i underlivet.feks. presse på noe i urinveiene selv om det kanskje egentlig ikke er problemet. Jeg hadde tatt operasjonen for prolaps om jeg var deg. Anonymkode: fe0b1...d31
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor er prolapsen fra da? Tarm/blære? Sånn i utgangspunktet kan man jo tenke om noe ikke er som det skal vil jo det endre forhold i underlivet.feks. presse på noe i urinveiene selv om det kanskje egentlig ikke er problemet. Jeg hadde tatt operasjonen for prolaps om jeg var deg. Anonymkode: fe0b1...d31 Det er blære og livmor, men de ønsket bare å operere livmor da blæreprolapset var lite og kunne øke faren for komplikasjoner. Ja, jeg heller mot å prøve så får jeg bare bli positivt overrasket om noe annet enn nedpress blir bedre.. Anonymkode: cc04b...238
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er blære og livmor, men de ønsket bare å operere livmor da blæreprolapset var lite og kunne øke faren for komplikasjoner. Ja, jeg heller mot å prøve så får jeg bare bli positivt overrasket om noe annet enn nedpress blir bedre.. Anonymkode: cc04b...238 Livmorprolaps vil jo kunne påvirke tissing det også om "bare" nedpress et blir borte vil det jo likevel være positivt:) Anonymkode: fe0b1...d31
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Du har jo gått til feil spesialitet, plastikkirurger har ikke moe med dette å gjøre. Ta kontakt med gynekolog eller få henvisning av fastlegen. Anonymkode: e48e2...301
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Livmorprolaps vil jo kunne påvirke tissing det også om "bare" nedpress et blir borte vil det jo likevel være positivt:) Anonymkode: fe0b1...d31 Det er sant. Takk for oppmuntring. Anonymkode: cc04b...238 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har jo gått til feil spesialitet, plastikkirurger har ikke moe med dette å gjøre. Ta kontakt med gynekolog eller få henvisning av fastlegen. Anonymkode: e48e2...301 Jeg har jo gjort det? Anonymkode: cc04b...238 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå