AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Er dette normalt? En mann jeg kjenner litt (ingen seriøs relasjon, ikke eks, ikke kjæreste) kjøpte undertøy til meg for en stund siden. Jeg har aldri bedt om det og aldri gitt signaler om at det var noe jeg ønsket meg eller ville ha fra ham. Da jeg ikke kunne møte ham for å hente gaven, skrev han at han «bare kunne kaste den». Litt senere skrev han at han ikke hadde gjort det likevel. Og så om han kunne vippse meg så jeg kan kjøpe egen gave? Og at undertøyet kan jeg få en annen gang det passer meg. Svarte kun «ellers takk».... Så: – først kjøper han undertøy jeg aldri har bedt om – så vil han kaste det når jeg ikke møter – så angrer han – så vil han plutselig komme innom uanmeldt – så kommer en seksuell kommentar – så vil han vippse penger – og så kan jeg «få gaven senere» når det passer meg Blir bare litt satt ut her.... Anonymkode: 973a1...42d
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Han er psyk. Anonymkode: e09a7...7b8 3 6
enkefru Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Nei, dette er ikke normalt. Enten har han lyst til å bli noe mer enn en venn, eventuelt vil han ha deg til sengs, eller så er han bare helt uten sosiale antenner what so ever. Jeg ville vært veldig tydelig på at slike gaver er upassende og ikke noe du vil ha. 6 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Dette minner meg om en såkalt «kompis» jeg hadde. Er som du beskriver, hverken noe mer venn eller noe kjæreste. Anyways, han kjøpte sexleketøy til meg 😅 greit nok at vi hadde en intern greie hvor vi lo av at det gikk an å kjøpe sexleketøy som partner styrer, men dette var noe han viste meg engang at han hadde kjøpt til sine tidligere kjærester. Toppa seg når han hadde en overraskelse til bursdagen min og det var et slikt sexleketøy (!) jeg la det bare pent igjen pakket inn i postkassa og sa klart ifra at han kunne komme å hente den såkalte gaven. jeg fikk helt avsmak og følte meg helt forstyrret etterpå. Det er veldig lite sosiale antenner bak det og lite gjennomtenkt og faktisk ganske kontrollerende og pågpende, det samme tenker jeg om gaven TS fikk også; er nok bare en slags desperat handling for å komme i buksa på deg.. og det er så fail som det går an å bli! Anonymkode: 51d11...644 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Den der er ufin. Hvis du skulle ha brukt et undertøy kjøpt av ham/gave fra ham, så ligger det mellom linjene litt makt i det. Er det han er ute etter. At du "aksepterer" en gave fra ham. Så nei! Han får eie sitt eget dameundertøy. Anonymkode: 4b752...2fc
ntrane Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Her må du passe deg! Du må si i klartekst at du synes det var høyst upassende og ønsker ikke mer kontakt. At du vil gå til politiet om han fortsetter. Ingen normal mann gjør slikt. Av det lille du har delt kan jeg finne mange røde flagg, store og små. 2
piggrokken Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Jeg er mann, hadde en kollega (m) som var interessert i en annen kollega (k). Hun var snill mot alle, bare for å være grei. Han tok det som at hun var interessert i han. Han begynte å spørre meg om hva hun likte (hun og jeg har alltid hatt er godt venneforhold, men ikke noe mer enn det). Jeg sa at det var en dårlig ide, og han fikk for seg at jeg ville motarbeide ham (hun var gift med barn). Han begynte å stalke henne, gav henne dyre gaver (også undertøy), kom utenfor huset hennes etc. Det hele løste seg ved at politiet ble koblet inn og fortalte ham at sånn gjør man ikke i Norge (han var fra et østeuropeisk land). Konklusjonen er at noen menn (ikke alle) forstår ikke at kvinner kan være hyggelige mot menn uten å ville hoppe i senga med dem. Har alltid hatt mange kvinnelige venner på skole og jobb, men det kunne ikke falle meg inn å misbruke vennskapet bare for å få meg noe. 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden ntrane skrev (12 minutter siden): Her må du passe deg! Du må si i klartekst at du synes det var høyst upassende og ønsker ikke mer kontakt. At du vil gå til politiet om han fortsetter. Ingen normal mann gjør slikt. Av det lille du har delt kan jeg finne mange røde flagg, store og små. Jeg er enig i dette! Denne mannen viser mange røde flagg, Ts. Han har tydelig en form for hekt på deg, og han føler tydeligvis også at dere har en relasjon, og at han har visse rettigheter når det kommer til deg og intimitet med deg. Han mangler totalt normale grenser, og han forsøker veldig å manipulere deg. Det at du ikke tok imot undertøyet med det samme tok han ikke godt. Derfor skulle han "straffe" deg, men også forsøke å tvinge deg til å møte ham (slik at han ikke skulle kaste gaven han har kjøpt til deg). Da du heller ikke da reagerte slik han ville du skulle, så "angret" han og ville ikke kaste undertøyet likevel. Han endrer taktikk, blir mer pågående, vil komme uanmeldt hjem til deg med "gaven". Når du fremdeles ikke responderer slik han ønsker, da kommer han med seksuell kommentar, han skal plutselig vippse deg slik at du kan kjøpe gave til deg selv, og du skal få undertøyet når det passer deg. Denne mannen er ikke psykisk frisk! Og han har et farlig hekt på deg! Dette kan bli ordentlig farlig for deg om det får utvikle seg. Jeg hadde sendt ham én melding, hvor jeg skrev at han må ha misforstått noe, for dere er ikke sammen og kommer heller ikke til å bli sammen, at det er både ufint og ugreit at han kjøper undertøy til deg. Og at du derfor ikke ønsker noe som helst mer kontakt med ham, og at du forventer at han respekterer dette og på ingen måter forsøker å kontakte deg igjen, samt at hvis han ikke respekterer dette så må du ta saken videre. Gjenta så at han IKKE på noen som helst måte skal forsøke å kontakte deg igjen, heller ikke for å svare på denne meldingen, og at hvis han på noen som helst måte forsøker å kontakte deg igjen, så vil du anse det som trakassering og ta saken videre. Om han forsøker å ta kontakt med deg på noen som helst måte (selv "bare" om han ev. legger undertøyet i postkassen, da bør du snakke med politiet, Ts! Legger han noe i din postkasse, ring politiet og be om de kan komme for å sikre bevis. Vær så snill, ta dette på alvor, for denne mannen kan dessverre fort utvikle seg til å bli svært farlig. ❤️ Anonymkode: 00620...6c5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden piggrokken skrev (28 minutter siden): Jeg er mann, hadde en kollega (m) som var interessert i en annen kollega (k). Hun var snill mot alle, bare for å være grei. Han tok det som at hun var interessert i han. Han begynte å spørre meg om hva hun likte (hun og jeg har alltid hatt er godt venneforhold, men ikke noe mer enn det). Jeg sa at det var en dårlig ide, og han fikk for seg at jeg ville motarbeide ham (hun var gift med barn). Han begynte å stalke henne, gav henne dyre gaver (også undertøy), kom utenfor huset hennes etc. Det hele løste seg ved at politiet ble koblet inn og fortalte ham at sånn gjør man ikke i Norge (han var fra et østeuropeisk land). Konklusjonen er at noen menn (ikke alle) forstår ikke at kvinner kan være hyggelige mot menn uten å ville hoppe i senga med dem. Har alltid hatt mange kvinnelige venner på skole og jobb, men det kunne ikke falle meg inn å misbruke vennskapet bare for å få meg noe. Jeg er kvinne og kjenner kvinner som har gjort noe lignende i mot menn. Jeg kjenner menn som avviser og svarer kort til kvinner fordi de har opplevd at kvinner de var hyggelige i mot trodde disse mennene var interesserte i dem. Det verste jeg har opplevd var da faren min ble sjekket opp etter en begravelse av ei kvinne som visste at faren min var gift mens moren min var tilstede sammen med mange andre mennesker. Hun hang seg rundt han og kysset han på kinnet. Det var utrolig ubehagelig å være vitne til siden hun flørtet åpenlyst. Men uansett er det ganske utrolig at noen tror at det å være hyggelig betyr det samme som at de er interesserte i et romantisk forhold. Anonymkode: eb7c9...80b
piggrokken Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg er kvinne og kjenner kvinner som har gjort noe lignende i mot menn. Jeg kjenner menn som avviser og svarer kort til kvinner fordi de har opplevd at kvinner de var hyggelige i mot trodde disse mennene var interesserte i dem. Det verste jeg har opplevd var da faren min ble sjekket opp etter en begravelse av ei kvinne som visste at faren min var gift mens moren min var tilstede sammen med mange andre mennesker. Hun hang seg rundt han og kysset han på kinnet. Det var utrolig ubehagelig å være vitne til siden hun flørtet åpenlyst. Men uansett er det ganske utrolig at noen tror at det å være hyggelig betyr det samme som at de er interesserte i et romantisk forhold. Anonymkode: eb7c9...80b Det er patetisk, ja. Og det går begge veier, men menn tror vennelighet=sex, og uten at jeg kan uttale meg hvordan kvinner tenker tror jeg at det ikke nødvendigvis er det første damer tenker på da de går i slike situasjoner. I de mest ekstreme situasjonen, ville en hyperseksualisert mann tenkt om innlegget mitt at "wow, en dame svarer på innlegget mitt. Hun vil garantert ligge med meg". Tror fellesnevneren for mange av disse folka er en total mangel på seksuell forståelse og minimalt med selvinnsikt og mangel på å forstå andre mennesker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå