Gå til innhold

Pots

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp funnet ut at jeg har pots. Pulsen går fra 60 til 100 når jeg reiser meg opp, blir svimmel og uvel. Strever også med søvn og fordøyelsen, og det er visst vanlig. Skulle ønske dette var blitt oppdaget før 😏. Noen som har fått noen gode råd om hvordan å leve best mulig med Pots? 

Anonymkode: a1f8d...324

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke pots, men ME. Har hørt at man trenger ekstra salt med pots. Jeg tar det også pga ME

Anonymkode: f8393...0f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 18.14):

Har nettopp funnet ut at jeg har pots. Pulsen går fra 60 til 100 når jeg reiser meg opp, blir svimmel og uvel. Strever også med søvn og fordøyelsen, og det er visst vanlig. Skulle ønske dette var blitt oppdaget før 😏. Noen som har fått noen gode råd om hvordan å leve best mulig med Pots? 

Høres ut som angst

Anonymkode: f8384...1a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som angst

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var ekstremt dårlig når jeg fikk diagnosen, klarte veldig lite, hadde ikke så mye liv. Kvantumklinikken (Haakon spesifikt) fikset det, fikk livet tilbake og kan nå leve med det veldig enkelt, var helt gull. 

Anonymkode: 96c05...d5d

Skrevet

For det første: Start med elektrolytter, tilsett salt om nødvendig. Her kan chat GTP hjelpe deg å regne ut hvor mye ekstra salt du må tilsette, ta bilde av innhold og last det opp. Be den beregne salt-tillsetting for de med pots. 

Elektrolytter er det som virkelig kan hjelpe.

Hvorfor, ut over pulsstigning, fordøyelse og søvn, tenker du at dette er pots?

Du er tilfeldigvis ikke hypermobil i leddene, eller har musklatur som er svært stram?

Anonymkode: 8d2cc...b62

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som angst

POTs er ikke angst. 

Anonymkode: 0d275...5a6

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For det første: Start med elektrolytter, tilsett salt om nødvendig. Her kan chat GTP hjelpe deg å regne ut hvor mye ekstra salt du må tilsette, ta bilde av innhold og last det opp. Be den beregne salt-tillsetting for de med pots. 

Elektrolytter er det som virkelig kan hjelpe.

Hvorfor, ut over pulsstigning, fordøyelse og søvn, tenker du at dette er pots?

Du er tilfeldigvis ikke hypermobil i leddene, eller har musklatur som er svært stram?

Anonymkode: 8d2cc...b62

POTs kan være en komorbid lidelse sett ifbm ME, MS, Parkinson,   bindevevssykdommer, Long Covid —sikkert flere sykdommer og tilstander som jeg ikke har ramset opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 18.14):

Jeg har POTs ifbm ME. For meg har det hjulpet med betablokker, øke B vitaminene og hormontilskudd. Ikke kvitt det men fungerer litt bedre. Passe på å sitte når man kan. Noen syntes det hjelper med kompresjonstøy, drikke elektrolytter. Styrketrening for bena/leggene, svømming, roing og liggende sykling er vel også noe de anbefaler for POTs. Finnes også flere varianter av POTs. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...