Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Førstegangs gravid og er i uke 10+3, hadde en privat ultralyd i uke 6+2 der så vi hjerte og hørte lyd skal og på ultralyd på sykehuset nå neste uke. 
mer så utrolig redd for MA.. hører så mye om dette.. 

for to dager siden ble jeg akutt kvalm og kastet opp, dette har ikke skjedd siden uke 6 og er små uggen hele dagen, jeg har null smerter eller blødninger, men er så redd lille ikke lever😢

Føler jeg har symptomer som

kvalme, uggen, sliten, ømme bryster og sliten og trøtt. 

også! Er dette normalt? Puppene mine blir så kalde når det er kaldt ute og føler de brenner av smerte??😅

Anonymkode: 9ab12...a93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det der som er graviditetssymptomer da 😛

Anonymkode: dbab9...9ef

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det der som er graviditetssymptomer da 😛

Ja, jeg er bare så redd for at jeg skal oppdage at det ikke lever mer, hører så mye sånt rundt om kring.. Som tiktok osv..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 1 MA etter uke 12, men hadde dårlig magefølelse fra jeg ble gravid, klarte ikke å glede meg over graviditeten for jeg visste jeg kom til å miste det. Hadde alle graviditetssymptomer selv om fosteret ikke levde. 

Graviditeten med sønnen min hadde jeg en god magefølelse og fikk et friskt barn, selv om jeg ikke hadde noen av de av vanlige graviditetssymptomene hele svangerskapet. 

i dette svangerskapet er jeg kvalm, sliten og trøtt, men har en god magefølelse og er nå i uke 13. 

Slapp av, og ikke stress over det. Det går som regel godt. Hvis du har en god magefølelse over svangerskapet, så stol på den ❤️

Anonymkode: 6ad1e...c8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett senke skuldrene. Du ønsker nok å ha full kontroll over dette, men må bare innse at her gjør kroppen jobben uten din kontroll. 
Mine barn er store nå, men husk at vi klarte dette fint også før vi hadde masse ultralyder. Da jeg var gravid hadde vi ordinær ultralyd i uke 18, ikke noe mer før eller etter. Det gikk fint det også. 

Anonymkode: d1fd4...b6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, jeg er bare så redd for at jeg skal oppdage at det ikke lever mer, hører så mye sånt rundt om kring.. Som tiktok osv..

Hold deg unna sosiale medier når du er gravid, det har ingenting nyttig for seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt 1 MA etter uke 12, men hadde dårlig magefølelse fra jeg ble gravid, klarte ikke å glede meg over graviditeten for jeg visste jeg kom til å miste det. Hadde alle graviditetssymptomer selv om fosteret ikke levde. 

Graviditeten med sønnen min hadde jeg en god magefølelse og fikk et friskt barn, selv om jeg ikke hadde noen av de av vanlige graviditetssymptomene hele svangerskapet. 

i dette svangerskapet er jeg kvalm, sliten og trøtt, men har en god magefølelse og er nå i uke 13. 

Slapp av, og ikke stress over det. Det går som regel godt. Hvis du har en god magefølelse over svangerskapet, så stol på den ❤️

Anonymkode: 6ad1e...c8f

Jeg opplevde det likt. Jeg har hatt to SA som var relativt tidlig. Hadde en dårlig følelse fra start. Med de to barna jeg har hadde jeg en god følelse selv om jeg såklart noen ganger var bekymret :) denne gangen er jeg også bekymret innimellom men har likevel en god følelse så velger å tro på det.

AnonymBruker
Skrevet

Når man er kvalm i graviditeten er sannsynligheten for SA mye lavere faktisk. Jeg trøstet meg med det da jeg var dritdårlig og spydde. 

Anonymkode: 1dcf3...e4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man er kvalm i graviditeten er sannsynligheten for SA mye lavere faktisk. Jeg trøstet meg med det da jeg var dritdårlig og spydde. 

Takk! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei... Det der er bare tull. Det handler utelukkende om hvordan kroppen responderer på hcg, og det er helt individuelt. Noen har helt normale svangerskap uten symptomer, mens andre er kvalme selv med dødt foster i magen (MA), og det handler som sagt kun om hvordan kroppen responderer på hcg. 

Anonymkode: 9b44a...4b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei... Det der er bare tull. Det handler utelukkende om hvordan kroppen responderer på hcg, og det er helt individuelt. Noen har helt normale svangerskap uten symptomer, mens andre er kvalme selv med dødt foster i magen (MA), og det handler som sagt kun om hvordan kroppen responderer på hcg. 

Helt sant. Jeg hadde 73000 i hcg da det ble oppdaget ma på ultralyd i midten av uke 7. fosteret hadde dødd i midten av uke 5. jeg rakk å bli kjempekvalm og dårlig fra uke 6. 

masse lykke til ts. Det går som regel fint ❤️

Anonymkode: 9a80b...9ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med å knytte meg til lille gjennom graviditeten, hadde lest så mye om alt mulig trist at jeg prøvde å beskytte meg ved å holde graviditeten litt på avstand. Var t.o.m innlagt i uke 32 for å stoppe truende prematur fødsel, slet selv da også å ta det innover meg. Gikk helt til uke 42+0 og ble satt i gang og nå sover min elskede lille baby på snart 5 mnd på brystet mitt. Tiden går så sinnsykt fort 😭 

Anonymkode: 36320...eb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det der er så merkelig også for når jeg har vært super dårlig så har jeg mistet. Og når jeg har hatt lite kvalme og få symptomer, har det gått bra. Vet om flere som sier det samme. Men vet det sies kvalme er ‘godt tegn’. 

Anonymkode: f86f3...520

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det der er så merkelig også for når jeg har vært super dårlig så har jeg mistet. Og når jeg har hatt lite kvalme og få symptomer, har det gått bra. Vet om flere som sier det samme. Men vet det sies kvalme er ‘godt tegn’. 

Kvalme er et godt tegn fordi det er et av de symptomene som sier at man er gravid. Men noe mer enn det er det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er forskning tull? 

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3140259/

https://www.health.harvard.edu/blog/your-mom-was-right-morning-sickness-means-a-lower-chance-of-miscarriage-2016102110493

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2553283

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er selvsagt sånn at selv om kvalme betyr lavere sjanse for å miste (som forskning viser, uansett hvor mye enkelte liksom er uenig med forskning) så betyr ikke det at alle som er kvalm ikke mister. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...