Gå til innhold

Jeg veier 148 kg. Klarer ikke gå ned i vekt.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier 148 kg. Dette er min Max vekt noen sinne. Jeg har vært jojo slanker i årevis. Jeg vet hvordan man går ned i vekt, men jeg klarer ikke å holde meg nede. Gått ned mye flere ganger, men nå i de siste årene har jeg kanskje klart 4 kg før jeg sprekker. Operasjon og medisiner er ikke et alternativ. 

Føler at det ikke er håp for meg. Snur ikke dette så blir jeg aldri 50 år. 

Anonymkode: 60acf...93d

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du vil prøve medisiner eller operasjon, så er å trene mer og spise mindre det eneste alternativet. 

Anonymkode: 092bb...6a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo nesten bruke minst en av to - tilstrekkelig viljestyrke eller medisinsk hjelp, være seg operasjoner eller medisiner eller begge deler. Det finnes ikke andre alternativer enn å brenne flere kalorier enn man bruker, enten man gjør det med assistanse eller ei. 

Jeg forstår at det er uendelig frustrerende, ikke minst det å høre sånt fra oss normalvektige. Men det at du åpenbart frykter for livet nå burde jo være et sted det kan være mulig å hente ytterligere motivasjon. 

Anonymkode: c1272...53b

• Liker 1
Skrevet

Sett deg ned og skriv en liste over det du spiser, og så ser du om du kan finne sunnere alternativer is amme kategori som det du spiser nå. F,eks. salat i stedet for potet/ pasta/ ris til middagsrettene dine. Og ja, det er dyrt med frukt og grønt for tiden, men hvis du greier å bli mett med å erstatte mengden kjøtt med å spise mer grønnsaker enn tidligere i løpet av et måltid, så er det gull! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du noe hjelp? Dette kan du ikke klare aleine.❤️

Anonymkode: f1bc6...a26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må gå eller trene minst 4-5 ganger i uka. I tillegg må du være nøye med kosten din. Mye proteiner og grønnsaker. 

Anonymkode: 4ee35...290

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å slanke deg. Du må finne en sunnere livsstil som du tenker at du greier å leve med resten av livet. 

Slutt å tenke på vekt. Tenk heller på å leve sunnere. Går du ned i vekt, så er det en bonus. Sunn mat og en gåtur 3 dager i uken. 

Legg om kosten før du prioriterer trening. Gåtur holder i starten. 

Anonymkode: 58f97...0f0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tyngre enn deg og har vært det siden videregående. Likevel er jeg 50 nå og er på ingen måte på vei til å dø. Jeg sier ikke at dette er sunt eller at alle tåler like mye vekt eller at jeg blir 80 noen gang, men det er virkelig ikke sånn at du har en dødsdom hengende rett over hodet på deg med mindre du har andre helseproblemer i tillegg. 

Lykke til. Jeg håper du finner din vei. Jeg har dessverre ikke funnet min. 

Anonymkode: ecdde...6aa

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er operasjon og medisiner uaktuelt?

Det er ikke rart at du går opp i vekt etter en liten vektnedgang, for kroppen vil alltid strekke seg etter høyeste vekt, så kroppen saboterer altså for seg selv. Ofte så ender man på høyere vekt når man går opp igjen, å da har man den onde sirkelen i gang.

For å klare å gå ned i vekt, så må du enten være ekstremt dedikert eller så må du ty til operasjon eller medisiner.

Anonymkode: 5453a...443

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er ikke medisin et alternativ? Det er det eneste som har funket for meg, har fått et nytt liv. Plutselig fungerer kroppen, den responderer på sunnere og og trening, og jeg oppnår resultater ved å gjøre det samme som jeg før gjorde uten å oppnå noe som helst! Det er dyrt, men jeg sparer jo noe på et lavere matinntak 🙈

Anonymkode: d3c73...93d

• Liker 3
Skrevet

Som andre skriver: hvorfor er ikke medisiner aktuelt? Det er nettopp utviklet for sykelig overvekt, ikke for kjendiser som bare skal ned 10 pyntekilo.

Den siste setningen din er trist å lese. Du har gitt opp? Det som er med slankesprøyter er at man, i hvert fall i starten, endelig kan slappe av fra matstøy, og man føler ikke at man lenger kjemper og kjemper for hvert eneste lille kilo. Det vil hjelpe å få deg ut av akutt helsefare. 

Vær så snill å vurdere det. Det kan redde livet ditt. 

Anonymkode: 777b4...9b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at du ikke har råd til å tenke at medisiner eller operasjon ikke er et alternativ. Du sier det jo selv i siste setning g. Hva i all verden er viktigere enn helsen din? 

Anonymkode: da76d...86b

Skrevet

Hva er årsaken til overvekten? Trøstespiser du? Lever du et stressende liv? Andre psykososiale årsaker?

Anonymkode: c895d...16d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...