Gå til innhold

Er dette en hersketeknikk ? Han bestemmer hva som er viktig i forholdet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Han mener at det ikke er viktig å kysse eller ha sex.

Jeg mener det er viktig for å bevare kjæresteforholdet, intimiteten og nærheten. For ellers er vi bare romkamerater. 

I det siste har jeg derfor valgt å innfri hans ønske, sluttet å kysse han godnatt og initiere til sex. Da vender han det mot meg , at jeg er sur og lager drama. Men jeg gjør jo som han vil, som han mener ikke er viktig. Nemlig å ikke kysse og ha sex. Er dette en hersketeknikk fra hans side ? Blir jo helt forvirret av fyren, vanskelig å forholde seg til. Jeg savner kyss og sex og har sagt det før, men han avviser meg 24/7, så nå teller jeg på knappene om å gå. For jeg vil ha kjæreste,ikke romkamerat, ei heller en som skal sette premissene for hele forholdet. Tips og råd for evt redde dette, håndtere han eller bare gå ?

Anonymkode: a79fb...164

• Liker 2
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det noen rolle om det er hersketeknikk, eller om han arktisk mener at kroppskontakt ikke er viktig i forholdet? For meg hadde det vært en dealbreaker uansett, dere er ikke kompatible. 

Anonymkode: 431f2...0d2

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet

Han kan si han ikke vil kysse og ha sex, han bestemmer jo over seg selv. Du kan si du vil kysse og ha sex, gå fra ham og finne en annen å ha det med. 

Du kan ikke tvinge ham, men dere kan jo prøve parterapi eller sexolog først, om dere begge vil det.

Anonymkode: e9ae4...7b8

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg kan ikke tvinge han. Men han blir jo irritert hvis jeg ikke kysser han godnatt eller initierer til sex eller ikke viser noen form for nærhet. Da surmuler han over at han ikke får noe kos eller sex. At jeg ikke vil ha han. Men jeg gjør som han vil. Ingen kyssing eller sex. Så hva vil han egentlig ? Han ligger med den boneren i senga og er tydelig kåt, men å gjøre noe med det ? Nei. Enten er ikke jeg god nok eller så er det en hersketeknikk. Hvorfor vise at han er kåt, surmule over manglende sex og nærhet når jeg er der ? Er jeg i veien ?

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

hersketeknikk er det vel ikke akkurat men det er jævlig spesielt, jeg ville gått. 

Anonymkode: 3a4ad...eb8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg kan ikke tvinge han. Men han blir jo irritert hvis jeg ikke kysser han godnatt eller initierer til sex eller ikke viser noen form for nærhet. Da surmuler han over at han ikke får noe kos eller sex. At jeg ikke vil ha han. Men jeg gjør som han vil. Ingen kyssing eller sex. Så hva vil han egentlig ? Han ligger med den boneren i senga og er tydelig kåt, men å gjøre noe med det ? Nei. Enten er ikke jeg god nok eller så er det en hersketeknikk. Hvorfor vise at han er kåt, surmule over manglende sex og nærhet når jeg er der ? Er jeg i veien ?

Høres ut som en fryktelig umoden gutt. 

Om det er hersketeknikk eller at han ikke helt blir enig med seg selv angående hva han ønsker og vil, så er ikke dette noe å leve med. 

Er han veldig ung? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er manipulerende oppførsel, og høres ikke ut som en ålreit fyr i det hele tatt. Jeg ville gått. 

Anonymkode: 124a7...3b7

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi er i slutten av 40 årene 

Ts

Skrevet

Men har du spurt han? Fortalt ham at han sender blandede signaler når han først sier at kyssing ikke er viktig og deretter blir sur pga manglende kyssing?

Du må jo snakke med fyren!

Anonymkode: 1c83a...799

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er kanskje mest på jakt etter initiativ frå deg, og ønsker å oppleve at han er uimotståelig 🤣 Prøv å snakke med han, og om det er vanskelig, hadde eg pakka sakene. Det er viktig å kunne kommunisere!!

• Nyttig 1
Skrevet

Han er så umoden at her har du ikke mer å hente. 

I tillegg manipulerer han deg i stor skala, driver med gasligting - dette er bare begynnelsen på et forhold som vil være preget av psykisk vold (og ev. annen vold).

Det at han blir så sur når du ikke tar initiativ til kyss/sex (etter at han har sagt han ikke vil ha det, og bruker "kyss/sex" kun som et middel for å avvise deg), det er noe som gjør at jeg tenker du bør fortelle noen om at du skal gå fra ham, og at de sjekker at du har det greit med jevne mellomrom. For denne mannen tåler tydeligvis selv ikke å bli avvist, og da vet du ikke hvordan han blir ved et brudd.

Forbered deg godt, allier deg med familie/venner slik at du kan flytte (eller kaste ham ut, avhengig av hva som er aktuelt hos dere) raskt, ev. at du kan bo hos noen i en overgangsfase om nødvendig.

Anonymkode: 02be9...d4d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men har du spurt han? Fortalt ham at han sender blandede signaler når han først sier at kyssing ikke er viktig og deretter blir sur pga manglende kyssing?

Du må jo snakke med fyren!

Eh,ja opptil flere ganger uten å mase. Sagt hva som er viktig for å bevare kjæresteforholdet. At jeg liker å kysse og ha sex. Dette sa jeg i date-fasen også. Han var enig da. Vi var veldig kompatible seksuelt også, men nå har det plutselig endret seg. Nå bruker han det som en taktikk for å kontrollere meg føler jeg. At jeg skal være underdanig han. Så han er sikkert lei og jeg er i veien for han

Ts

• Hjerte 6
Skrevet

Jo det er hersketeknikk. Ikke at han sier at han ikke ønsker kyss og sex, men når ts respekterer det, så blir hun beskyldt for å være sur og manglende nærhet. Her blir enhver gående rundt å lure på hva som er akseptert å gjøre fra dag til dag. Det kommer til å gjøre deg usikker, på deg selv, på han og på virkeligheten. Jeg tror det er helt bevisst fra mannens side, han ønsker at ts skal bli usikker på seg selv, slik at han har makten.

Anonymkode: 778b5...17d

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Fjaselina skrev (8 minutter siden):

Han er kanskje mest på jakt etter initiativ frå deg, og ønsker å oppleve at han er uimotståelig 🤣 Prøv å snakke med han, og om det er vanskelig, hadde eg pakka sakene. Det er viktig å kunne kommunisere!!

Initiativ ? Er jeg s dum i hodet at jeg tar initiativ, så skyver han meg bort. Sier jeg at jeg er glad i han, så blåser  han det  bort.

Ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Initiativ ? Er jeg s dum i hodet at jeg tar initiativ, så skyver han meg bort. Sier jeg at jeg er glad i han, så blåser  han det  bort.

Ts

Hva tenker du selv er lurt å gjøre her da? Er det et forhold du kommer til å være lykkelig i? Ville du gjort det samme mot han?

Anonymkode: 778b5...17d

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eh,ja opptil flere ganger uten å mase. Sagt hva som er viktig for å bevare kjæresteforholdet. At jeg liker å kysse og ha sex. Dette sa jeg i date-fasen også. Han var enig da. Vi var veldig kompatible seksuelt også, men nå har det plutselig endret seg. Nå bruker han det som en taktikk for å kontrollere meg føler jeg. At jeg skal være underdanig han. Så han er sikkert lei og jeg er i veien for han

Ts

Du har snakket om dette tidligere, altså, men har du snakket med ham nå om at han sender blandede signaler nå? Om at han har endret seg? Spurt hvorfor han har endret mening?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ts

Då hadde eg takka for meg. Sånn kan du ikkje ha det.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har snakket om dette tidligere, altså, men har du snakket med ham nå om at han sender blandede signaler nå? Om at han har endret seg? Spurt hvorfor han har endret mening?

Ja, i går kveld. Igjen, det er ikke viktig for han aka jeg er ikke viktig 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ts

Huff da, da er det nok ikke mye håp om modning. Eneste du kan gjøre da er å hente opp all din selvrespekt og sette foten skikkelig med for slik umoden oppførsel. Kreve at han oppfører seg voksent og stabilt, og ignorerer hans forsøk på å sette deg i sjakk matt uansett hva du gjør med en klar melding om at slikt gidder du ikke. Voksne mannen får kommunisere skikkelig, og vite hva han selv vil. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ts

For et par å se opp til 😂

Anonymkode: 14ef4...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...