AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Jeg solgt en dunpose som ble veldig lite brukt. Det var ingen synlig flekker, skader osv. Kjøperen anklager meg om at det er manglende dun noen steder og rapportert saken videre til kundeservice. Jeg syns dette er helt normalt og kan skje under transport, hva syns dere? Anonymkode: ca0de...f4e
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Umulig for noen å svare på uten å ha sett varen. Første tanke er at dun ikke blir borte i transport, man pakker jo inn varen så ingenting kan bli borte. Anonymkode: 9c749...f6c 3
Anonym_Norge Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Umulig for noen å svare på uten å ha sett varen. Første tanke er at dun ikke blir borte i transport, man pakker jo inn varen så ingenting kan bli borte. Anonymkode: 9c749...f6c Jeg egentlig mente "klumpet". Kjøperen klaget på om at dunpose klumpete på ene siden.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden «Klumpete»? Da fåe kjøper vaske den, da, og kjøre den i tørketrommel med tørkeballer. 🤷♀️ Anonymkode: 69ec2...557 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Anonym_Norge skrev (8 minutter siden): Jeg egentlig mente "klumpet". Kjøperen klaget på om at dunpose klumpete på ene siden. Var den «klumpete» da? Det redelige er å oppgi enhver feil og mangel når man selger noe brukt. Om du mener det var klumper i den og du valgte å selge den uten å verken oppgi dette eller vaske den og få dem bort og SÅ selge dem? Da var det uredelig. For dersom dun klumper under bruk eller transport så er det fordi den har fått bli våt. Og det øker sjansen for mugg. Så klumper=dårlig hold=økt sjanse for mugg. Grunnen til å velge å ikke kjøpe en slik pose er derfor meget rasjonell. Anonymkode: ca86a...c4e
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Du har rett, den andre har feil. Sånn, nå kan du gå med hodet hevet. Ps! Hva i all verden er det som får deg til å tro at vi kan ha en mening om dette? Anonymkode: fbae0...e40 1 1
Anonym_Norge Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Var den «klumpete» da? Det redelige er å oppgi enhver feil og mangel når man selger noe brukt. Om du mener det var klumper i den og du valgte å selge den uten å verken oppgi dette eller vaske den og få dem bort og SÅ selge dem? Da var det uredelig. For dersom dun klumper under bruk eller transport så er det fordi den har fått bli våt. Og det øker sjansen for mugg. Så klumper=dårlig hold=økt sjanse for mugg. Grunnen til å velge å ikke kjøpe en slik pose er derfor meget rasjonell. Anonymkode: ca86a...c4e Først og fremst jeg er veldig ansvarlig og ærlig person og alltid beskriver mine annonser ordentlig. Da sendte jeg posen var den i perfekt tilstand. Om noen gram dun "beveget" seg fra side betyr ingenting. Dette kan skje også, hvis man kjøper dunjakke som henget på henger og plutselig det er for lite dun på skulderen. Er dette en god grunn til reklamasjon? Jeg er veldig usikker på.
Anonym_Norge Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du har rett, den andre har feil. Sånn, nå kan du gå med hodet hevet. Ps! Hva i all verden er det som får deg til å tro at vi kan ha en mening om dette? Anonymkode: fbae0...e40 Hvorfor du svarer, hvis du har ikke meningen sin? 1
Anonym_Norge Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): «Klumpete»? Da fåe kjøper vaske den, da, og kjøre den i tørketrommel med tørkeballer. 🤷♀️ Anonymkode: 69ec2...557 Ikke sant. Dette anbefalte jeg og. Men folka er utrolig frekke. Kjøper brukt vare med 70% avslag og krever tilstanden som fra butikken. Hvorfor de kjøper ikke fra butikken da?! Dette er veldig irriterende. 1
Anonym_Norge Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Var den «klumpete» da? Det redelige er å oppgi enhver feil og mangel når man selger noe brukt. Om du mener det var klumper i den og du valgte å selge den uten å verken oppgi dette eller vaske den og få dem bort og SÅ selge dem? Da var det uredelig. For dersom dun klumper under bruk eller transport så er det fordi den har fått bli våt. Og det øker sjansen for mugg. Så klumper=dårlig hold=økt sjanse for mugg. Grunnen til å velge å ikke kjøpe en slik pose er derfor meget rasjonell. Anonymkode: ca86a...c4e Den ble vasket før salg. Det er ingen grunn til mugg og lignende.
Grønnsaksvaffel Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden Jeg ville latt kjøper hevet kjøpet og tatt tilbake dunposen. Kjøper er antagelig ute etter å få kraftig avslag på prisen eller få den gratis. 1
Anonym_Norge Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (33 minutter siden): Jeg ville latt kjøper hevet kjøpet og tatt tilbake dunposen. Kjøper er antagelig ute etter å få kraftig avslag på prisen eller få den gratis. Kjøper fikk 70% avslag allerede. Så å ha det gratis er helt useriøst. Jeg la saken videre til kundeservice. Så vil se hva de bestemmer.
Anonym_Norge Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden (endret) Legger ved bilde på hvordan posen ser ut, få å forstå saken bedre. Endret 16 timer siden av Anonym_Norge
K.B. Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg solgt en dunpose som ble veldig lite brukt. Det var ingen synlig flekker, skader osv. Kjøperen anklager meg om at det er manglende dun noen steder og rapportert saken videre til kundeservice. Jeg syns dette er helt normalt og kan skje under transport, hva syns dere? Anonymkode: ca0de...f4e Anklage? Du ønsker kanskje å klage på produktet... 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Anonym_Norge skrev (11 minutter siden): Kjøper fikk 70% avslag allerede. Så å ha det gratis er helt useriøst. Jeg la saken videre til kundeservice. Så vil se hva de bestemmer. Folk er frekkere enn flatlusa 🤷♀️ 1
Anonym_Norge Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden K.B. skrev (27 minutter siden): Anklage? Du ønsker kanskje å klage på produktet... Kjøperen anklaget meg (selger)
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden En ting har jeg erfart. Bruker du finn betaling for å selge.. finn vil ALLTID hjelpe en vanskelig kjøper. Alltid. Selv om du som selger har alt på det rene. Så ikke bruk tjenesten på varer du ikke har råd til å tape. Likevel kjøper jeg ikke selv på finn trygg betaling. Fordi jeg stoler ikke på Finn. Anonymkode: c19f0...1d0
Anonym_Norge Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): En ting har jeg erfart. Bruker du finn betaling for å selge.. finn vil ALLTID hjelpe en vanskelig kjøper. Alltid. Selv om du som selger har alt på det rene. Så ikke bruk tjenesten på varer du ikke har råd til å tape. Likevel kjøper jeg ikke selv på finn trygg betaling. Fordi jeg stoler ikke på Finn. Anonymkode: c19f0...1d0 Akkurat her var handelen via Tise sin orndning
K.B. Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden Anonym_Norge skrev (51 minutter siden): Kjøperen anklaget meg (selger) Kjøperen klaget på et produkt du hadde solgt. Å bruke "anklage" på en sånn måte er rart. 1 1
Anonym_Norge Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden K.B. skrev (25 minutter siden): Kjøperen klaget på et produkt du hadde solgt. Å bruke "anklage" på en sånn måte er rart. Ok. Takk for info.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå